СУТНІСТЬ ЦІННІСНОГО КОМПОНЕНТА ЗМІСТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Dmytro Zhelanov аспірант, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9017-6960

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.57-60

Ключові слова:

цінності, зміст вищої освіти, ціннісний компонент змісту вищої освіти, рівні ціннісного компоненту змісту вищої освіти, логіка проектування ціннісного компоненту змісту вищої освіти.

Анотація

Анотація. Метою статті є аналіз аксіологічного компонента змісту сучасної вищої освіти. Використані методи дослідження: аналіз (дефініційний, порівняльно-зіставний), синтез, узагальнення. У статті обґрунтована актуальність аксіологічних вимірів сучасної вищої освіти. Представлено напрями дослідження наукового дискурсу ціннісної проблематики та змісту вищої освіти. Проаналізовано наукову дискусію щодо необхідності й доцільності впровадження ціннісного компонента у вищій освіті. Зіставлено традиційне трактування змісту освіти у контексті когнітивної парадигми освіти (коли його функцією була передача досвіду, накопиченого попередніми поколіннями людей) та уявлення про зміст освіти у форматі особистісно зорієнтованої педагогічної парадигми (коли в зоні первинної уваги знаходиться особистість студента й зміст освіти тлумачиться як її зовнішній складник, що виконує функції середовища для внутрішніх змін особистості). Репрезентовано культурологічну концепцію змісту освіти, суголосно якої він є педагогічно адаптованим соціальним досвідом всього людства, відповідним за своєю структурою людській культурі у всій її повноті та містить аксіологічний компонент як ціннісну домінанту освітнього процесу. З’ясовано сутність, рівні та логіку проектування ціннісного компонента сучасної вищої освіти.

Посилання

References

Berezhnova, Ye. V. (2014). Obrazovanie kak cennost [Education as a value]. MGIMO University Bulletin, 2, 240–241. [in Russian].

Gershunskiy, B. S. (1998). Filosofiya obrazovaniya dlya HKHІ (v poiskah praktiko-orintirovannyh obshcheobrazovatel'nyh koncepcij) [Philosophy of education for the XXI (in search of practice oriented general educational concepts)]. Moscow: Sovershenstvo. [in Russian].

Gorbatenko, V. P. (1999). Strategiya modernizaciyi suspilstva: Ukrayina i svit na zlami tysyacholit [Strategy of modernization of society: Ukraine and the world at the turn of the millennium]. Kyiv: Akademiya. [in Ukrainian].

Kasatkin, P. I. (2017). Cennostnyj komponent v obrazovanii: nuzhen li on segodnya? [The value component in education: is it needed today?]. Bulletin of the Voronezh State University. Series: Philosophy, 2, 42–50 [in Russian].

Klepko, S. F. (2006). Filosofiya osvity v yevropejskomu konteksti [Philosophy of Education in the European Context]. Poltava: Poippo. [in Ukrainian].

Maslova, T. A. (2013). Didakticheskie usloviya realizacii emocional'no-cennostnogo komponenta v prepodavanii pedagogicheskih disciplin v vuze: Monografiya [The didactic conditions for the implementation of the emotional and value component in the teaching of pedagogical disciplines at a higher educational institution: Monograph]. Kaluga: Kaluga State University named after K.E.Tsiolkovsky. [in Russian].

Ognevyuk, V. O. (2003). Osvita v systemi cinnostej stalogo lyudskogo rozvytku [Education in the system of values of a sustainable human development]. Kyiv: Znannya Ukrainy. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2002). Pedagogika [Pedagogics], Kyiv: Akademiya. [in Ukrainian].

Khutorskoy, A. V. (2001). Sovremennaya didaktika [Modern didactics], St. Petersburg: Pyter. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Zhelanov, D. (2019). СУТНІСТЬ ЦІННІСНОГО КОМПОНЕНТА ЗМІСТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 57–60. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.57-60

Номер

Розділ

Статті