СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.111-115Ключові слова:
структурно-функціональна модель, педагогічне моделювання, інженер-педагог, графічна компетентність, принципи, методи, педагогічні умови.Анотація
Питання перегляду існуючих та розробки нових моделей професійної підготовки фахівців набуло особливої актуальності в умовах переорієнтації освіти на компетентнісно-орієнтовану. Мета дослідження: розробка моделі формування графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю. Методи дослідження: абстрагування, аналіз, синтез, індукція дедукція, моделювання. Результати дослідження: створена структурно-функціональна модель формування графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю, яка складається з блоків – цільового (спрямований на соціальне замовлення, відповідно до якого визначається мета та завдання навчально-педагогічної діяльності), змістового (містить принципи, методи, форми, засоби досягнення мети діяльності) та аналітичного (компоненти, критерії, показники, рівні сформованості графічної компетентності, на яких ґрунтується моніторинг результатів діяльності). Виділені педагогічні умови, від комплексного застосування яких залежить ефективність функціонування кожного блоку зокрема, моделі в цілому.
Посилання
References
Bezrukova, V.S. (1996). Pedagogika: Proektivnaya pedagogika [Pedagogy: Projective pedagogy ]. Ekaterinburg: Delovaya kniga. [in Russian].
Hladush, V.A., & Lysenko, H.I. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly: teoriia, praktyka, istoriia [Higher school pedagogy: theory, practice, history]. Dnipropetrovsk: Aktsent PP. [in Ukrainian].
Horbatiuk, R.M., & Kozak, Yu.Yu. (2018). Pedahohichni umovy formuvannia hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu v pedahohichnykh universytetakh [Pedagogical conditions of formation of graphic competence of future engineers-teachers of a computer profile in pedagogical universities]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. 6 (№3), 33–47. URL: http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/itse/article/view/2466 (access date:10.10.2018) [in Ukrainian].
Kozak, Yu.Yu. (2018). Vyznachennia kryteriiv, pokaznykiv ta rivniv sformovanosti hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kompiuternoho profiliu [The determination of criteria, indicators and levels of formation of graphic competence of future engineers-teachers of the computer profile]. Profesiina osvita: problemy i perspektyvy [Vocational education: problems and prospects], 14, 18–23. [in Ukrainian].
Kulchytskyi, I.M. (2015). Kontseptualizatsiia poniat «model» ta «modeliuvannia» u naukovykh doslidzhenniakh [Conceptualization of the concepts of "model" and "modeling" in scientific research]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia: Informatsiini systemy ta merezhi [Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series: Information systems and networks], 829, 273–284. [in Ukrainian].
Kurliand, Z.N. (2005). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv: Znannia. [in Ukrainian].
Ponomarov, O.S, Sereda, N.V., & Chebotarov, M.K. (2015). Modeliuvannia diialnosti fakhivtsia [Modeling of a specialist's activity]. Kharkiv: NTU «KhPI». [in Ukrainian].
Stoliarenko, O.V. (2015). Modeliuvannia pedahohichnoi diialnosti u pidhotovtsi fakhivtsia [Modeling of pedagogical activity in the training of a specialist]. Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD». [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).