КОРЕЛЯЦІЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ І ДИНАМІКИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.274-278Ключові слова:
професійна мовленнєва компетентність, культура мовлення, фахова мовна підготовка, стилістично-комунікативні ознаки досконалого мовлення, студенти-медики.Анотація
Публікація присвячена питанню формування професійної мовленнєвої компетентності студентів-медиків з урахуванням специфіки діяльності, а також міжнародної практики медичного дискурсу. Метою публікації стало дослідження умов кореляції рівня сформованості культури мовлення студентів-медиків і динаміки формування професійної мовленнєвої компетентності. Методи дослідження: теоретичні (аналіз психолого-педагогічної), емпіричні (спостереження над навчальним процесом і вивчення педагогічного досвіду задля дослідження специфіки викладання курсу блоку мовної підготовки в педагогічному виші I-II рівнів акредитації); власне лінгвістичні (компонентний й етимологічний аналіз). Окреслено напрями вироблення культури мовлення студентів-медиків; з’ясовано умови кореляції рівня сформованості культури мовлення студентів-медиків і динаміки формування професійної мовленнєвої компетентності, де провідну роль відведено виробленню комунікативної грамотності, реалізації стилістично-комунікативних якостей (нормативність, правильність, точність, логічність, виразність, доречність, етичність й естетичність) досконалого фахового мовлення; репрезентовано дидактичний супровід, використовуваний у змісті фахової мовної підготовки студентів-медиків, який передбачає систему вправ, які забезпечують вироблення мовної грамотності, комунікативної вправності з урахуванням специфіки медичного дискурсу.
Посилання
References
Bacevych, F.S. (2004). Osnovy komunikatyvnoyi lingvistyky [Basics of communicative linguistics]. Kyyiv: VCz Akademiya [in Ukrainian].
Dudyk, P.S. (2005) Stylistyka ukrayinskoyi movy [Stylistics of the Ukrainian language]. Kyyiv: Akademiya. [in Ukrainian].
Palamar, L.M. (1997) Funkcionalno-komunikatyvnyj pryncyp formuvannya movnoyi osobystosti [Functional-communicative principle of forming a linguistic personality]. Extended Abstract of Candidate Thesis. Kyiv: Kyyiv National university named after M.Dragomanov. [in Ukrainian].
Pentylyuk, M.I. (2003) Konceptualni zasady navchannya ridnoyi movy [Conceptual principles of teaching native language]. Collection of scientific works. Pedagogical sciences, 34, 69–72. [in Ukrainian].
Symonenko, T.V. (Ed.). (2003). Osnovy kultury movy [Fundamentals of language culture]. Cherkasy: Vydavnycztvo ChDU im.B.Khmelnytskogo. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).