ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ЗДАТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • Klavdiia Tushko кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та соціально-економічних дисциплін, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, м.Хмельницький, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7684-5622

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.213-216

Ключові слова:

професійна взаємодія, здатність, критерії, показники, рівні.

Анотація

Анотація. У запропонованій статті автор намагається розкрити актуальність та сутність діагностичної системи визначення рівня сформованості здатності майбутніх офіцерів-прикордонників до професійної взаємодії. Задля отримання достовірних та надійних результатів проблеми діагностики сформованості здатності до професійної взаємодії, автором проаналізовано педагогічну та психологічну наукову літературу щодо питань професійної освіти, підготовки фахівців військових та правоохоронних формувань, моніторингу педагогічних явищ та процесів, прояву професійної взаємодії у різних сферах життя. Розкрито зміст дефініцій «діагностика», «критерій», «показник». З метою якісного аналізу представленої проблеми автор використовував такі методи дослідження: узагальнення та систематизація інформації; логічні процедури аналізу, синтезу та порівняння щодо визначення змісту понять та категорій; контент-аналіз наукових праць (дисертацій, монографій, публікацій тощо). В результати узагальненого аналізу виокремлено теоретичну складову діагностики (критерії) зазначеної здатності: когнітивно-інформаційний (сукупність знань щодо реалізації професійної взаємодії), операційний (система умінь та навичок щодо здійснення професійної взаємодії майбутніми офіцерами-прикордонниками), рефлексивно-особистісний (здатність до самоаналізу та самоосвіти, а також комплекс особистісних якостей майбутніх офіцерів-прикордонників), ціннісний (пріоритетні інтереси, потреби та мотиви щодо реалізації професійної взаємодії), а також практичну (показники) – конкретний прояв цих критеріїв. Враховуючи зазначені критерії та показники, автор обґрунтував відповідні рівні, як глибину прояву конкретних критеріїв та показників: високий, середній, низький. Основним результатом дослідження є створення діагностичної системи сформованості здатності до професійної взаємодії, що є необхідною складовою професійної підготовки майбутніх фахівців прикордонного відомства.

Посилання

References

Bezrukova, V.S. (1999). Pedagogyka. Proektyvnaya pedagogyka [Pedagogics. Projective pedagogy]. Yekaterinburg: Business Book. [in Russian].

Bespalko, V. P. (1990). O vozmozhnostyax systemnogo podxoda v pedagogyke. [About the possibilities of the system approach in pedagogy]. Soviet pedagogy, 7, 59−60. [in Russian].

Bilyakovskaya, O.O., Mishchyshyn, I.Ya., & Tsura, S.B. (2013). Dydaktyka vyshhoyi shkoly [Didactics of Higher Education] Lviv: LNU named after Ivan Franko. [in Ukrainian].

Dakhin, A.N. (2003). Pedagogycheskoe modelyrovanye: sushhnost i effektyvnost [Pedagogical Modeling: Essence, Effectiveness and Uncertainty]. Pedagogy, 4, 21−26. [in Russian].

Fitsula, M.M. (2006). Pedagogika vyshhoyi shkoly [Pedagogics of the higher school]. Kyiv: Akademvidav. [in Ukrainian].

Kyyredal'g, A. (1980). Metody isledovanyj v professyonal`noj pedagogyke. [Methods of research in professional pedagogy]. Tallinn: Valgus. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Tushko, K. (2019). ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ЗДАТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(45), 213–216. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.213-216

Номер

Розділ

Статті