НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ КНР

Автор(и)

  • Natalya Tkachova доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1892-9200
  • Youwen Zhang аспірант, кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди Україна, м.Харків, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4059-0944

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.196-199

Ключові слова:

полікультурна компетентність, нормативно-правова база, студент, китайський університет.

Анотація

Анотація. У статті визначено, що в сучасних умовах поглиблення глобалізації суспільства значно загострюється проблема формування полікультурної компетентності молоді, тому в різних країнах приділяється значна увага пошуку шляхів розв’язання даної проблеми. У дослідженні встановлено, що в КНР накопичено цінні теоретичні та практичні доробки з окресленої проблеми, які можна творчо використовувати в українських університетах. Метою представленої статті є уточнення авторського розуміння поняття полікультурної компетентності, а також аналіз нормативно-правової бази для її формування у студентів університетів у КНР. Для реалізації цієї мети використовувались такі загальнонаукові методи: аналіз, синтез, зіставлення, порівняння, узагальнення. Результатом дослідження є розкриття суті полікультурної компетентності, а також змісту основних міжнародних і державних нормативно-правових документів, на основі яких відбувається її формування у студентів китайських університетів.

Посилання

References

Durda, I.A. (2015). Polіkýltýrna kompetentnіst ıak skladnık movnoї pіdgotovkı іnozemnıh stýdentіv ý protsesі vıvchennıa ýkraїnskoї movı [Multicultural competence as the component of language training of foreign students in the process of the Ukrainian language studying]. Scientific Bulletin of Mykolaiv National University named after V. О. Sukhomlinsky. Pedagogical sciences, 1(48), 113-117. [in Ukraine].

Fan, X. (2016). National basic literacy: 12 years of national school education reform DNA. Education Pulse Electronic Journal, 3. Retrieved from https://www.naer.edu.tw/ezfiles/0/1000/img/67/379316110.pdf (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].

Konventsııa ob ohrane ı poorenıı raznoobrazııa form kýltýrnogo samovyrajenııa (2005, oktyabr) [The UNESCO Convention on the Protection and Promotion of the Diversity of Cultural Expressions (2005, остоber)]. Retrieved from https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/pdf/cult_diversity.pdf. (last accessed: 12.04.2019). [in Russian].

Liu, M. (2011). Reflections and perspectives of multicultural education research. Bulletin of Humanities and Social Sciences, 9(12-4), 56. [In Chinese].

Peretiaga, L.Ye. (2008). Dıdaktıchnі ýmovı formývannıa polіkýltýrnoї kompetentnostі molodshıh shkolıarіv [Didactic conditions of forming polycultural competence in junior pupils] (Extended Abstract of Doctoral Dissertation. Karazin Kharkiv state University, Harkіv. [in Ukrainian].

The Constitution of UNESCO (1945, november). Retrieved from http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ID=15244&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html (last accessed: 12.04.2019). [in English].

The Constitution of the People's Republic of China (with change) (2018, march). Retrieved from http://www.npc.gov.cn/wxzl/wxzl/2000-12/05/content_4712.htm (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].

The Higher Education Law of the People's Republic of China (1998, august). Retrieved from http://old.moe.gov.cn//publicfiles/business/htmlfiles/moe/moe_619/200407/1311.html (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].

The Instructions about the further strengthening and improvement of the propaganda and ideological work of colleges and universities in the new situation (2015, January). Retrieved from https://baike.baidu.com/item/关于进一步加强和改进新形势下高校宣传思想 工作的意见?fr=aladdin (last accessed: 12.04.2019). [in Chinese].

Vseobaıa deklaratsııa prav cheloveka (1948, dekabr) [The Universal Declaration of Human Rights (1948, december)] (prınıata Generalnoı Assambleeı OON). [adopted by the General Assembly as Resolution]. Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/declhr.shtml. (last accessed: 12.04.2019). [in Russian].

Vseobaıa deklaratsııa IýNESKO o kýltýrnom raznoobrazıı (2001, noıabr) [The UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity (2001, november)] (prınıata Generalnoı konferentsıeı Organızatsıı Obedınennyh Natsıı po voprosam obrazovanııa, naýkı ı kýltýry). [adopted by the General Conference of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization]. Retrieved from https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/cultural_diversity.shtml (last accessed: 12.04.2019). [in Russian].

Wu, Q. (1996). Lin Tianyu. New international policy. Beixian Education, 62, 52−60. [In Chinese].

Zhang, M. (2009). Reflections on the reform of multicultural education. Pedagogical journa, 6, 321−340. [in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Tkachova, N., & Zhang, Y. (2019). НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ КНР. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 196–199. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.196-199

Номер

Розділ

Статті