ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРОГРАМ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.67-71Ключові слова:
майбутні вчителі природничих спеціальностей, мультимедійні програми, навчальні мультимедійні програми, інформаційно-комунікаційні технології, мережа Інтернет.Анотація
Розвиток і поширення інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) на всі сфери людської життєдіяльності є визначним чинником інтеграції українського суспільства в світовий простір. Організація якісного управління пізнавальною діяльністю в процесі використання ІКТ узгоджується із принципамм стимулювання та мотивації позитивного відношення студентів до інтерактивного навчання. Мета статті – виявити та пояснити принципи та способи застосування навчальних мультимедійних програм у професійній підготовці педагогів-природничників. Методи дослідження: теоретичні (аналіз педагогічної, навчально-методичної літератури, узагальнення отриманої наукової інформації та досвіду роботи викладачів у ВНЗ щодо упровадження ІКТ у сучасному навчальному процесі); емпіричні (педагогічне спостереження, бесіда). Розглянуто проблеми професійної підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей при використанні навчальних мультимедійних програм. Проаналізовано різні типи програмних засобів навчального призначення для організації та комп’ютерної підтримки навчально-пізнавальної діяльності. Наведено приклади та характеристики розповсюджених і загальнодоступних засобів інформаційно-комунікаційних технологій для майбутніх учителів природничих спеціальностей із урахуванням їх методичної та практичної значущості.Посилання
References
Arestenko, V.V., Romanyshyna, L.M., & Solovii, N.M. (2001). Komp’iuterna tekhnolohiia navchannia pryrodnychykh dystsyplin z vykorystanniam modeliuvannia (na prykladi khimii) [Computer technology of teaching natural sciences using simulation (on an example of chemistry)]. Naukovi zapysky, 2, 106-108. [in Ukrainian].
Bulakh, I.Ye. (1995). Teoriia i metodyka komp’iuternoho testuvannia uspishnosti navchannia (na materialakh medychnykh navchalnykh zakladiv) [Theory and methods of computer testing of the success of training (on materials of medical educational institutions). Unpublished Doctoral Dissertation. Kyiv: Kyiv Natsional University named after T.Shevchenko. [in Ukrainian].
Kremen, V. (2003). Modernizatsiia systemy osvity yak vazhlyvyi chynnyk innovatsiinoho rozvytku derzhavy [Modernization of the education system as an important factor in the innovation development of the state]. Osvita Ukrainy [Education of Ukraine], 34, 2-3. [in Ukrainian].
Law, E.L.C., & Sun, X. (2009). Evaluating user experience of adaptive digital educational games with Activity Theory. International Journal of Human-Computer Studies, 70 (7), 478-497.
Markhel, Y.Y. (2001). Povishenye effektivnosti sozdanyia kompterno-oryentyrovanыkh sredstv obuchenyia [Improving the effectiveness of creating computer-based learning tools]. Novi informatsiini tekhnolohii navchannia v navchalnykh zakladakh Ukrainy [New information technologies of education in educational institutions of Ukraine], 8, 105-107. [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola [New Ukrainian School]. (2018) URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola. (access date: 05.09.2018). [in Ukrainian].
Oliinyk, A. (2007). Poniattia y realnist protsesu innovatsiinoho rozvytku osvity v Ukraini v konteksti Bolonskykh deklaratsii [The concept and reality of the process of innovative development of education in Ukraine in the context of Bologna declarations]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 1, 42-49. [in Ukrainian].
Panchenko, L.F. (1994). Profesiino-pedahohichna pidhotovka studentiv pedvuzziv do vykorystannia novykh informatsiinykh tekhnolohii [Professional-pedagogical preparation of students of pedagogical universities for the use of new information technologies]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kyiv: Kharkiv National Pedagogical University named after H.Skovoroda. [in Ukrainian].
Romanyshyna, O.Ya. (2010). Pidhotovka vykladachiv do vykorystannia informatsiinoi navchalnoi systemy Moodle u navchalnii diialnosti [Training of teachers to use Moodle's informational learning system in educational activities]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern information technologies and innovative methods of training in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems], 25, 481-485. [in Ukrainian].
Tulska, O. L. (2009). Sutnist i skladovi profesiinoi kultury maibutnikh ekolohiv [The essence and components of professional culture of future environmentalists]. Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical University, 1, 3-8. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).