ПСИХОЛОГО-КОРЕКЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ: КОНСТАТУВАЛЬНИЙ ЕТАП НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.186-190Ключові слова:
метод наукового дослідження, професійна компетентність, психологічна готовність, психолого-корекційний компонент, підприємницька діяльність.Анотація
Анотація. У статті розкрито важливість психологічного компоненту у професійній підготовці майбутніх фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. На основі аналізу наукової літератури розкрито психологічний портрет підлітків, їх якості та мотивацію до майбутньої професії. Метою статті стало визначення змісту психолого-корекційної складової професійної компетентності майбутніх фахівців. Завдання дослідження: з’ясувати роль психологічного компоненту як складової професійної компетентності; визначити стан психологічної готовності до підприємницької діяльності за окремими методиками; розкрити деякі шляхи формування психологічної готовності майбутніх фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. Методи: аналіз, спостереження, тестування, опитування. Дібрано методики наукового дослідження: «Тест для визначення готовності до підприємницької діяльності»; «Тест-опитувальник для визначення рівня професійної спрямованості (РПС) студентів» та подано результати їх проведення. В опитуванні взяли участь респонденти за різними освітніми ступенями: молодший спеціаліст, бакалавр, магістр. Автором запропоновано окремі шляхи формування психологічної готовності майбутніх фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Посилання
Список використаної літератури
Артюшина М.В. Взаємозв’язок соціально-психологічних та дидактичних умов групової навчальної діяльності студентів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. К., 2000. 20 с.
Бех І.Д. Особливості становлення особистості підлітка в умовах соціальних реалій. Педагогіка і психологія. №4 (97), 2017. С.37−40
Дубовицкая Т.Д. Диагностика уровня профессиональной направленности студентов. Психологическая наука и образование. 06/2004. № 2. С.82−86.
Зіньковський Ю.Ф. Мірських Г.О. Психологічні властивості фахівця як умови його професійної успішності. Педагогіка і психологія. №2 (99), 2018. С.53-59
Копець Л.В. Психологія особистості. Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2007. 460 с.
Кульбіда Н.М. Особистісні детермінанти успішної професійної підготовки майбутніх підприємців: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07; Нац пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2005. 20 с.
Рудьковська В. Підприємництво як особливий тип економічного мислення. Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. 2011. Економіка. Вип.124–125. С.89-91
Чередніченко Г.А. Формування професійної компетентності студентів економічних спеціальностей. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сęp.: Педагогіка і психологія: збірник статей, 2013. Вип.41. Ч.4. С.386−392.
Як започаткувати і розвинути власну справу: Практичний посібник підприємця / Петренко В. П., Табахарнюк М. О., Пасічник О. В. та інш. Івано- Франківськ: Лілея. НВ, 1998. С. 12–13
References
Artiushina, M. V. (2000). Vzayemozvyazok socialno-psyxologichnyx ta dydaktychnyx umov grupovoyi navchalnoyi diyalnosti studentiv [The mutual connection of social-psychological and didactic conditions of students’ group teaching activity] (Extended Abstract of Unpublished Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Bekh, I. D. (2017). Osoblyvosti stanovlennya osobystosti pidlitka v umovax socialnyx realij [Features of the formation of a teenager's personality in conditions of social realities]. Pedagogy and Psychology, 4 (97), 37-40. [in Ukrainian].
Cherednichenko, H. A. (2013). Formuvannya profesijnoyi kompetentnosti studentiv ekonomichnyx specialnostej [Formation of professional competence of students of economic specialties]. Problems of modern pedagogical education, 41, Part 4, 386−392. [in Ukrainian].
Dubovyczkaya, T. D. (2004). Dyagnostyka urovnya professyonalnoj napravlennosty studentov [Diagnostics of the level of professional orientation of students]. Psychological Science and Education, 2, 82-86. [in Russian].
Kopets, L. V. (2007). Psykhologiya osobystosti [Psychology of personality] Publishing House «Kyiv-Mogylyanska akademiya». [in Ukrainian].
Kulbida, N. M. (2005). Osobystisni determinanty uspishnoyi profesijnoyi pidgotovky majbutnix pidpryyemciv [Personal determinants of successful professional training of the future businessmen] (Extended Abstract of Unpublished Candidate`s Dissertation). National Pedagogical University named after M.P.Dragomanov, Kyiv. [in Ukrainian].
Rudkovska, V. (2011). Pidpryyemnycztvo yak osoblyvyj typ ekonomichnogo myslennya [Entrepreneurship as a special type of economic thinking]. Visnyk of the Kiev National University Taras Shevchenko. Economy, 124−125, 89−91. [in Ukrainian].
Petrenko, V. P., Tabaharnyuk, M. O., & Pasichnyk, O. V. (1998). Yak zapochatkuvaty i rozvynuty vlasnu spravu: Praktychnyj posibnyk pidpryyemcya [How to start and develop your own business: Practical manual of the entrepreneur]. Ivano-Frankivsk: Lilia. [in Ukrainian].
Zinkovsky, Yu. F. Mirskikh, H. O. (2018). Psyxologichni vlastyvosti faxivcya yak umovy jogo profesijnoyi uspishnosti [Psychological properties of a specialist as a condition of his professional success]. Pedagogy and Psychology, 2(90), 53−59 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).