ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ПРОГРАМАХ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.104-108Ключові слова:
соціальна компетентність, навчально-виховні програми, дошкільники із порушеннями розумового розвитку.Анотація
Анотація. Формування соціально компетентної особистості із порушенням інтелектуального розвитку є пріоритетним у сучасній освітній діяльності, однак недостатність теоретичний та практичних надбань із даної проблеми зумовлює актуальність дослідження. Мета статті: аналіз теоретичного аспекту формування соціальної компетентності у навчально-виховних програмах дітей дошкільного віку із порушеннями розумового розвитку. Методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення та систематизація. У статті приділено особливу увагу аналізу програм розвитку дітей дошкільного віку з порушенням розумового розвитку. Виявлено, що перша програма має більше спрямування на надання дітям різнобічних знань, а друга – спрямована на формування базових вмінь та навичок. Відмічено, що 7 розділів «Програми розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю» спрямовані на формування у дітей в основному знань та вмінь.
Посилання
References
Dubrova, I.M., Loshchenykh, V.P., Shmalko, L.P., Korolko, N.I., Vasylevska, O.O., Hladchenko, I.V., Blech, H.O., & Trykoz, S.V. (2013). Prohrama rozvytku ditei doshkilnoho viku z rozumovoiu vidstalistiu [Development programme for children of preschool age with mental retardation]. Kyiv. [in Ukrainian].
Lipa, V.A. (2002). Osnovy korrekcionnoj pedagogiki [Basics of correctional pedagogy]. Doneck: Lebіd. [in Russian].
Vygotskij, L.S. (2004). Psihologija razvitija rebenka [Psychology of child development]. Moscow: Izd-vo Smysl, Izd-vo Jeksmo. [in Russian].
Vysotska, A.M. (2015). Prohrama rozvytku ditei doshkilnoho viku z rozumovoiu vidstalistiu «Formuvannia sotsialnykh navychok» [The program of development of children of preschool age with mental retardation «Formation of social skills»]. Ternopil: Mandrivets. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).