ПОНЯТТЯ ТА ВИДИ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.45.223-227Ключові слова:
система вищої освіти, академічна мобільність, види академічної мобільності, інтернаціоналізація вищої освіти.Анотація
Анотація. Стаття присвячена дослідженню поняття та видів академічної мобільності студентів. Обґрунтовано, що інтенсифікація процесів освітньо-професійної інтеграції, прискорення темпів науково-технічного прогресу, ускладнення технологій на сучасному етапі розвитку суспільства актуалізують фахову підготовку спеціалістів, які володіють високим рівнем мобільності вже в період навчання у закладі вищої освіти. Метою даної статті є дослідження поняття та видів академічної мобільності студентів у сучасній системі вищої освіти. Методи дослідження: аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури, узагальнення, класифікація. Встановлено, що академічна мобільність студентів – це форма організації освітнього процесу, спрямована на здобуття теоретичного й практичного досвіду навчальної або фахової діяльності. Вона передбачає навчання, виконання досліджень, стажування студентів у іншому закладі вищої освіти (в своїй країні чи за рубежем) протягом обмеженого періоду часу і їхнє повернення у базовий освітній заклад для завершення професійної підготовки. Досліджено різні види академічної мобільності, серед яких найпоширенішими є просторова та віртуальна.
Посилання
References
Beljakin, A.M. (2009). Vysshee professional'noe obrazovanie v SShA: osnovnye tendencii preobrazovanij [Higher vocational education in the United States: major trends of change]. Pedagogy, 7, 119-123. [in Russian].
Martynenko, O.O. (2008). Upravlenie akademicheskoj mobil'nost'ju v vuzah [Management of academic mobility in universities] University management: practice and analysis, 1(53). 65–75. [in Russian].
Sheremet, A.N. (2009). Formirovanie akademicheskoj mobil'nosti budushhih uchitelej informatiki sredstvami informacionnyh i kommunikacionnyh tehnologij [Formation of academic mobility of future informatics teachers by the means of information and communication technologies]. Unpublished Doctoral Dissertation. Kuzbass State Pedagogical Academy, Novokuznetsk [in Russian].
Sviridenko, D. (2014). Analіz rolі vіrtual'noї akademіchnoї mobіl'nostі v obgruntuvannі zasad rozvitku suchasnoї vishhoї osvіti [Analysis of the role of virtual academic mobility in the rationale for the development of modern higher education]. Ukrainian studies almanac, 17, 163–165. [in Ukrainian].
Тrindjuk, V. (2017). Formuvannja gotovnostі do akademіchnoї mobіl'nostі u studentіv vishhogo tehnіchnogo navchla'nogo zakladu [Formation of readiness for academic mobility among students of a higher technical educational institution]. Unpublished Doctoral Dissertation. Eastern European National University named after Lesia Ukrainka, Lutsk. [in Ukrainian].
Znovenko, L.V. (2008). Razvitie akademicheskoj mobil'nosti studentov pedagogicheskogo vuza v uslovijah nepreryvnogo obrazovanija [Development of academic mobility of students of a pedagogical university in conditions of continuous education]. (Unpublished Doctoral Dissertation). Omsk State Pedagogical University, Omsk [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).