ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ АГАРНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ ПРАКСЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.109-113Ключові слова:
професійна підготовка, студенти майбутні фахівці, праксеологія, компетентність.Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх фахівців агарної галузі на засадах праксеологічного підходу, розглянуто та проаналізовано чинники, які управляють розвитком аграрної галузі; визначено вимоги до викладачів аграрних закладів освіти, зокрема творчість у поєднання з новими педагогічними та виробничими технологіями. Відзначено, що праксеологічний підхід передбачає цілеспрямовану, наполегливу підготовку до виконання діяльності з метою накопичення, формування відповідних компетентностей: аналітичних, організаційних, комунікативних, діагностичних, рефлексивних. Використані методи дослідження: теоретичні ‒ вивчення та аналіз літератури щодо удосконалення процесу підготовки фахівців на засадах праксеології; системно-функціональний з метою виокремлення основних напрямів покращення підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі. Основними теоретичними положеннями, щодо покращення процесу професійної підготовки студентів на заходах праксеології є: приведення рівня професійних знань, умінь і навичок студентів-аграріїв у відповідність до вимог сучасного виробництва; вивчення й застосування на практиці передового світового досвіду й досягнень аграрної науки; формулювання установок на оволодіння предметом діяльності у аграрній сфері; формування професійних здібностей майбутніх фахівців.
Посилання
Список використаної літератури
Бартош О. П. Деякі аспекти професійної підготовки майбутніх соціальних працівників на засадах праксеологічного підходу у вищих навчальних закладах України. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2014. Вип.34. С.199−212.
Біляковська О.О. Праксеологічний підхід як основа якості професійної підготовки майбутніх вчителів в Україні та Польщі. URL: https://www.cuspu.edu.ua (дата звернення: 19.12.2019)
Богоявленська Ю. В. Праксеологічні підходи у менеджменті (теоретичне дослідження): початок. Економіка України. 2004. № 12(517). С.48−51.
Борисенко В. А. Праксеологія – інноваційний підхід у системі підготовки магістрів управління ОВС. Науковий вісник НАВСУ. 2004. № 3. С.108−110.
Калетнік Г. М Найголовніший вектор реформування аграрної освіти − синергія тріади освіта-наука-виробництво. URL: https://vsau.org/novini/novini-vnau/najgolovnishij-vektor-reformuvannya-agrarnoii-osviti-%E2%80%94-sinergiya-triadi-osvita-nauka-virobnicztvo
Корнута Л.М. Праксеологічний підхід як основа ефективного забезпечення підвищення кваліфікації державних службовців в Україні. Прикарпатський юридичний вісник. URL: http://www.pjv.nuoua.od.ua/v3-2_2019/14.pdf
Лакатош М. О. Професійна підготовка фахівців аграрного профілю як психолого-педагогічна проблема. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2019. Вип.2 (45). С.115−119.
Ляшенко Л.І. Господарська етика як фактор формування цивілізаційного розвитку. Культура народов Причерноморья. 2009. № 172. С.25−28.
Мизес Л. фон. Человеческая деятельность / Человеческая деятельность: Трактат по економической теории. М.: Экономика, 2000. 878 с.
Романовська Л. І. Праксеологічний підхід до підготовки майбутніх працівників соціальної сфери. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія:Педагогіка. Соціальна робота. 2016. Вип. 2 (39). С.214−216.
Федотова В. С. Модели организации исследовательской деятельности студентов на основе праксиологического похода. Человек и образование. 2010. № 4. С.102−110.
References
Bartosh, O.P. (2014). Deiaki Aspekty Profesiinoi Pidhotovky Maibutnikh Sotsialnykh Pratsivnykiv Na Zasadakh Prakseolohichnoho Pidkhodu U Vyshchykh Navchalnykh Zakladakh Ukrainy [To the issue of professional training of future social workers on the basis of praxeological approach in higher education institutions of Ukraine]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 34,. 199−212. [in Ukrainian].
Biliakovska, O.O. Prakseolohichnyi pidkhid yak osnova yakosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv v Ukraini ta Polshchi [Praxeological approach as a basis for the quality of professional training of future teachers in Ukraine and Poland]. https://www.cuspu.edu.ua [in Ukrainian].
Bohoiavlenska, Yu.V. (2004) Prakseolohichni pidkhody u menedzhmenti (teoretychne doslidzhennia): pochatok [Praxeological approaches in management (theoretical research): the beginning]. Ekonomika Ukrainy, 12 (517), 48−51. [in Ukrainian].
Borysenko, V.A. (2004). Prakseolohiia – innovatsiinyi pidkhid u systemi pidhotovky mahistriv upravlinnia OVS [Praxeology is an innovative approach in the system of training masters of police management]. Scientific Herald of National Academy of Internal Affairs, 3, 108–110. [in Ukrainian].
Kaletnik, H.M. Naiholovnishyi vektor reformuvannia ahrarnoi osvity — synerhiia triady osvita-nauka-vyrobnytstvo [The most important vector of reforming agricultural education is the synergy of the education-science-production triad]. https://vsau.org/novini/novini-vnau/najgolovnishij-vektor-reformuvannya-agrarnoii-osviti-%E2%80%94-sinergiya-triadi-osvita-nauka-virobnicztvo [in Ukrainian].
Kornuta, L.M. Prakseolohichnyi pidkhid yak osnova efektyvnoho zabezpechennia pidvyshchennia kvalifikatsii derzhavnykh sluzhbovtsiv v Ukraini [Praxeological approach as a basis for effective training of civil servants in Ukraine]. Prykarpatskyi yurydychnyi visnyk. http://www.pjv.nuoua.od.ua/v3-2_2019/14.pdf [in Ukrainian].
Lakatosh, M.O. (2019). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv ahrarnoho profiliu yak psykholoho-pedahohichna problema [Professional training of agricultural specialists as a psychological and pedagogical problem]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 2 (45), 115−119. [in Ukrainian].
Liashenko, L.I. (2008). Hospodarska etyka yak faktor formuvannia tsyvilizatsiinoho rozvytku.[Economic ethics as a factor in the formation of civilizational development]. Kultura narodov Prychernomoria, 172, 25−28. [in Ukrainian].
Myzes L. fon. (2016). Chelovecheskaia deiatelnost / Chelovecheskaia deiatelnost: Traktat po ekonomycheskoi teoryy [Human activity / Human activity: a treatise on economic theory]. Ekonomika. [in Russia].
Romanovska, L.I. (2016). Prakseolohichnyi pidkhid do pidhotovky maibutnikh pratsivnykiv sotsialnoi sfery.[ Praxeological approach to the training of future social workers]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 2 (39), 214−216. [in Ukrainian].
Fedotova, V.S. (2010). Modely orhanyzatsyy yssledovatelskoi deiatelnosty studentov na osnove praksyolohycheskoho pokhoda [Models of the organization of research activity of students on the basis of a praxiological approach]. Chelovek i obrazovanye, 4, 102−110. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.