ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ ПИСЬМІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.284-288Ключові слова:
англомовна лексична компетентність, професійно-орієнтоване письмо, майбутні ІТ-фахівці, підходи.Анотація
Мета статті – відібрати, проаналізувати й обґрунтувати підходи до формування англомовної лексичної компетентності в професійно орієнтованому письмі майбутніх ІТ-фахівців. Методи дослідження: контент-аналіз джерел з проблеми дослідження – для визначення й здійснення відбору підходів, які регулюють процес формування англомовної лексичної компетентності в професійно орієнтованому письмі майбутніх ІТ-фахівців; систематизація – для виявлення чинників ефективності процесу формування англомовної лексичної компетентності в професійно орієнтованому письмі майбутніх ІТ-фахівців; функціональний аналіз – для обґрунтування підходів, що забезпечують процес формування англомовної лексичної компетентності в професійно орієнтованому письмі майбутніх ІТ-фахівців; узагальнення – для формулювання висновків щодо обґрунтування ефективних підходів, які лежать в основі формування у майбутніх ІТ-фахівців англомовної лексичної компетентності в професійно орієнтованому письмі. Відібрано, проаналізовано й обґрунтовано підходи до формування англомовної лексичної компетентності в професійно орієнтованому письмі майбутніх ІТ-фахівців, а саме: компетентнісний, комунікативно-когнітивний, комунікативно-діяльнісний, соціокогнітивний, особистісно орієнтований та інтегрований.
Посилання
Список використаної літератури
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання. Київ: Ленвіт, 2003. 273 с.
Задорожна І. П. Теоретико-методичні засади організації самостійної роботи майбутніх учителів з оволодіння англомовною комунікативною компетенцією: дис… докт. пед. наук: 13.00.02. / Київ. нац. лінгв. ун-т. Київ, 2012. 770 с.
Зонтова С.Є. Когнітивний підхід до навчання іншомовної лексики. Проблеми сучасної педагогічної освіти: збірник наук. праць. Ялта: РВВ КГУ, 2005. Вип. 8, ч. 2. С. 89–93.
Калягин Ю.М. Интеграция школьного обучения. Начальная школа. Москва, 1990. № 9. С. 28 – 29.
Корнєва З. М. Система професійно орієнтованого англомовного навчання студентів технічних спеціальностей у вищих навчальних закладах: автореферат дис….д-ра. пед. наук: 13.00.02./ Київ. нац. лінгв. ун-т. Київ, 2018. 34 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика. / С.Ю.Ніколаєва та інші. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.
Микитенко Н. Теоретичні основи формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей: монографія. Тернопіль: ТНПУ, 2011. 389 с.
Микитенко Н.О. Теорія і технології формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей: дис…докт. пед. наук: 13.00.04; 13.00.02./ Терноп. нац.. пед.. ун-т імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2012. 450 с.
Самойленко П.І., Сергєєв А.В. Інтеграційна функція навчання основам наук. Фахівець,1995. №№ 5-6. С. 36–37.
Семеряк І.З. Соціокогнітивний підхід до формування стратегій іншомовного професійно орієнтованого спілкування майбутніх програмістів з використанням інтернету: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02./ Терноп. нац.. пед.. ун-т імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2016. 188 с.
Сериков В.В. Личностно ориентированное образование: поиск новой парадигмы: монография . Москва : ВГПУ, 1998. 199 с.
Сура Н.А. Навчання студентів університету професійно орієнтованого спілкування іноземною мовою: автореф. дис. ... канд. філол. наук: 13.00.04/ Луганс. держ. ун-т. Луганськ, 2005. 20 с.
Тарнопольский О.Б., Момота В.Е., Кожушко С.П. Методика англоязычного погружения в обучении английскому языку и специальным дисциплинам в экономических вузах: монография. Дніпропетровськ: ДУЕП, 2008. 236 с.
Терещук В.Г. Формування англомовної лексичної компетенції студентів немовних спеціальностей в умовах віртуального навчального середовища: дис. .. канд. пед. наук: 13.00.02./ Терноп. нац.. пед.. ун-т імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2014. 315 с.
Definition and Selection of Key Competencies : Contributions to the Second DeSeCo Symposium / Eds. Dominique Simone Rychen, Laura Hersh Salganik, Mary Elizabeth McLaughlin. Neuchâtel: Swiss Federal Statistical Office, 2003. 209 p.
References
Kalyagina, Yu.M. (1990). Integratsiya shkolnogo obucheniya [Integration of school teaching]. Primary School, 9, 28 –29. [in Russian].
