ФОРМУВАННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я УЧНІВ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.177-181Ключові слова:
психічне здоров’я, учні, формування психічного здоров’я, програма формування психічного здоров’я.Анотація
Стаття присвячена проблемі формування психічного здоров’я учнів у сучасній школі. Метою статті є обґрунтування комплексної програми формування психічного здоров’я учнів у школі. Дослідження спрямовувалося на з’ясування сутності психічного здоров’я особистості, чинників його погіршення у сучасних школярів та виявлення шляхів формування психічного здоров’я учнів в координатах діяльності закладу загальної середньої освіти. Для вирішення поставлених завдань використано такі методи дослідження: аналіз наукових джерел, спостереження, опитування з використанням розробленої нами анкети, тестування. На основі аналізу праць учених з’ясовано сутність психічного здоров’я, схарактеризовано його критерії. Визначено сутність понять «формування здоров’я», «здоров’яформувальна освіта» у психологічній і педагогічній літературі. На підставі вивчення наукових джерел і результатів власних досліджень виокремлено чинники погіршення психічного здоров’я сучасних школярів. З урахуванням сутності і критеріїв психічного здоров’я, підходу вченого Варра щодо компонентів психічного здоров’я обґрунтовано напрями комплексної програми формування психічного здоров’я учнів у школі, що передбачає формування стресостійкості, аутопсихологічної, комунікативної, здоров‘язбережувальної компетентностей, позитивної Я-концепції, гармонізацію особистості учня через формування його саногенного мислення та актуалізацію духовно-творчого потенціалу.
Посилання
References
Boltivets, S.I. (2005). Yakist psykhichnoho zdorovya: pedahohichni kryteriyi prohnozuvannya [Quality of Mental Health: Pedagogical Criteria Forecasting]. Praktychna psykholohiya ta sotsiaʹna robota [Practical Psychology and Social Work], 5, 62-67. [in Ukrainian].
Variy, M.Y. (2009). Zahalna psykholohiya [General Psychology]. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury. [in Ukrainian].
Korolchuk, M.S., & Kraynyuk, V.M. (2006). Sotsialno-psykholohichne zabezpechennya diyalʹnosti v zvychaynykh ta ekstremalnykh umovakh [Socio-psychological support of activity in the ordinary and extreme conditions]. K.: Nika-Tsentr. [in Ukrainian].
Maksymenko, S.D. (2008). Psykholohichni zasady propahuvannya psykhohihiyenichnoho vykhovannya i zdorovoho sposobu zhyttya molodi [Psychological principles of propagation of psycho-hygienic education and healthy lifestyle of young people]. Praktychna psykholohiya ta sotsialna robota [Practical psychology and social work], 2008, 6, 72-74. [in Ukrainian].
Makarova, L.I., & Hakh, Y.M. (2005). Osnovy psykholohiyi i pedahohiky [Fundamentals of psychology and pedagogy]. Kyiv: Tsentr navchalnoyi literatury, [in Ukrainian].
Maslou, A. (1997). Psykholohyya bytyya [Psychology of being]. Moscow: Refl.-buk.; Kyev: Vakler. [in Russian].
Muchynsky, P. (2004). Psykholohyya, professyya, karera [Psychology, profession, career]. SPb.: Piter. [in Russian].
Nykyforova, H.S. (2006). Psykholohyya zdorovya [Psychology of health]. SPb.: Pyter. [in Russian].
Orzhekhovska, V.M., & Yezhova, O.O. (2009). Metodolohichni zasady diyalnosti osvitnoho zakladu, spryamovanoyi na zdorovya [Methodological principles of the activity of an educational institution aimed at health]. Pedahohika i psykholohiya [Pedagogics and psychology], 4(65). [in Ukrainian].
Ryff, C.D. (1989b). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069–1081.
Yanhs, B.B. (2004). Shest vazhnykh sostavlyayushchykh samouvazhenyya: kak razvyt ykh v uchenykakh [Six important components of self-esteem: how to develop them in the students]. Shkilnyy svit [School world], 5(24), 1. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.