ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ПРОГРАМАХ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Anna Kurienkova аспірантка, кафедра спеціальної та інклюзивної освіти, Сумського державний педагогічний університет ім.А.С.Макаренка, м.Суми, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9131-933X

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.104-108

Ключові слова:

соціальна компетентність, навчально-виховні програми, дошкільники із порушеннями розумового розвитку.

Анотація

Анотація. Формування соціально компетентної особистості із порушенням інтелектуального розвитку є пріоритетним у сучасній освітній діяльності, однак недостатність теоретичний та практичних надбань із даної проблеми зумовлює актуальність дослідження. Мета статті: аналіз теоретичного аспекту формування соціальної компетентності у навчально-виховних програмах дітей дошкільного віку із порушеннями розумового розвитку. Методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення та систематизація. У статті приділено особливу  увагу аналізу програм розвитку дітей дошкільного віку з порушенням розумового розвитку. Виявлено, що перша програма має більше спрямування на надання дітям різнобічних знань, а друга – спрямована на формування базових вмінь та навичок. Відмічено, що 7 розділів «Програми розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю» спрямовані на формування у дітей в основному знань та вмінь.

Посилання

References

Dubrova, I.M., Loshchenykh, V.P., Shmalko, L.P., Korolko, N.I., Vasylevska, O.O., Hladchenko, I.V., Blech, H.O., & Trykoz, S.V. (2013). Prohrama rozvytku ditei doshkilnoho viku z rozumovoiu vidstalistiu [Development programme for children of preschool age with mental retardation]. Kyiv. [in Ukrainian].

Lipa, V.A. (2002). Osnovy korrekcionnoj pedagogiki [Basics of correctional pedagogy]. Doneck: Lebіd. [in Russian].

Vygotskij, L.S. (2004). Psihologija razvitija rebenka [Psychology of child development]. Moscow: Izd-vo Smysl, Izd-vo Jeksmo. [in Russian].

Vysotska, A.M. (2015). Prohrama rozvytku ditei doshkilnoho viku z rozumovoiu vidstalistiu «Formuvannia sotsialnykh navychok» [The program of development of children of preschool age with mental retardation «Formation of social skills»]. Ternopil: Mandrivets. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Kurienkova, A. (2019). ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ПРОГРАМАХ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 104–108. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.104-108

Номер

Розділ

Статті