ПРОФІЛАКТИКА ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.99-103Ключові слова:
поведінка, девіації, учні молодших класів, профілактика.Анотація
Анотація. В статті розглядаються питання профілактики девіантної поведінки серед учнівської молоді. Мета статті – розкрити особливості профілактичної роботи з молодшими школярами, схильними до девіантної поведінки, що передбачає вирішення таких завдань дослідження: здійснити характеристику девіантної поведінки; проаналізувати види і форми профілактики; виявити особливості санітарно-просвітницької, психогігієнічної, психопрофілактичної, організаційно-управлінської роботи в процесі профілактики. Методи дослідження: теоретичні: аналіз наукової літератури, узагальнення, класифікація (для з’ясування ключових понять дослідження), систематизація, групування (для концептуалізації основних положень дослідження); емпіричні: спостереження, аналіз документів, бесіда, інтерв’ю (для виявлення реального стану профілактичної роботи в школах). В процесі дослідження виявлено, що значна частина учнів, схильних до девіантної поведінки, є учнями початкових класів, тому метою статті є обґрунтування форм і методів профілактичної роботи з молодшими школярами. Охарактеризовано відхилення, які найбільш часто мають місце у поведінці молодших школярів, проаналізовано їх причини. Розкрито особливості психологічної, педагогічної, соціально-педагогічної, соціальної, медичної профілактики з учнями початкових класів. Доведено, що ефективна профілактична робота з учнями молодшого шкільного віку обов’язково повинна включати санітарно-просвітницьку, психогігієнічну, психопрофілактичну, організаційно-управлінську роботу. В дослідженні використовувалися як теоретичні, так і практичні методи.
Посилання
References
Dubrovyna, Y.V. (1991). Shkolnaia psykholohycheskaia sluzhba: voprosy teoryy y praktyky [School Psychological Service: Issues of Theory and Practice]. Moscow: Pedahohyka. [in Russian].
Fedorchenko, T.Ye. (2011). Profilaktyka deviantnoi povedinky shkoliariv v umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha: sotsialno-pedahohichnyi aspekt [Prevention of Deviant Behaviour of Schoolchildren under the Conditions of Socio-Cultural Environment: Socio-Pedagogical Aspect]. Cherkasy: FOP Chabanenko Yu. A. [in Ukrainian].
Frolova, O.H. (1997). Zlochynnist i systema kryminalnykh pokaran [Criminality and the System of Criminal Punishment]. Kyiv: ARTEk. [in Ukrainian].
Martynenko, A. V. (1999). Mediko-sotsialnaia rabota: teoriia, tekhnologiia, obrazovanie [Medical and Social Work: Theory, Technology, Education]. Moscow: Nauka. [in Russian].
Peresheina, N. V. (2006). Deviantnyi shkolnik: pedagogicheskaia profilaktika i korrektsiia otklonenii [Deviant Pupil: Pedagogical Prevention and Correction of Deviations]. Moscow: TTS Sfera. [in Russian].
Pichа, V.M. (2013). Vse pro sotsialnu robotu: navchalnyi entsyklopedychnyi slovnyk-dovidnyk [All about Social Work: an Educational Encyclopedic Dictionary and Guide]. Lviv: Novyi Svit. [in Ukrainian].
Zmanovskaia, E.V. (2004). Deviantologiia: psikhologiia otkloniaiushchegosia povedeniia [Deviantology: Psychology of Deviant Behaviour]. Moscow: Akademiia. [in Russian].
Zvierieva, I.D. (2013). Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery [Encyclopedia for Specialists in Social Field]. Kyiv, Simferopol: Universum. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).