МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ РОЛЬОВИХ РУХЛИВИХ ІГОР НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.44-47Ключові слова:
фізична культура; заняття; методика; рольові рухливі ігри; початкова школа; молодші школярі.Анотація
Актуальність розробки методичних аспектів організації і проведення рольових рухливих ігор з молодшими школярами пов’язана з дефіцитом відповідних знань, навичок і досвіду в багатьох вчителів фізичної культури на фоні необхідності пошуку нових засобів розвитку творчих здібностей кожної дитини, розкриття неповторних рис її особистості. Дослідження проведене з метою розробити методично обґрунтований алгоритм побудови процесу організації і проведення рольових рухливих ігор на заняттях з фізичної культури в початковій школі. Під час дослідження використані такі методи: аналіз літератури, спостереження, педагогічне моделювання. У статті доведено, що рольова рухлива гра на заняттях з фізичної культури є важливим засобом виховання й розвитку особистості молодших школярів. Розроблений покроковий алгоритм дій учителя при організації та проведенні рольової рухливої гри включає, зокрема, розробку її змісту, правил і рухових дій, визначення місця гри у структурі фізкультурного заняття, попередній аналіз гри, вибір навчальних і тренувальних методів, розподіл дітей на команди та за ігровими ролями, безпосередньо під час проведення гри – пояснення її змісту і правил, сутності ігрових ролей, безпосереднє керування грою – спостереження і контроль, зокрема за раціональною побудовою рухової активності та фізичного навантаження молодших школярів, навчання ігровим діям і прийомам, організоване завершення процесу гри, аналіз важливих ігрових моментів, оцінювання результатів і формулювання висновків.
Посилання
Список використаної літератури
Павлова Н. В. Рольові спортивні ігри як засіб сформованості колективу молодших школярів. Молода спортивна наука України. 2006. Т.1. Вип.10. С. 40-44.
Рухливі ігри з методикою викладання: навч. посібник [Укл. Безверхня Г. В., Семенов А. А., Килимистий М. М., Маслюк Р. В.]. Умань: ВПЦ «Візаві», 2014. 104 с.
Шутько В. В. Методика застосування рухливих ігор: метод. рекомендації. Кривий Ріг: Криворізький держ. пед. університет, 2016. 145 с.
Игнатов Д. М., Капинова Е. С. Сюжетно-ролевая игра по физическому воспитанию как средство интегрирования знаний в начальной школе. Перспективы науки и образования. 2018. № 2 (32). С. 160-163.
Карасєвич С. А., Карасєвич М. П. Рухливі ігри та ігрові вправи: навч. посібник. Умань: Видавець «Сочінський М. М.», 2019. 146 с.
References
Pavlova, N. V. (2006). Rolovi sportyvni ihry yak zasib sformovanosti kolektyvu molodshykh shkoliariv. [Roles sporting games as the mean of forming of collective of junior schoolboys]. Young Sports Science of Ukraine, 10 (1), 40−44. [in Ukrainian].
Bezverkhnia, H. V., Semenov, A. A., Kylymystyi, M. M., & Masliuk, R. V. (2014). Rukhlyvi ihry z metodykoiu vykladannia [Mobile games with teaching methods]. Vizavi. [in Ukrainian].
Shutko, V. V. (2016). Metodyka zastosuvannia rukhlyvykh ihor [Method of application of mobile games]. Kryvorizkyi derzh. ped. universytet. [in Ukrainian].
Ignatov, D. M., & Kapinova, E. S. (2018). Syuzhetno-rolevaya igra po fizicheskomu vospitaniyu kak sredstvo integrirovaniya znanij v nachal’noj shkole. [The role-playing game in physical education as a means of integrating knowledge into elementary school]. Perspectives of Science & Education, 2 (32), 160−163 [in Russian].
Karasievych, S. A., & Karasievych, M. P. (2019). Rukhlyvi ihry ta ihrovi vpravy [Mobile Games and Play Exercises]. Vydavets «Sochinskyi M. M.». [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.