ПІДҐРУНТЯ СУТНІСНОГО ПОХОДЖЕННЯ ЛІНГВОМЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Tetiana Koknova кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра романо-германської філології, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», м.Старобільск, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0232-0756

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.75-79

Ключові слова:

професійна компетентність, майбутні викладачі іноземних мов, педагогічна компетентність, лінгвометодична компетентність, професійна освіта.

Анотація

Анотація. Компетентнісний підхід зараз вбачається одним із напрямів модернізації професійної освіти як в Україні так і закордоном. У лінгвометодиці вищої школи поняття професійної компетентності, у контексті професійної компетентності майбутнього викладача іноземної мови, використовується не часто. Мета статті −− розглянути підґрунтя сутнісного походження лінгвометодичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у її зв’язку з професійною компетентністю. Методи дослідження відносяться до теоретичних методів педагогічного дослідження і охоплюють аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, індукцію та дедукцію, абстрагування й конкретизацію, що допомагають теоретично опрацювати наукові факти з проблеми дослідження. В ході дослідження автор пропонує розподілити педагогічні компетентності на ключові/фахові, базові та предметні. Педагогічна компетентність викладача розглядається як здатність особистості вирішувати професійні проблеми/задачі, що виникають у ситуаціях професійної педагогічної діяльності за рахунок вмілого використання знань, досвіду та цінностей. Питання формування професійної компетентності майбутнього викладача іноземної мов зараз знаходиться на початковій стадії розробки і може бути розглянуто як синтез різних галузей знання із акцентом на практикоорієнтованість. Лінгвометодична компетентність у структурі професійної компетентності викладача іноземних мов має стати базовою. Перспективи подальшого дослідження спрямовані на розробку питання розвитку методики вищої школи, яка ще повинна закріпитися як з позиції свого окремого статусу у методичному дискурсі, так і стосовно необхідності виокремлення її у окрему дисципліну ЗВО.

Посилання

References

Barkasi, V.V. (2004). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti v maybutnikh vchyteliv inozemnykh mov [Development of professional competence in prospective teachers of foreign languages]. Unpublished Doctoral Dissertation. South Ukrainian national pedagogical university named after K. D. Ushynsky, Odessa [in Ukrainian].

Ivashniova, S.V. (2010). Organizatsiino-pedagogichni zasady vdoskonalennia metodychnoi kompetentnosti vchyteliv inozemnoi movy pochatkovoi shkoly [Organizational-and-pedagogical principles of improvement of methodical competence of foreign language teachers of primary school]. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Educational Management of National Academy of Educational Sciences of Ukraine, Kyiv [in Ukrainian].

Guzii, N.V. (2004). Pedagogichnyi profesionalizm: istoryko-metodologichni ta teoretychni aspekty [Pedagogical professionalism: historical-and-methodological and theoretical aspects]. Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University [in Ukrainian].

Drach, I.I. (2013). Zmist ta struktura kliuchovykh kompetentnostei maibutnioho vykladacha vyshchoi shkoly [Contents and structure of key kompetences of a prospective high school teacher]. The sources of pedagogical skills, 11, 124−130 [in Ukrainian].

Drach, I.I. (2012). Osnovni pidkhody do vyznachennia profesiynoi kompetentnosti pedagoga [Basic approaches to defining the professional competence of the teacher]. Modern information technologies andinnovation methodologies of education inprofessional training: methodology, theory, experience, problems, 32, 9−14. [in Ukrainian].

Khoruzha, L.L. (2003). Etychna kompetentnist maibutnioho vchytelia pochatkovykh klasiv: teoriia i praktyka [Ethical competence of prospective primary school teacher: theory and practice]. Kyiv: The Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine [in Ukrainian].

Khutorskoy, A.V., & Khutorskaya, L.N. (2008) Kompetentnost’ kak didakticheskoye poniatiye: soderzhaniye, struktura i modeli konstruirovaniya [Competence as a didactic concept: contents, structure and designing models]. In A. A. Orlov (Ed.), Proyektirovaniye i organizatsiya samostoyatel'noy raboty studentov v kontekste kompetentnostnogo podkhoda: mezhvuzovskiy sbornik nauchnykh trudov (Issue 1, pp.117−137). Tula: Publishing house of Tula State Lev Tolstoy Pedagogical University [in Russian].

Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity. (2017, June 1) [Methodic recommendations as to working out the standards of higher education]. Kyiv: Ministry of Education and Science of Ukraine [in Ukrainian].

Mitina, L.M. (2004). Psykhologiya truda i professional’nogo razvitiya uchitelia: uchebnoye posobiye dlia studentov vysshykh pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy [Psychology of labor and professional development of a teacher: manual for students of higher pedagogical educational institutions. Moscow: Akademia. [in Russian].

Tyshakova, L.T. (2005). Formuvannia tekhnologichnoi kompetentnosti maibutnioho vchytelia inozemnoi movy [Forming Technological Competence in Future Teachers of English]. Unpublished Doctoral Dissertation. Taras Shevchenko National University, Luhansk [in Ukrainian].

Shyshko, A.V. (2008). Formuvannia pedagogichnoi kompetentnosti maibutnioho vykladacha inozemnoi movy u protsesi magisterskoi pidhotovky [ Development of pedagogical competensce of prospective foregn language teacher in the course of Master’s training]. Unpublished Doctoral Dissertation. Kirovohrad State Pedagogical University named by Volodymyr Vynnychenko, Kirovohrad [in Ukrainian].

Zhebrovsky, B.M. (Ed.). (2000). Profesiina etyka vchytelia: chas i vymohy [Professional ethics of a teacher: time and demands]. Kyiv: Naukovyi svit. [in Ukrainian].

Zimniaya, I.A. (2004). Kliuchevyie kompetentnosti kak rezultativno-tselevaya osnova kompetentnostnogo podkhoda v obrazovanii. Avtorkaya versiya [Key competences as result-and-target basis of competence-based approach in education. Author’s version]. Moscow: Research center of the problems of qualified specialist training. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Koknova, T. (2019). ПІДҐРУНТЯ СУТНІСНОГО ПОХОДЖЕННЯ ЛІНГВОМЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 75–79. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.75-79

Номер

Розділ

Статті