КЛАСИФІКАЦІЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ З УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ СПІВРОБІТНИКІВ ІТ КОМПАНІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.141-146Ключові слова:
компетентність, управління ІТ проєктами, класифікація компетентностей, ІТ компанії.Анотація
Стаття присвячена одній з актуальних проблем − розгляду компетентностей ІТ фахівців, залучених до управління ІТ проєктами, та їх класифікації. Автором статті було проведено детальний аналіз наукових джерел, літератури з управління проєктами, побудови та ведення бізнесу, що дозволило описати низку професійних компетентностей фахівців, необхідних для реалізації проєктів у ІТ компаніях. Управління проєктами розглянуто як безпосередню складову реалізації проєкту, з зосередженням уваги на фахівцях, що так чи інакше залучені до управління проєктами ІТ компаній. Зокрема, було виокремлено компетентності співробітників ІТ компаній, залучених до управління ІТ проєктами. Метою статті є дослідження професійних компетентностей фахівців ІТ компаній, необхідних для успішного управління ІТ проєктом, та їх класифікація. У дослідженні було визначено й проаналізовано компетентності фахівців ІТ компаній, залучених до управління проєктами, та запропоновано їх класифікацію з огляду на специфіку управління ІТ проєктами. Зокрема виділено три групи компетентностей: технічні компетентності, компетентності лідерства та компетентності стратегічного управління. У результаті дослідження було здійснено розподілення визначених компетентностей у відповідності до запропонованої класифікації.
Посилання
Список використаної літератури
Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. Дата оновлення: 25.09.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 09.10.2020)
Holtzman J. First in the world. PM Network. 1999. № 13(12). РЗ.41–42.
A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK®Guide). Newtown Square, Pa: Project Management Institute, 2004. Print. 167 p.
Брюховецька О.В. Креативність як чинник формування комунікативної компетентності керівників освітніх організацій. Наука і освіта. 2010. Лютий. С.151−155.
Гончар М.Ф., Білик Ю.В. Особливості управління у стресових ситуаціях. Стрес-менеджмент на підприємстві. Науковий вісник НЛТУ України, 2017. Вип. 27 (2). С.94−97.
Петрова І.Л., Поліщук В.І., Печенізький В.П. Посібник по курс: «Управління змінами». Міжнародна громадська організація «Фундація польсько-української співпраці ПАУСІ». Київ, 2007 118 с.
Спірін О.М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання., 2009. №5 (13). URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/183 (дата звернення: 20.09.2020)
Романуха О.М. Роль крос-культурних комунікацій у менеджменті організацій. Економіка та суспільство. 2017. №1 (1). С.608−613.
Антонюк Д. С. Підходи до формування економічної компетентності особистості у науковій літературі. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2017. № 1(85). С.32−37.
Lay C.H., Schouwenburg H.C. Trait Procrastination, Time Management, and Academic Behavior. Journal of Social Behavior and Personalityю 1993. Vol. 8, № 4. Р.647-662.
Птащенко Л. О., Чечелашвілі М.Ю. Гарвардська модель переговорів у співпраці бізнесу зі стейкхолдерами. Розвиток фінансового ринку в Україні: загрози, проблеми та перспективи: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м.Полтава, 15 жовтня 2019 р.). Полтава: ПолтНТУ, 2019. С.158−160.
Воробйова Е.В. Командна робота у професійній діяльності менеджерів. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технологічної еліти. Збірник наукових праць. 2012. Вип. 30−31 (34-35). С.273−279.
13. Слободянюк О.М. Професійно-етична компетентність менеджера: значення у професійній діяльності та умови формування у ВНЗ. Науковий вісник Ужгородського університету: Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2014. Вип. 33. С.179–182.
14. Черевко В.П. Формування комунікативної компетентності майбутнього менеджера у процесі професійної підготовки : автореф. дис. .канд. психол. наук: 19.00.07 / В.П.Черевко; Нац пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2001. 20 с.
