ПРОФІЛАКТИКА ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Rostyslav Kozubovskyi кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціології та соціальної роботи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород http://orcid.org/0000-0001-9976-1931
  • Oksana Shelever кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.99-103

Ключові слова:

поведінка, девіації, учні молодших класів, профілактика.

Анотація

Анотація. В статті розглядаються питання профілактики девіантної поведінки серед учнівської молоді. Мета статті – розкрити особливості профілактичної роботи з молодшими школярами, схильними до девіантної поведінки, що передбачає вирішення таких завдань дослідження: здійснити характеристику девіантної поведінки; проаналізувати види і форми профілактики; виявити особливості санітарно-просвітницької, психогігієнічної, психопрофілактичної, організаційно-управлінської роботи в процесі профілактики. Методи дослідження: теоретичні: аналіз наукової літератури, узагальнення, класифікація (для з’ясування ключових понять дослідження), систематизація, групування (для концептуалізації основних положень дослідження); емпіричні: спостереження, аналіз документів, бесіда, інтерв’ю (для виявлення реального стану профілактичної роботи в школах). В процесі дослідження виявлено, що значна частина учнів, схильних до девіантної поведінки, є учнями початкових класів, тому метою статті є обґрунтування форм і методів профілактичної роботи з молодшими школярами. Охарактеризовано відхилення, які найбільш часто мають місце у поведінці молодших школярів, проаналізовано їх причини. Розкрито особливості психологічної, педагогічної, соціально-педагогічної, соціальної, медичної профілактики з учнями початкових класів. Доведено, що ефективна профілактична робота з учнями молодшого шкільного віку обов’язково повинна включати санітарно-просвітницьку, психогігієнічну, психопрофілактичну, організаційно-управлінську роботу. В дослідженні використовувалися як теоретичні, так і практичні методи.

Посилання

References

Dubrovyna, Y.V. (1991). Shkolnaia psykholohycheskaia sluzhba: voprosy teoryy y praktyky [School Psychological Service: Issues of Theory and Practice]. Moscow: Pedahohyka. [in Russian].

Fedorchenko, T.Ye. (2011). Profilaktyka deviantnoi povedinky shkoliariv v umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha: sotsialno-pedahohichnyi aspekt [Prevention of Deviant Behaviour of Schoolchildren under the Conditions of Socio-Cultural Environment: Socio-Pedagogical Aspect]. Cherkasy: FOP Chabanenko Yu. A. [in Ukrainian].

Frolova, O.H. (1997). Zlochynnist i systema kryminalnykh pokaran [Criminality and the System of Criminal Punishment]. Kyiv: ARTEk. [in Ukrainian].

Martynenko, A. V. (1999). Mediko-sotsialnaia rabota: teoriia, tekhnologiia, obrazovanie [Medical and Social Work: Theory, Technology, Education]. Moscow: Nauka. [in Russian].

Peresheina, N. V. (2006). Deviantnyi shkolnik: pedagogicheskaia profilaktika i korrektsiia otklonenii [Deviant Pupil: Pedagogical Prevention and Correction of Deviations]. Moscow: TTS Sfera. [in Russian].

Pichа, V.M. (2013). Vse pro sotsialnu robotu: navchalnyi entsyklopedychnyi slovnyk-dovidnyk [All about Social Work: an Educational Encyclopedic Dictionary and Guide]. Lviv: Novyi Svit. [in Ukrainian].

Zmanovskaia, E.V. (2004). Deviantologiia: psikhologiia otkloniaiushchegosia povedeniia [Deviantology: Psychology of Deviant Behaviour]. Moscow: Akademiia. [in Russian].

Zvierieva, I.D. (2013). Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery [Encyclopedia for Specialists in Social Field]. Kyiv, Simferopol: Universum. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Номер

Розділ

Статті