ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ТЕКСТУ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗВО (НА ПРИКЛАДІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ)
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.47-51Ключові слова:
навчальний текст, іноземна мова, майбутні економісти, комунікативна діяльність, навчально-пізнавальна діяльність.Анотація
У статті розглянуто проблему використання навчального тексту на заняттях з іноземної мови у закладах вищої освіти на прикладі підготовки майбутніх економістів. На основі вивчення педагогічної, психологічної та методичної літератури, програмно-методичної документації ЗВО та досвіду практичної роботи, виявлено, що питання використання навчального тексту в процесі вивчення іноземної мови студентами-економістами недостатньо досліджено. Зазначено, що низький рівень володіння іноземною мовою студентами економічного профілю та необхідність формування в них лексичного запасу для читання професійно-орієнтованих текстів підняв проблему створення та відбору навчальних текстів, що зумовлює актуальність дослідження. Мета статті полягає в аналізі змісту навчального тексту та особливості його використання на заняттях з іноземної мови з майбутніми економістами. Для розв’язання поставлених завдань було використано теоретичні та емпіричні методи дослідження з метою виявлення релевантних тем для розробки навчальних текстів для майбутніх економістів. Обґрунтовано, що лексичний матеріал до навчальних текстів має добиратися з урахуванням критеріїв комунікативної значущості, професійної орієнтованості, семантичної і словотвірної цінності слів. Виявлено, що використання навчального тексту дозволяє створювати ситуації навчально-професійного спілкування, доповнює знання студентів, отримані під час вивчення базових дисциплін.
Посилання
Список використаної літератури
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1391950419561429#Text (дата звернення: 01.10.2020).
Клеменцова Н.Н. Текст в обучении иностранному языку. Вестник МГИМО-Университета. 2012. № 5 (26). С.204–209.
Новиков А.И. Семантика текста и ее формализация. М.: Наука, 1983. 213 с.
Основы научной речи: учебное пособие для студентов нефилологических высших учебных заведений / Н.А.Буре. М.В.Быстрых, С.А.Вишнякова и др.; под ред. В.В.Химика, Л.Б.Волковой. СПб.: Филологический факультет СпбГУ. М.: Издательский центр «Академия», 2003. 272 с.
Асоян Л. В., Тарасова Т. В. , Цареградська Т. А. Актуальні методичні напрямки вдосконалення викладання російської мови студентам-іноземцям у ВНЗ України в навчально-професійній сфері з урахуванням міжпредметних зв’язків. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. URL: http://www-center.univer.kharkov.ua/vestnik/full/5.pdf (дата звернення 09.09.2020)
Рудніцька К.В. Формування професійної мовної компетентності майбутніх фахівців економічного профілю у вищих навчальних закладах: дис. канд. пед. наук, Нац. академія Держ. прикорд. служби України ім.Б.Хмельницького, Хмельницький, 2015.
References
Zakon Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine «On Higher Education»] № 1556-VII. (2014). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1391950419561429#Text. [in Ukrainian].
Klemencova, N.N. (2012). Tekst v obuchenii inostrannomu jazyku [Text in foreign language learning]. MGIMO Review of International relations, 5 (26), 204–209. [in Russian].
Novikov, A.I. (1983). Semantika teksta i ee formalizacija [Semantics of the text and its formalization]. Nauka.[in Russian].
Bure, N.A., Bystrykh, M.V., & Vyshniakova, S.A. (2003). Osnovy nauchnoy rechi [The fundamentals of scientific speech]. Akademyia. [in Russian].
Asoian, L.V., Tarasova, T.V., & Tsarehradska, T.A. (n.d.). Aktualni metodychni napriamky vdoskonalennia vykladannia rosiiskoi movy studentam-inozemtsiam u VNZ Ukrainy v navchalno-profesiinii sferi z urakhuvanniam mizhpredmetnykh zviazkiv [Current methodological areas in the improvement of Russian teaching to foreign students at Ukrainian universities in the educational and professional sphere based on interdisciplinary links]. Teaching Languages at Higher Institutions. http://www-center.univer.kharkov.ua/vestnik/full/5.pdf [in Russian].
Rudnitska, K.V. (2015). Formuvannia profesiinoi movnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Formation of professional language competency of future economists in higher education institutions] (Unpublished candidate dissertation). Bohdan Khmelnytsky National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.