ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ-МІЖНАРОДНИКІВ В УКРАЇНІ: ДО ПОСТАНОВКИ ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.94-98Ключові слова:
професійна підготовка, компетентність, професія, професійна освіта, студенти-міжнародники.Анотація
Анотація. Сьогодні міжнародні відносини – галузь знань гуманітарної сфери, вартість якої постійно зростає. Актуальність дослідження означеної у назві статті проблеми визначаємо у двох аспектах: теоретико-методологічному, що полягає у недостатньому рівні її дослідження в українській педагогічній науці, та освітньо-педагогічному, що обумовлюється потребою адекватного визначення понять, категорій, термінів для об’єктивного дослідження проблеми професійної підготовку майбутніх фахівців-міжнародників у системі вищої освіти України та науково-методичного обґрунтованого організаційно-педагогічного і адміністративного керівництва цим процесом.
Мета статті полягає у здійсненні спеціального всебічного аналізу термінологічного апарату дослідження професійної підготовки студентів, що навчаються за різними спеціальностями галузі знань «Міжнародні відносини» у закладах вищої освіти України. У процесі науково-дослідницької роботи використано загальнонаукові методи (аналіз і синтез, індукція і дедукція, узагальнення і порівняння та ін.) та дисциплінарно-педагогічні і міждисциплінарні: контент-аналіз, дискурс-аналіз, системно-структурний, структурно-функціональний, порівняльний тощо.
Результати дослідження полягають у визначенні основної особливістю терміносистеми дослідження професійної підготовки майбутніх фахівців-міжнародників, що ґрунтується на міждисциплінарному підході; виокремленні її чотирьох основних груп понять, категорій, термінів, які мають забезпечувати: 1) з’ясування загальнонаукових, операційно-інструментальних і теоретико-прикладних аспектів дослідження; 2) тлумачення необхідних для його проведення аспектів міжнародних відносин; 3) вивчення основних складових феномену вищої професійної освіти; 4) дефініціювання теорії і практики професійної підготовки (навчання і виховання) студентів та процесу організації неперервної освіти загалом; здійсненні докладного аналізу дефініцій третьої групи понять і термінів за структурно-функціональною ознакою.
Посилання
References
Andrushchenko, V.P., Zyazyun, I.A., & Kremen, V.G. et al. (2003). Neperervna profesiina osvita: filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz [Continuous vocational education: philosophy, pedagogical paradigms, forecast]. Kyiv: Naukova Dumka [in Ukrainian].
Batyshev, S.Ya. (Ed.) (1998). Entsyklopedyia professyonalnoho obrazovanyia: V 3-kh tomakh [Encyclopedia of professional education: In 3 volumes]. URL: https://www.anovikov.ru/dict/epo.pdf. (last accessed: 04.03.2019)
Kremen, V.H. (Ed.) (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurincom Inter [in Ukrainian].
Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku. Skhvaleno Ukazom Prezydenta Ukrainy vid 25 chervnia 2013 roku № 344/2013 [National strategy for the development of education in Ukraine until the year 2021. Approved by the Decree of the President of Ukraine dated June 25, 2013 No 344/2013]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/344/2013. (last accessed: 20.09.2018)
Nychkalo, N.G. (2001). Neperervna profesiina osvita yak filosofska ta pedahohichna katehoriia [Continuous vocational education as a philosophical and pedagogical category]. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1, 9-22. [in Ukrainian].
Nychkalo, N.G. (2008). Rozvytok profesiinoi osvity i navchannia v konteksti yevropeiskoi intehratsii [Development of vocational education and training in the context of European integration]. Pedagogy and psychology, 1, 57-69. [in Ukrainian].
Nykyforov, V.Y., & Suryhyn, A.Y. (2009). Teoryia i praktyka vyssheho professyonalnoho obrazovanyia. Termyny, poniatyia y opredelenyia. [Theory and practice of higher vocational education. Terms, concepts and definitions]. St. Petersburg: Polytechnic University [in Russian].
Pohribna, V.L. (2008). Sotsiolohiia profesionalizmu [Sociology of professionalism]. Kyiv: Alerta: CST: ZUL [in Ukrainian].
Vyshnyakova, S.M. (1999). Professyonalnoje obrazovanye: slovar. Kliuchevye poniatyia, termyny, aktualnaia leksyka [Professional education: vocabulary. Key concepts, terms, actual vocabulary]. Moskva: NMC SPO [in Russian].
Yarmachenko, M.D. (Ed.) (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Pedagogichna Dumka [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu». (2017). [The Law of Ukraine «On Education»]. Information from the Verkhovna Rada, 38-39, art.380.
Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu.17. 01. 2002 r. № 2984–III [Law of Ukraine on Higher Education. 17. 01. 2002, No. 2984-III]. (2002). Information from the Verkhovna Rada of Ukraine, 20, art. 134 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» vid 01.07.14 r. № 1556-VII [Law of Ukraine «On Higher Education» dated 01.07.14, No. 1556-VII]. (2014). Voice of Ukraine, 35-36. Special issue [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).