ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЯК МАРКЕРУ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.114-117Ключові слова:
професійна діяльність, професійна кар’єра, професійна підготовка, маркер професійної кар’єри, конкурентоспроможність фахівця, технології формування конкурентоспроможності.Анотація
Актуальність досліджуваної проблеми обумовлена вимогами, що висуваються до закладів вищої освіти в підготовці фахівців, здатних здійснювати майбутню професійну діяльність у мінливих умовах, приймати й реалізовувати нестандартні рішення, долати стереотипи у виробничій й особистісній сферах, бути конкурентоспроможними та професійно успішними. Мета дослідження − охарактеризувати етапи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця як маркеру його професійної кар’єри. Методи дослідження – загальнонаукові: загальнотеоретичні (абстракція, конкретизація, аналіз, синтез, порівняння, протиставлення, індукція, дедукція); конкретно-наукові: теоретичні (аналіз літератури, аналіз поняттєво-термінологічної системи, побудова гіпотез). У дослідженні ретельно схарактеризовано етапи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця. Початком формування дослідженої якості визначено осмислення професійних аспектів: професіональних фактів, явищ, подій; засвоєння професійних норм, цінностей, формування ідеалів; формування професійних переконань, етичних принципів; реалізація і їх творчий розвиток у професійній діяльності, спілкуванні. Визначено поетапні технології формування конкурентоспроможності фахівця як маркера професійної кар’єри,а саме: технології колективної і групової взаємодії (форсайт-технології зокрема «Гойдалка часу», Rapid Foresight»); технології імітаційного моделювання реальної діяльності професіонала («Професійно-кар’єрний ліфт фахівця», створення портфоліо професійних досягнень); створення реальних ситуацій професійно-особистісного розвитку «Гудвілл» (Goodwill)-технології, «Проектування кар’єрних маршрутів майбутніх фахівців»; технологія самоіміджування й самопрезентації Self-branding.
Посилання
References
Mezinov, V., Zaharova, M., & Karpacheva, I. (2011). Formirovanie konkurentosposobnosti uchitelya v usloviyah pedagogicheskoy praktiki [Formation of competitiveness of the teacher in student teaching conditions]. Elets: EGU im. I.A. Bunina [in Russian].
Mitina, L.M. (2003). Psihologiya razvitiya konkurentosposobnoy lichnosti [Psychology of development of the competitive person]. Moskva: Moscow psihologo-social institute [in Russian].
Mogilevkin, E.A. (2005). Psihologo-akmeologicheskaya kontseptsiya kareryi professionala [Psihologic-akmeologic concept of a сareer of the professional]. Vladivostok: Izd-vo VGUEC [in Russian].
Porter, M. (1997). Stratehiia konkurentsii: Metodyka analizu haluzei i diialnosti konkurentiv [Competition Strategy: A methodology for analyzing branches and competitor activities]. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Zavalevskyi, Y. (2010). Konkurentospromozhnyi vchytel: teoriia i praktyka [Competitive Teacher: Theory and Practice]. Chirnivtsi: Bukrek [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.