ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЯК МАРКЕРУ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ

Автор(и)

  • Yulia Kotenevа Старобільський гуманітарно-педагогічний коледж, ДВНЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», м.Старобільськ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.114-117

Ключові слова:

професійна діяльність, професійна кар’єра, професійна підготовка, маркер професійної кар’єри, конкурентоспроможність фахівця, технології формування конкурентоспроможності.

Анотація

Актуальність досліджуваної проблеми обумовлена вимогами, що висуваються до закладів вищої освіти в підготовці фахівців, здатних здійснювати майбутню професійну діяльність у мінливих умовах, приймати й реалізовувати нестандартні рішення, долати стереотипи у виробничій й особистісній сферах, бути конкурентоспроможними та професійно успішними. Мета дослідження − охарактеризувати етапи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця як маркеру його професійної кар’єри. Методи дослідження – загальнонаукові: загальнотеоретичні (абстракція, конкретизація, аналіз, синтез, порівняння, протиставлення, індукція, дедукція); конкретно-наукові: теоретичні (аналіз літератури, аналіз поняттєво-термінологічної системи, побудова гіпотез). У дослідженні ретельно схарактеризовано етапи формування конкурентоспроможності майбутнього фахівця. Початком формування дослідженої якості визначено осмислення професійних аспектів: професіональних фактів, явищ, подій; засвоєння професійних норм, цінностей, формування ідеалів; формування професійних переконань, етичних принципів; реалізація і їх творчий розвиток у професійній діяльності, спілкуванні. Визначено поетапні технології формування конкурентоспроможності фахівця як маркера професійної кар’єри,а саме: технології колективної і групової взаємодії (форсайт-технології зокрема «Гойдалка часу», Rapid Foresight»); технології імітаційного моделювання реальної діяльності професіонала («Професійно-кар’єрний ліфт фахівця», створення портфоліо професійних досягнень); створення реальних ситуацій професійно-особистісного розвитку «Гудвілл» (Goodwill)-технології, «Проектування кар’єрних маршрутів майбутніх фахівців»; технологія самоіміджування й самопрезентації Self-branding.

Біографія автора

Yulia Kotenevа, Старобільський гуманітарно-педагогічний коледж, ДВНЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», м.Старобільськ

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

References

Mezinov, V., Zaharova, M., & Karpacheva, I. (2011). Formirovanie konkurentosposobnosti uchitelya v usloviyah pedagogicheskoy praktiki [Formation of competitiveness of the teacher in student teaching conditions]. Elets: EGU im. I.A. Bunina [in Russian].

Mitina, L.M. (2003). Psihologiya razvitiya konkurentosposobnoy lichnosti [Psychology of development of the competitive person]. Moskva: Moscow psihologo-social institute [in Russian].

Mogilevkin, E.A. (2005). Psihologo-akmeologicheskaya kontseptsiya kareryi professionala [Psihologic-akmeologic concept of a сareer of the professional]. Vladivostok: Izd-vo VGUEC [in Russian].

Porter, M. (1997). Stratehiia konkurentsii: Metodyka analizu haluzei i diialnosti konkurentiv [Competition Strategy: A methodology for analyzing branches and competitor activities]. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].

Zavalevskyi, Y. (2010). Konkurentospromozhnyi vchytel: teoriia i praktyka [Competitive Teacher: Theory and Practice]. Chirnivtsi: Bukrek [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Kotenevа Y. (2018). ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЯК МАРКЕРУ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 114–117. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.114-117

Номер

Розділ

Статті