ПРОЄКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ГІМНАЗІЇ З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.195-198Ключові слова:
проектування освітнього середовища, дистанційне навчання.Анотація
Стаття висвітлює питання необхідності врахування особливостей дистанційного навчання учнів в умовах карантину для проектування освітнього середовища гімназії, що є актуальним на сучасному етапі його розвитку. Метою статті є обґрунтування та висвітлення організаційно-педагогічних особливостей процесу проєктування освітнього середовища гімназії з урахуванням особливостей дистанційного навчання. Основними методами дослідження були: аналіз, синтез та узагальнення теоретико-методологічних основ процесу проєктування освітнього середовища гімназії в умовах дистанційного навчання, теоретико-структурне проєктування, педагогічний експеримент. До основних результатів дослідження висвітлених у статті можна віднести: уточнено поняття «педагогічне проектування» та «технологія педагогічного проектування»; визначено чинники впливу на процес формування освітнього середовища; обґрунтовано та висвітлено ключові питання, які потребують врахування в процесі проєктування освітнього середовища гімназії в умовах дистанційного навчання, це: науково-методичне, навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, питання ефективної педагогічної взаємодії учасників цього процесу та питання адміністрування.
Посилання
Список використаної літератури
Гонтаровська Н. Принципи розроблення проекту освітнього середовища навчального закладу як передумови розвитку здібної та обдарованої особистості. Рідна школа. 2013. №10 (жовтень). С.29−33.
Биков В. Ю. Дистанційна освіта: актуальність, особливості і принципи побудови, шляхи розвитку та сфера застосування. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: колективна монографія. К.: Атіка, 2005. С.77−92.
Лотоцька А, Пасічник О. Організація дистанційного навчання в школі: методичні рекомендації. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf (дата звернення: 19.10.2020).
Боремчук Л. І. Дистанційне навчання як педагогічна технологія. URL: http://intkonf.org/boremchuk-li-distantsiyne-navchannya-yak-pedagogina-tehnologiya (дата звернення: 21.05.2020).
Трубачева С.Е. Психолого-педагогічні особливості проектування освітнього середовища гімназії. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2019. Випуск 2 (45). С.205–209.
Трубачева С. Е., Мушка О. В. Організаційно-педагогічні особливості проєктування дистанційної освіти в умовах карантину. Український педагогічний журнал. 2020. № 3. С.58−65.
Андрощук І. В. Взаємодія як педагогічна категорія. Педагогічний дискурс. 2013. Випуск 14. С.15−19.
References
Hontarovska, N. (2013). Pryntsypy rozroblennia proektu osvitnoho seredovyshcha navchalnoho zakladu yak peredumovy rozvytku zdibnoi ta obdarovanoi osobystosti [Principles of developing a project of the educational environment of an educational institution as a prerequisite for the development of a capable and gifted person]. Ridna shkola, 10(zhovten), 29−33. [in Ukrainian].
Bykov, V.Yu. (2005). Dystantsiina osvita: aktualnist, osoblyvosti i pryntsypy pobudovy, shliakhy rozvytku ta sfera zastosuvannia [Distance education: relevance, features and principles of construction, ways of development and scope]. In Informatsiine zabezpechennia navchalno-vykhovnoho protsesu: innovatsiini zasoby i tekhnolohii [Information support of the educational process: innovative tools and technologiesї] (pp.77−92). Atika. [in Ukrainian].
Lototska, A., & Pasichnyk, O. Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf. [in Ukrainian].
Boremchuk, L.I. Dystantsiine navchannia yak pedahohichna tekhnolohiia [Distance learning as a pedagogical technology]. http://intkonf.org/boremchuk-li-distantsiyne-navchannya-yak-pedagogina-tehnologiya [in Ukrainian].
Trubacheva, S.E. (2019). Psykholoho-pedahohichni osoblyvosti proektuvannia osvitnoho seredovyshcha himnazii [Psychological and pedagogical features of designing the educational environment of the gymnasium]. Scientifi bulletin of uzhhorod Ninersity, 2 (45), 205–209. [in Ukrainian].
Trubacheva, S.E., & Mushka, O.V. (2020). Orhanizatsiino-pedahohichni osoblyvosti proiektuvannia dystantsiinoi osvity v umovakh karantynu [Organizational and pedagogical features of designing distance education in quarantine]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3, 58−65. [in Ukrainian].
Androshchuk, I.V. (2013) Vzaiemodiia yak pedahohichna katehoriia [Interaction as a pedagogical category]. Pedahohichnyi dyskurs, 14, 15−19. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).