ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ТРАНСФОРМАЦІЇ МАТЕМАТИЧНИХ КУРСІВ НА АГРОНОМІЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ В УМОВАХ ПОГЛИБЛЕННЯ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У СИСТЕМІ «НАУКА-ОСВІТА-ВИРОБНИЦТВО»

Автор(и)

  • Olena Levchuk кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра математики, фізики та комп’ютерних технологій, Вінницький національний аграрний університет, м.Вінниця, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5046-2367

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.93-97

Ключові слова:

математична підготовка, інтеграція, підготовка аграріїв, система Mathcad.

Анотація

Анотація. Сучасне високотехнологічне та інтелектуальномістке професійне середовище передбачає наявність  практико-орієнтованого потенціалу кадрів, фундаментальних основ знань та способів мислення майбутніх аграріїв. Метою дослідження є аналіз шляхів вирішення проблеми трансформації математичних курсів на агрономічному факультеті в умовах поглиблення інтеграційних зв’язків у системі «наука-освіта-виробництво». Завдання дослідження: довести провідну роль математичної складової професійно-іннноваційної компетентності майбутніх аграріїв; обґрунтувати педагогічні умови формування змісту математичних дисциплін. Методи дослідження – сис­тем­ний аналіз літератури; дослідження поняттєвого апарату; цілеспрямована побудова системи нових теоретичних уявлень, перехід від абстрактного до конкретного;  моделювання теоретично можливих си­туацій для характеристики як змістовної, так і процесуальної сторін системи математичної підготовки фахівців;  узагальнення педагогічного досвіду; ціле­спря­моване спостереження, анкетування, бесіда, тестування студентів, метод діагностуючих контрольних робіт; математичне опрацювання результатів дослідження, якісний та кількісний їх аналіз. Результати дослідження – обґрунтовано педагогічні умови формування змісту математичних дисциплін: формування інтелектуальних вмінь та розвиток професійних якостей особистості на основі посилення математичної складової, як фундаментальної в процесі підготовки аграрія; інтеграція математичних дисциплін з природничими, професійно-орієнтованими дисциплінами та практичним досвідом, отриманим на виробництві; інтегрований спосіб вироблення інформаційно-комунікаційної компетенції. Установлено, що реалізація інтегративного підходу дозволить трансформувати традиційні курси підготовки, надаючи їм більшої професійної спрямованості. Продемонстровано шляхи впровадження зазначених педагогічних умов на агрономічному факультеті в процесі викладання курсу «Вища математика (фахове спрямування)» для спеціальностей «Агрономія», «Екологія».

Посилання

References

Bevz,V.H., & Sylenok, H.A. (2014). Formuvannia intelektualnykh umin studentiv pid chas vyvchennia vyshchoi matematyky [Formation of intellectual skills of students during the study of higher mathematics]. URL: http://scaspee.com/6/post/2014/01/thestudents-intellectual-skills-formation-during-the-higher-mathematics-studying-bevz-vg-silenok-ga.html (last accessed: 16.02.19.). [in Ukrainian].

Sylenok, H.A. (2017). Rozvytok intelektualnykh umin studentiv ahrarnykh universytetiv u protsesi navchannia matematychnykh dystsyplin [Development of intellectual skills of students of agrarian universities in the process of teaching mathematical disciplines]. Extended abstract of candidateʼs (PhD) dissertation. NPU imeni M.P.Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Levchuk, O. (2019). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ТРАНСФОРМАЦІЇ МАТЕМАТИЧНИХ КУРСІВ НА АГРОНОМІЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ В УМОВАХ ПОГЛИБЛЕННЯ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У СИСТЕМІ «НАУКА-ОСВІТА-ВИРОБНИЦТВО». Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 93–97. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.93-97

Номер

Розділ

Статті