КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ПРОЕКТУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО АСПЕКТУ РОЗВИВАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.9-12Ключові слова:
соціально-педагогічне проєктування, Концепція, розвивально-виховний процес.Анотація
Статтю присвячено актуальній проблемі ефективного функціонування середовища освітнього закладу щодо вирішення окремих завдань створення умов формування соціально компетентної особистості. Мета статті: визначити та охарактеризувати концептуальні питання соціально-педагогічного проектування розвивального аспекту середовища освітнього закладу в умовах дослідно-експериментальної роботи. Під час проведення дослідження було застосовано теоретико-проблемний та системно-структурний методи аналізу наукової літератури з означеної тематики та метод теоретико-структурного моделювання визначення понятійного апарату й обґрунтування основних положень Концепції соціально-педагогічного проектування розвивально-виховного процесу освітнього закладу. Результатами дослідження є аналіз поетапної реалізації процесу проектування дослідно-експериментальної роботи у освітньому закладі. Окреслено основні пріоритетні напрями діяльності та функційні етапи реалізації розвивально-виховного процесу закладу освіти та сформульовано основні аспекти розробки й упровадження Концепції: базовий матеріал, мету, завдання, методи реалізації, організаційно-цільові групи. Визначено можливості та очікувані результати впровадження основних положень Концепції в освітньому закладі.
Посилання
Список використаної літератури
Бех І.Д. Особистість у просторі духовного розвитку. Виховання особистості. Т.2. Чернівці: Букрек, 2015. 255 с.
Бодько Л. Метод проектів як засіб реалізації особистісно орієнтованого навчання. Початкова школа, 2013. № 10. С.1−4.
Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах: Монографія. Київ: Міленіум, 2004. 358 с.
Єрмола А. Проектування соціального розвитку особистості учня. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/1712/ (дата звернення: 27.09.2020 р.)
Єрмаков І. Компетентнісний потенціал проектної діяльності. К.: Шкільний світ, 2007. 128 с.
Киричук В. О. Проектування навчально-виховного комплексу в комп’ютерному комплексі «Універсал-3»: навч.–метод. посіб. Київ: Інфосистем, 2011. 241 с.
Концептуальні засади реформування середньої школи. «Нова українська школа». URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення 27.09.2020 р.)
Мармаза О. І. Управління навчальним закладом: навч.-метод. посібник у двох частинах. Ч. 1: Абетка менеджера освіти / О. І. Мармаза, О. М. Касьянова, В. В. Григораш та ін. Харків: Веста Ранок, 2003. 160 с.
Про затвердження Звіту про завершення ІІ (концептуально-діагностичного) етапу дослідно-експериментальної роботи: Лист ДНУ «Інститут модернізації освіти» від 16.10.2018 р. № 22-1/10-3686
Хриков Є.М. Педагогічні умови як складова наукових знань. Шлях освіти, 2011. № 2. С. 11-15.
References
Bekh, I.D. (2015). Osobystistʹ u prostori dukhovnoho rozvytku. Vykhovannya osobystosti [Personality in the area of spiritual development. Educating personality]. Vol. 2. Bukrek. [in Ukrainian].
Bodʹko, L. (2013). Metod proektiv yak zasib realizatsiyi osobystisno oriyentovanoho navchannya [Project method as a means of implementing personality-oriented learning]. Pochatkova shkola, 10, 1−4. [in Ukrainian].
Danylenko, L.I. (2004). Upravlinnya innovatsiynoyu diyalʹnistyu v zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladakh [Management of innovative activity in secondary schools]. Milenium. [in Ukrainian].
Yermola, A. (2008, Feruary 05) Proektuvannya sotsialʹnoho rozvytku osobystosti uchnya [Designing the social development of student’s personality]. Retrieved September 27, 2020 from http://ru.osvita.ua/school/method/1712/. [in Ukrainian].
Yermakov, I. (2007). Kompetentnisnyy potentsial proektnoyi diyalʹnosti [Competency-based potential of project activity]. Shkilʹnyy svit. [in Ukrainian].
Kyrychuk, V.O. (2011). Proektuvannya navchalʹno-vykhovnoho kompleksu v kompʺyuternomu kompleksi «Universal-3» [Designing educational complex in the computer complex «Universal-3»]. Infosystem. [in Ukrainian].
Kontseptualʹni zasady reformuvannya serednʹoyi shkoly. «Nova ukrayinsʹka shkola». [Conceptual principles of secondary school reform. «New Ukrainian school»] (2016, October 27). Retrieved September 27, 2020 from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Marmaza, O.I. (2003). Upravlinnya navchalʹnym zakladom [Management of educational institution]. Part 1. In O.I.Marmaza, O.M.Kasʹyanova, & V.V.Hryhorash (Eds.), Abetka menedzhera osvity [The ABC of an education manager]. Vesta Ranok. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya Zvitu pro zavershennya II (kontseptualʹno-diahnostychnoho) etapu doslidno-eksperymentalʹnoyi roboty: Lyst DNU «Instytut modernizatsiyi osvity» vid 16.10.2018 r. № 22-1/10-3686 10 [On approval of Report on completion of the II (conceptual-diagnostic) stage of research and experimental work: Letter of DNU «Institute for Modernization of Education» dated 16.10.2018 № 22-1/10-3686. [in Ukrainian].
Khrykov, Ye.M. (2011). Pedahohichni umovy yak skladova naukovykh znanʹ [Pedagogical conditions as a component of scientific knowledge]. Shlyakh osvity, 2, 11−15. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).