Сідак Л.М. Аналіз сучасних підходів до осмислення феномену «Саморозвиток особистості». Науковий вісник. Серія: Філософія. Харків: ХНПУ, 2016. Випуск 47 (частина І) URL: http://oaji.net/articles/2017/1026-1483608304.pdf (дата звернення: 15.09.2020)
Лавриненко Л.М. Мотиваційна складова професійної компетентності. Конкурентоспроможність вищої освіти України в умовах інформаційного суспільства збірник тез І Міжнародної науково-практичної конференції (м.Чернігів, 9 листопада 2018 р.). Чернігів: Чернігів. нац. технол. ун-т., 2018. C.510−512.
Прашко О.В. Уміння керувати конфліктами – ознака соціально компетентної особистості Освіта та розвиток обдарованої особистості.2014. №4 (23). С.96−101.
Татаревська М.С., Сорока О.В. Проблеми та перспективи управління талантами в сучасних організаціях. Вісник соціально-економічних досліджень, 2013. № 4. С.160−164.
Гафіяк А.М. ІТ-технології та бізнес-аналітика. Економіка та суспільство. 2018, № 15. С.933−937.
Андрушків Б.М., Кирич Н.Б., Паляниця В.А., Мельник Л.М. Шляхи і методи прийняття управлінських рішень (психологічні аспекти менеджменту). Наукові праці КНТУ. Економічні науки, 2009, випуск 16, частина 1. С.11−14.
Тополенко О. О. Психологічна готовність керівників до прийняття управлінських рішень (теоретична модель). Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. 2007. Випуск 3, частина 1. С.208−215.
References
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 № 1556-VII. Data onovlennya: 25.09.2020 [Law of Ukraine on Higher Education № 1556-VII on 2014, January 17. Updated 2020, September 25]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. [in Ukrainian].
Holtzman, J. (1999). First in the world. PM Network, 13 (12), 41–42.
Project Management Institute (2004). A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK®Guide). Project Management Institute.
Briukhovetska, O.V. (2010). Kreatyvnistʹ yak chynnyk formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti kerivnykiv osvitnikh orhanizatsiy [Creativity as a factor in the formation of communicative competence of leaders of educational organizations]. Science and Education, February, 151−155. [in Ukrainian].
Honchar, M.F., & Bilyk, Y.V. (2017). Osoblyvosti upravlinnya u stresovykh sytuatsiyakh. Stres-menedzhment na pidpryyemstvi [Features of management in stressful situations. Stress management at the enterprise]. Scientific Herald of NLTU of Ukraine, 27(2). https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2017/27_2/22.pdf [in Ukrainian].
Petrova, I. L., Polishchuk, V.I., & Pechenizkyi, V.P. (2007). Posibnyk po kurs: «Upravlinnya zminamy» [Course guide «Change Management»]. Mizhnarodna hromadsʹka orhanizatsiya «Fundatsiya polʹsʹko-ukrayinsʹkoyi spivpratsi PAUSI».
Spirin, O.M., & Vakaliuk, T.A. (2019). Informatsiyno-komunikatsiyni ta informatychni kompetentnosti yak komponenty systemy profesiyno-spetsializovanykh kompetentnostey vchytelya informatyky [Formation of information and communication competence of bachelors of informatics on the use of cloud-oriented learning environment]. Information Technologies and Learning Tools, 5 (13), https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/183 [in Ukrainian].
Romanukha, O.M. (2017). Rolʹ kros-kulʹturnykh komunikatsiy u menedzhmenti orhanizatsiy. Ekonomika ta suspilʹstvo [The role of cross-cultural communications in the management of organizations]. Economy and society, 1(1), 608-613. [in Ukrainian].
Antonyuk, D.S. (2017). Pidkhody do formuvannya ekonomichnoyi kompetentnosti osobystosti u naukoviy literaturi [Economic Competence Formation Approaches in the Scientific Literature]. Herald of Zhytomyr State University named after Ivan Franko, 1 (85), 32−37.
