ФОРМУВАННЯ СТОХАСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЧЕРЕЗ РЕАЛІЗАЦІЮ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ

Автор(и)

  • Viktoria Dzyamko кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегово, Україна
  • Livia Mesarosh кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегово, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.59-63

Ключові слова:

міждисциплінарні зв’язки, стохастична компетентність, вища освіта, задачі стохастичного змісту, нематематичні спеціальності, фізико-математичні дисципліни.

Анотація

Розкрито важливість міждисциплінарних зв’язків як важливої складової міждисциплінарної інтеграції з метою оптимізації навчального процесу. Наведено спробу розробити і практично перевірити технологію формування стохастичних уявлень, ефективних методів, форм і засобів навчання елементів стохастики студентами нематематичних спеціальностей у процесі викладання фізико-математичних дисциплін. Наведені приклади задач стохастичного характеру для студентів біологів, фізиків, хіміків, економістів. Задачі стохастичного характеру є цілком посильні для розв’язання і сприяють розвитку логічного мислення та професійно значущих знань і умінь студентів; підвищують активність навчальної діяльності, сприяють створенню позитивної мотивації вивчення фізики чи математики; підвищують ефективність навчання. Метою статті є розробити і практично перевірити технологію формування стохастичних уявлень, ефективних методів, форм і засобів навчання елементів стохастики використовуючи міжпредметні зв’язки. Використані теоретичні (системний і порівняльний аналіз літератури, робочих програм, педагогічного процесу з проблеми дослідження, узагальнення та систематизація науково-теоретичних положень з метою отримання цілісної картини про сучасний стан досліджень та можливостей вдосконалення підходів студентів до стохастичних задач) та емпіричні методи дослідження (діагностичні та обсерваційні для оцінки рівня сприймання студентами матеріалу).

Біографії авторів

Viktoria Dzyamko, кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегово

кандидат педагогічних наук, доцент

Livia Mesarosh, кафедра математики та інформатики, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м.Берегово

кандидат фізико-математичних наук, доцент

Посилання

References

Dumanska, T.V. (2013). Prykladni zadachi ekonomichnoho zmistu u vyvchenni vyshchoi matematyky studentamy

ekonomichnykh spetsialnostei. [Applied problems of economic content in the study of higher mathematics by students of

economic specialties]. Pedahohichna osvita: teoriya i praktyka [Pedagogical Education: Theory and Practice], 13, 230-235

[in Ukrainian].

Kozhenovska, T., & Lisnevska, A. (2014). Vstanovlennya mizhdystsyplinarnykh zvyazkiv fakhovykh dystsyplin yak skladova

mizhdystsyplinarnoyi intehratsiyi (na prykladi pidhotovky televiziynykh reporteriv) [Establishing interdisciplinary connections

of professional disciplines as an integral part of interdisciplinary integration (on the example of the preparation of television

reporters)]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka.

Seria: Pedahohichni nauky [Scientific Papers of Volodymyr Vynnychenko Kirovograd State Pedagogical University. Series:

Pedagogical sciences], 132, 102-105 [in Ukrainian].

Krechetnykov, K.H. (2002). Yntehratsyia dystsyplyn v uchebnom protsesse [Integration of disciplines in the educational

process]ю Retrieved from http://www.aeli.altai.ru/nauka/sbornik/2001/krehetnikov.html [in Ukrainian].

Liashenko, Y.O., & Khomenko, O.V. (2013). Zbirnyk zadach z fizyky z prykladamy rozviazannia [collection and examples on

exersises physics]. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet [in Ukrainian].

Lopushanskyi, Y. (2010). Zbirnyk zadach i zapytan z medychnoi i biolohichnoi fizyky [The collection of exersises and questions

on methodical biological physics]. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Poliakov, O.Y., & Kuznietsov, A.A. (2008). Metodychni vkazivky do vykonannia kontrolnykh robit z dystsypliny «Fizychna

khimiia» dlia studentiv zaochnoi formy navchannia [Methodical instructions for the implementation of control works on

discipline "Physical chemistry" for students of correspondence form of education]. Kramatorsk: DDMA [in Ukrainian].

Trunova, O.V. (2012). Metodychni osoblyvosti kompetentnisnoho pidkhodu shchodo navchannya stokhastyky u VZO

[Methodical peculiarities of competency approach to teaching stochastics in higher educational institutions]. Naukovyy

chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova. Seria:Fizyka i matematyka u vyshchiy i

seredniy shkoli [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series 3: Physics

and Mathematics at Higher and Secondary School], 9, 121-127 [in Ukrainian].

Trunova, O.V. (2007). Navchannia pochatkiv teorii ymovirnostei i vstupu do statystyky v litseiakh i klasakh z pohlyblenym

vyvchenniam matematyky. [Teaching the beginnings of Theory of probability and introduction into Statistics in liceums and

classes with the profound studying of Mathematics]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: Kyiv National Pedagogical

University [in Ukrainian].

Trunova, O.V. (2014). Osoblyvosti lektsiinoho kursu stokhastyky dlia studentiv ekonomichnykh spetsialnostei universytetiv

[Features of the lecturing course for stochastics for students of economic specialties of universities]. Pedahohichni nauky:

teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 5(39), 368-375 [in

Ukrainian].

Zhykhariev, V.M., Kovach, Y.T., Rizak, V.M., & Rizak, I.M. (2004). Mekhanika u prykladakh i zadachakh. [Mechanics in

examples and exersises]. Uzhhorod: Mystetska liniia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Dzyamko, V., & Mesarosh, L. (2018). ФОРМУВАННЯ СТОХАСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЧЕРЕЗ РЕАЛІЗАЦІЮ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 59–63. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.59-63

Номер

Розділ

Статті