ЕФЕКТИВНІСТЬ ДЕТАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЛІНГВОМЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.57-60Ключові слова:
лінгвометодична компетентність, зміст, майбутні викладачі іноземних мов, фахова підготовка, компетентнісний підхід, предметно-мовне інтегроване навчання.Анотація
Актуальність даного дослідження зумовлена сьогоденними вимогами й запитами суспільства, що потребує обізнаних, творчих, ініціативних фахівців з різних галузей та необхідністю переосмислення якості підготовки майбутніх викладачів іноземних мов у закладах вищої освіти із спрямуванням на компетентнісний підхід. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування шляхів ефективного формування лінгвометодичної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх викладачів іноземних мов на змістовному рівні в контексті деталізації змісту лінгвометодичної компетентності та експериментальна перевірка ефективності внесених змін в зміст дисциплін для розвитку лінгвометодичної компетентності в майбутніх учителів іноземних мов. Методи дослідження включають теоретичні (аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, індукцію та дедукцію, абстрагування й конкретизацію) та практичні методи педагогічного дослідження (усні інтерв’ю, бесіди, анкетування та тестування). В результаті проведеної роботи визначені структурні компоненти лінгвометодичної компетентності; основні функції професійної діяльності майбутніх викладачів іноземних мов; виокремлено ефективні педагогічні підходи для оптимізації змісту формування лінгвометодичної компетентності. Представлено експериментальне дослідження і результати діагностичного тестування до і після впровадження інновацій у зміст дисциплін. Кількісний аналіз діагностичного тестування доводить ефективність внесених змін в зміст дисциплін для розвитку лінгвометодичної компетентності в майбутніх учителів іноземних мов у процесі їхньої професійної підготовки.
Посилання
Список використаної літератури
Болотов В.А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе. Педагогика. 2003. №10. С.8‒14.
Marsh D. Content and Language Integrated Learning. The European Dimension – Actions, Trends and Foresight Potential. 2002. URL: http://userpage.fuberlin.de/elc/bulletin/9/en/marsh.html (дата звернення: 16.09.2020).
Dalton-Puffer C. Content-and-Language Integrated Learning: From Practice to Principles? Annual Review of Applied Linguistics. 2011. No 31. PP. 182-204. doi:10.1017/S0267190511000092.
Meyer O., Coyle D., Halbach A., Schuck K., Ting T. A Pluriliteracies Approach to Content and Language Integrated Learning – Mapping Learner Progressions in Knowledge Construction and Meaning-Making. Language, Culture and Curriculum. 2015. No 28 (1). PP. 41−57. doi:10.1080/07908318.2014.1000924.
References
Bolotov, V. A. (2003). Kompetentnostnaya model': ot idei k obrazovatel'noy programme. [Competence model: from idea to educational program]. Pedagogika – Pedagogy, 10, 8−14. [in Russian].
Marsh, D. (2002). Content and Language Integrated Learning. The European Dimension – Actions, Trends and Foresight Potential. http://userpage.fuberlin.de/elc/bulletin/9/en/marsh.html
Dalton-Puffer, C. (2011). Content-and-Language Integrated Learning: From Practice to Principles. Annual Review of Applied Linguistics, 31, 182−204. doi:10.1017/S0267190511000092.
Meyer, O., Coyle, D., Halbach, A., Schuck, K., & Ting, T. (2015). A Pluriliteracies Approach to Content and Language Integrated Learning – Mapping Learner Progressions in Knowledge Construction and Meaning-Making. Language, Culture and Curriculum, 28 (1), 41−57. doi:10.1080/07908318.2014.1000924.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).