ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.168-172Ключові слова:
майбутні медичні сестри, студенти, професійна підготовка, самоосвіта, самоосвітня діяльність, самоосвітня компетентність.Анотація
Підготовка майбутніх медичних сестер до якісної професійної діяльності є одним із важливих завдань організації освітнього процесу в сучасних медичних закладах вищої освіти, де студенти здобувають кваліфікацію молодшого спеціаліста, бакалавра, магістра сестринської справи. У сучасних медичних училищах і коледжах актуалізується проблема підготовки медичних сестер, спроможних швидко приймати самостійні компетентні рішення в розв’язанні нестандартних професійних завдань, що зумовлює посилену увагу викладачів до організації самоосвітньої діяльності майбутніх фахівців. Метою статті є висвітлення окремих методів формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців сестринської справи. Методи дослідження: історіографічний аналіз та узагальнення наукової та методичної літератури; розробка методичних матеріалів для організації самоосвітньої роботи майбутніх фахівців сестринської справи, що сприятиме формуванню у студентів самоосвітньої компетентності. У результаті проведеного дослідження встановлено, що виконання запропонованих завдань викликало у студентів більшу зацікавленість і мотивувало їх до більш сумлінної самоосвітньої діяльності, ніж орієнтація на традиційне опрацювання додаткового теоретичного матеріалу, який не розглядався під час лекцій; у студентів розширювався професійний світогляд, оскільки вони мали змогу поглиблено опрацьовувати наукову літературу, дотичну до їхнього майбутнього фаху; у навчальній групі виникав здоровий змагальний клімат, позаяк майбутні медсестри мали змогу порівняти результативність власної самоосвітньої діяльності з результатами самостійної роботи інших студентів, що спонукало їх до активізації самоосвіти та набуття самоосвітньої компетентності.
Посилання
References
Burluka, O.V. (2005). Samoosvita osobystosti yak sotsiokulturne yavyshche [Self-education of personality as sociocultural phenomenon]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv: Kharkiv. derzh. akad. kultury [in Ukrainian].
Buriak, V.K. (2002). Umovy ta zasoby samoosvity studentiv [Conditions and means of students’ self-education]. Vyshcha shkola [High School], 6, 18–29 [in Ukrainian].
Didenko, T.P. Orhanizatsiia samoosvity studentiv u suchasnykh umovakh modernizatsii vitchyznianoi systemy vyshchoi osvity [Organization of students’ self-education in modern conditions of modernization of the higher education national system]. Retrieved from http://www.rusnauka.com/28_OINXXI_2010/Pedagogica/72131.doc.htm [in Ukrainian].
Kremen, V.H. (Eds.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Kolesnykova, O. (2009). Naikrashcha osvita – samoosvita [The best education is self-education]. Dyrektor shkoly. Shkilnyi svit [Director of school. School world], 16, 19–23 [in Ukrainian].
Koreneva, I.M. (2000). Z dosvidu orhaniizatsii samoosvitnoi diialnosti studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [From the experience of organization of students’ self-educational activity in higher educational establishments of Ukraine]. Scientific Notes of the Drahomanov National Pedagogical University: part 1 (Pedagogical and Historical Sciences), 36, pp. 59–65 [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M. (2011). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Theory and practice of future social workers professional training by means of interactive technologies]. Unpublished Doctoral Dissertation. Ternopil: Ternopil National Pedagogical University [in Ukrainian].
Sellman, D., & Snelling, P. (2012). Yak staty medsestroiu: pidruchnyk z profesiinoi praktyky [Becoming a Nurse. Fundamentals of Professional Practice for Nursing]. Kyiv: VSV «Medytsyna» [in Ukrainian].
Sydorenko, I.I. (2006). Problemy samoosvity osobystosti u vitchyznianii pedahohichnii presi druhoi polovyny ХІХ – pochatku ХХ stolittia [Problems of personality’s self-education in the national pedagogical press in the second half of the XIXth – at the beginning of the XXth century]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kharkiv: KhNPU [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.