АНАЛІЗ СТАНУ АКАДЕМІЧНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРИРОДНИЧИХ

Автор(и)

  • Mariya Kozolup кафедра іноземних мов для природничих факультетів, Львівський національний університет імені Івана Франка, м.Львів, Україна https://orcid.org/0000-0002-5892-6696

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.116-121

Ключові слова:

академічна комунікативна підготовка, академічна комунікативна компетентність, галузевий стандарт вищої освіти, нормативні документи ЗВО, групи компетенцій, майбутні фахівці природничих спеціальностей.

Анотація

Стаття присвячена вивченню відповідності стану академічної комунікативної підготовки студентів природничих спеціальностей у ЗВО України до вимог відповідних галузевих стандартів вищої освіти. Мета цього дослідження – розглянути теперішній стан АКП студентів природничих спеціальностей в українських ЗВО та його відповідність до вимог державного стандарту вищої освіти для цих спеціальностей. Основними методами цього дослідження стали загальнонаукові теоретичні методи, а саме: аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, класифікація, узагальнення та конкретизація. Проаналізовано зміст проектів ГСВО для спеціальностей галузей знань «біологія» та «природничі науки», виявлено та класифіковано компоненти академічної комунікативної компетентності, включені до переліків загальних та спеціальних компетентностей випускника І-го та ІІ-го рівнів вищої освіти. Вивчено нормативні документи окремих ЗВО України: робочі навчальні плани підготовки бакалаврів та магістрів, робочі програми навчальних дисциплін, навчально-методичне забезпечення навчальних дисциплін. Виявлено невідповідність фактичного стану академічної комунікативної підготовки студентів природничих спеціальностей вимогам державного стандарту освіти. Водночас, відзначено тенденцію до покращення якості такої підготовки завдяки трансформаційним процесам, які мають місце у вітчизняній освіті, зокрема автономізації ЗВО та заохоченню «ініціатив знизу».

Біографія автора

Mariya Kozolup, кафедра іноземних мов для природничих факультетів, Львівський національний університет імені Івана Франка, м.Львів

кандидат педагогічних наук

Посилання

References

Barannik, T.V. (Ed.). (2015). Prohrama navchalnoi dystsypliny «Metodolohiia ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen». Spetsialnist «biolohiia», «biokhimiia». Biolohichnyi fakultet [Syllabus of academic discipline “Methodology and Organization of Scientific Research” for specialities “Biology”, “Biolchemistry”. Biology Faculty]. Kharkiv: KhNU named after V.N. Karazin. 10 p. Retrieved from http://biochem.univer.kharkov.ua/pdf/Program-2015_methodology_masters_biochem _site.pdf (access date: 08.11.2016). [in Ukrainian].

Filippova, N.M. (2009). Anhlomovne akademichne spilkuvannia: aktualnist problemy [English Academic Communication: Topicality of the Problem]. Humanitarian Herald of National Shipbuilding University, 2, 135–141. [in Ukrainian].

Kozolup, M. (2018). Akademichna komunikatyvna pidhotovka studentiv u VNZ: kompetentnisnyi pidkhid [Academic Communication Instruction of University Students: Competency-Based Approach]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Series: Pedagogy, 2/93, 80‒85. [in Ukrainian].

Kozolup, M.S. (2017). Tekhnolohii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv pryrodnychykh spetsialnostei do akademichnoi komunikatsii v universytetakh SShA [Educational Technologies of Science Majors Preparation for Academic Communica-tion in the Universities of the United States]. Extended abstract of candidateʼs (PhD) dissertation. Ternopil: Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. [in Ukrainian].

Kruse, O., Chitez, M., Rodriguez, B., & Castello, M. (Eds.). (2016). Exploring European Writing Cultures. Country Reports on Genres, Writing Practices and Languages Used in European Higher Education. Winterthur: ZHAW Zurcher Hochschule fur Angewandte Wissenschaften. 290 p., DOI: 10.21256/zhaw-1056. [in English].

Maksymuk, V. (2011, November). Strategies of teaching English research paper writing to university students. In Navchannia anhlomovnoi akademichnoi komunikatsii v Ukraini ta u sviti: problemy i perspektyvy [Teaching English Academic Communication in Ukraine and Worldwide: Problems and Prospects]: Proceedings of the Second International Scientific and Practical Conference (pp. 81–82). L’viv: LNU named after Ivan Franko [in English].

Mykytenko, N.O. (2011). Tekhnolohiia formuvannia inshomovnoi profesiinoi kom-petentnosti maibutnikh fakhivtsiv pryrodnychoho profiliu [Technology of Foreign Language Professional Competency Development in Science Majors]. Ternopil: TNPU. [in Ukrainian].

Opys dystsypliny «Anhliiska mova (MP)» [“English (Master’s Programme)” course description]. National University “Kyiv Mohyla Academy”. Retrieved March from http://www.ukma.edu.ua/courses/ects/curricula/descriptions/161748.pdf (access date: 05.03.2017). [in Ukrainian].

Proekty standartiv vyshchoi osvity. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [Projects of Standards of Higher Education. Ministry of Education and Science of Ukraine]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/proekti-standartiv-vishoyi-osviti (access date: 01.10.2018). [in Ukrainian].

Rubel, N.V. (2013). Pidhotovka maibutnikh ekolohiv do profesiinoho spilkuvannia v inshomovnomu seredovyshchi [Training Prospective Ecologists to Professional Communication in a Foreign Language Environment]. Extended abstract of candidateʼs (PhD) dissertation. Ternopil: Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. [in Ukrainian].

Shyshko, A., Lukanska, H. (2011). Osoblyvosti navchannia anhlomovnoho akademichnoho pysma [Peculiarities of Teaching English Academic Writing]. Scientific Journal [of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko]. Series: Pedagogy, 99, 255–261.

Tarnopolskyi, O., Kozhushko, S. (2008, October). Metodychni zasady ta pryntsypy navchannia akademichnoho pysma anhliiskoiu movoiu u vyshchomu movnomu navchalnomu zakladi [Methodological Foundations and Principles of Teaching English Academic Writing in a Higher Linguistic Educational Institution]. In Navchannia anhlomovnoi akademichnoi komunikatsii v Ukraini: problemy ta perspektyvy [Teaching English Academic Communication: Problems and Prospects]: Proceedings of the First International Scientific and Practical Conference (pp. 15-16). L’viv: LNU named after Ivan Franko [in Ukrainian].

Yakymovych-Chapran, D.B. (2013). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)». Spetsialnist «khimiia». Khimichnyi fakultet [Working syllabus of academic discipline “Ukrainian Language for Professional Purposes” for speciality “Chemistry”. Chemistry Faculty]. L’viv: LNU named after Ivan Franko. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Kozolup, M. (2018). АНАЛІЗ СТАНУ АКАДЕМІЧНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРИРОДНИЧИХ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 116–121. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.116-121

Номер

Розділ

Статті