Kornieva, Z.M. (2018). Sistema profesiyno orientovanogo anglomovnogo navchanya studentiv technichnych spetsialnostei u vyshchuch navchalnych zakladach [System of Professionally Oriented Teaching English to Students Majoring in Technology at Tertiary Schools]. Extended Abstract of Doctoral Thesis. Kyiv: kyiv National linguistic University. [in Ukrainian].
Mykytenko, N.O. (2011). Teoretychni osnovy formuvanay inshomovnoi profesiynoi kompetentnosti maibutnich fakhivtsiv pryrodnychykh spetsialnostei [Theoretical Foundatuoins of Forming Professional Foreign Language Competence of Prospective Specialists of Sciences]. Ternopil: Ternopil National pedagogical University named after V.Hnatyuk. [in Ukrainian].
Mykytenko, N.O. (2012). Teoriya i technologii formuvanay inshomovnoi profesiynoi kompetentnosti maibutnich fakhivtsiv pryrodnychykh spetsialnostei [Theory and Technologies of Forming Professional Foreign Language Competence of Prospective Specialists of Sciences]. Unpublished Doctoral Dissertation. Ternopil: Ternopil National pedagogical University named after V.Hnatyuk. [in Ukrainian].
Nikolayeva, S.Yu. (Ed). (2013). Metodika navchanya inozemnych mov s kultur: teoriya i praktyka. [Language and culture Teaching Methods: theory and practice]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Samoilenko, P.I., & Sergeyev, A.V. (1995) Integratsiina funktsiya navchanya osnovam nauk [Integration Function of Science Basics Teaching]. Specialist, 5-6, 36 –37. [in Ukrainian].
Semeryak, I.Z. (2016). Sotsiokognityvnyi pidchid do formuvanya strategiy inshomovnogo profesiyno orientovanogo spilkuvanya maibutnich programistiv z vykorystanaym internet [A Socio-cognitive Approach to Building the Strategies of Perspective Programmers’ Foreign Language Professionally Oriented Speaking Using Internet]. Unpublished Candidate Dissertation. Ternopil: Ternopil National pedagogical University named after V.Hnatyuk. [in Ukrainian].
Serikov, V.V. (1998) Lichnostno oriyentirovannoye obrazovaniye: poisk novoi paradigm [Personality-Centered Education: Search for a New Paradigm]. Moscow: VGPU. [in Russian].
Sura, N.A. (2005) Navchannya studentiv universitetu profesiyno orientovanogo spilkuvannay inozemnoyu movoyu [Teaching of Professionally Oriented Foreign Language Speaking to University Students]. Extended Abstract of Candidate Thesis Lugansk: Lugansk State University. [in Ukrainian].
Tarnopolskyy, O.B., Momota V.E., & Kozhushko S.P. (2008). Metodika angloyazichnogo pogruzheniua v obuchenii angliiskomu yazyku i spetsialnym distsiplinam v ekonomicheskich vuzach [The methods English immersion in English and disciplines teaching in institutes of Economics]. Dnipropetrovsk: DUEP. [in Russian].
Tereshchuk, V.H. (2014). Formuvannya anglomovnoyi leksichnoyi kompetentsii studentiv nemovnych spetsialnostey v umovach virtualnogo navchalnogo seredovyshcha [Building English Lexical Competence of Nonlanguage Specialities in Virtual Learning Environment]. Unpublished Candidate Dissertation. Ternopil: Ternopil National pedagogical University named after V.Hnatyuk. [in Ukrainian].
Rychen, D.S, Salganik, L.H., & McLaughlin, M.E. (Ed.) (2003). Definition and Selection of Key Competencies: Contributions to the Second DeSeCo Symposium. Neuchâtel: Swiss Federal Statistical Office.
Zagalnoyevropeiski rekomendatsiyi z movnoi osvity (2003). [Common European Framework for LanguagesLearning, Teaching and Assessment]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Zadorozhna, I.P. (2012). Teoretyko-metodychni zasady organizatsii samostiinoyi roboty maibutnich uchyteliv z ovolodinia anglomovnoyu komunikatyvnoyu kompetentsiieyu [Theoretical and Methodological Foundations of Future Teachers’ Self-Study Work Organization on Acquiring Communicative competence in English]. Unpublished Doctoral Dissertation. Ternopil: Ternopil National pedagogical University named after V.Hnatyuk. [in Ukrainian].
Zontova, C.Ye. (2005). Kognityvnyi pidchid do navchanya inshomovnoi leksyky [Cognitive approach to teaching of foreign language vocabulary]. The Issues of Contemporary Pedagogical Education, 8 (2), 89 –93. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).