КОРЕЛЯЦІЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ І ДИНАМІКИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Iryna Turovska завідувач відділення «Лікувальна справа», Рівненський державний медичний коледж, м.Рівне, Україна https://orcid.org/0000-0002-3566-3475

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.274-278

Ключові слова:

професійна мовленнєва компетентність, культура мовлення, фахова мовна підготовка, стилістично-комунікативні ознаки досконалого мовлення, студенти-медики.

Анотація

Публікація присвячена питанню формування професійної мовленнєвої компетентності студентів-медиків з урахуванням специфіки діяльності, а також міжнародної практики медичного дискурсу. Метою публікації стало дослідження умов кореляції рівня сформованості культури мовлення студентів-медиків і динаміки формування професійної мовленнєвої компетентності. Методи дослідження: теоретичні (аналіз психолого-педагогічної), емпіричні (спостереження над навчальним процесом і вивчення педагогічного досвіду задля дослідження специфіки викладання курсу блоку мовної підготовки в педагогічному виші I-II рівнів акредитації); власне лінгвістичні (компонентний й етимологічний аналіз). Окреслено напрями вироблення культури мовлення студентів-медиків; з’ясовано умови кореляції рівня сформованості культури мовлення студентів-медиків і динаміки формування професійної мовленнєвої компетентності, де провідну роль відведено виробленню комунікативної грамотності, реалізації стилістично-комунікативних якостей (нормативність, правильність, точність, логічність, виразність, доречність, етичність й естетичність) досконалого фахового мовлення; репрезентовано дидактичний супровід, використовуваний у змісті фахової мовної підготовки студентів-медиків, який передбачає систему вправ, які забезпечують вироблення мовної грамотності, комунікативної вправності з урахуванням специфіки медичного дискурсу.

Біографія автора

Iryna Turovska, завідувач відділення «Лікувальна справа», Рівненський державний медичний коледж, м.Рівне

викладач української мови та літератури

Посилання

References

Bacevych, F.S. (2004). Osnovy komunikatyvnoyi lingvistyky [Basics of communicative linguistics]. Kyyiv: VCz Akademiya [in Ukrainian].

Dudyk, P.S. (2005) Stylistyka ukrayinskoyi movy [Stylistics of the Ukrainian language]. Kyyiv: Akademiya. [in Ukrainian].

Palamar, L.M. (1997) Funkcionalno-komunikatyvnyj pryncyp formuvannya movnoyi osobystosti [Functional-communicative principle of forming a linguistic personality]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kyiv: Kyyiv National university named after M.Dragomanov. [in Ukrainian].

Pentylyuk, M.I. (2003) Konceptualni zasady navchannya ridnoyi movy [Conceptual principles of teaching native language]. Collection of scientific works. Pedagogical sciences, 34, 69–72. [in Ukrainian].

Symonenko, T.V. (Ed.). (2003). Osnovy kultury movy [Fundamentals of language culture]. Cherkasy: Vydavnycztvo ChDU im.B.Khmelnytskogo. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Turovska, I. (2018). КОРЕЛЯЦІЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ І ДИНАМІКИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 274–278. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.274-278

Номер

Розділ

Статті