Lay, C.H., & Schouwenburg, H.C. (1993). Trait Procrastination, Time Management, and Academic Behavior. Journal of Social Behavior and Personality, 8 (4), 647−663.
Ptashchenko, L.O., & Chechelashvili M.Y. (2019, October 15). Harvardsʹka modelʹ perehovoriv u spivpratsi biznesu zi steykkholderamy [Harvard model of negotiations in business cooperation with stakeholders]. In Proceedings of the International scientific-practical conference − Development of the financial market in Ukraine: threats, problems and prospects (ззю158−160). Publishing House of Poltava National Technical University. [in Ukrainian].
Vorobiova, E.V. (2012). Komandna robota u profesiyniy diyalʹnosti menedzheriv [Teamwork in the professional activities of managers]. Problems and prospects of formation of the national humanitarian and technological elite, 30−31 (34-35), 273−279. [in Ukrainian].
Slobodianiuk, О.М. (2014). Profesiyno-etychna kompetentnistʹ menedzhera: znachennya u profesiyniy diyalʹnosti ta umovy formuvannya u VNZ [Professional and ethical competence of the manager: importance in professional activity and conditions of formation in higher education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 33, 179–182. [in Ukrainian].
14. Cherevko, V.P. (2001). Formuvannya komunikatyvnoyi kompetentnosti maybutnʹoho menedzhera u protsesi profesiynoyi pidhotovky [Formation of communicative competence of future managerduring the vocational training] (Unpublished candidate dissertation). M.P.Dragomanov National Pedagogical University. [in Ukrainian]
Sidak, L.M. (2016). Analiz suchasnykh pidkhodiv do osmyslennya fenomenu «Samorozvytok osobystosti» [Analysis of modern approaches to the phenomenon of «self-development of personality»]. Scientific Herald of KhNPU named after GS Skovoroda. Series: Philosophy, 47, Part І. http://oaji.net/articles/2017/1026-1483608304.pdf [in Ukrainian].
Lavrynenko, L.M. (2018, November 9). Motyvatsiyna skladova profesiynoyi kompetentnosti [Motivational component of professional competence]. In Collection of abstracts of the I International scientific-practical conference − Competitiveness of higher education in Ukraine in the information society (pp.510−512). Publising House of Chernihiv National Technological University. [in Ukrainian].
Prashko, O.V. (2014). Uminnya keruvaty konfliktamy – oznaka sotsialʹno kompetentnoyi osobystosti [Conflict control ability as a symbol of social and competitive person]. Education and Development of Gifted personality, 4 (23), 96−101. [in Ukrainian].
Tatarevska, M.S., & Soroka, O.B. (2013). Problemy ta perspektyvy upravlinnya talantamy v suchasnykh orhanizatsiyakh [Problems and prospects of talent management in modern organizations]. Herald of socio-economic research, 4, 160-164. [in Ukrainian].
Hafiiak, A.M. (2018). IT-tekhnolohiyi ta biznes-analityka [IT-technology and business intelligence]. Economy and society, 15, 933−937. [in Ukrainian].
Andrushkiv, B.M., Kyrych, N.B., Palianytsia, B.A., & Melnyk, L.M. (2009). Shlyakhy i metody pryynyattya upravlinsʹkykh rishenʹ (psykholohichni aspekty menedzhmentu) [Ways and methods of making managerial decisions (psychological aspects of management)]. Scientific works of KNTU. Economic Sciences, 16, part 1, 11−14. [in Ukrainian].
Topolenko, O.O. (2007). Psykholohichna hotovnistʹ kerivnykiv do pryynyattya upravlinsʹkykh rishenʹ (teoretychna modelʹ) [Psychological readiness of managers to make managerial decisions (theoretical model)]. Herald of NTUU KPI. Series: Philosophy. Psychology. Pedagogy, 1, 128-131. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).