ЕЛЕКТРОННЕ ПОРТФОЛІО ЯК ЗАСІБ ВІДОБРАЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.53-58Ключові слова:
електронне портфоліо; засіб; відображення результатів науково-педагогічної діяльності; заклад вищої освіти; науково-педагогічні працівники.Анотація
У період цифрової трансформації усіх сфер життєдіяльності, у тому числі й освітньо-наукової сфери, важливого значення набуває можливість науково-педагогічними працівниками (НПП) презентувати у мережі Інтернет власні здобутки, в тому числі результати науково-педагогічної діяльності. Результатами науково-педагогічної діяльності НПП є не лише сертифікати про різні види діяльності, а й профілі у наукометричних базах даних та щодо кількості цитувань відповідних публікацій, відомості про здобутки, перелік публікацій, інформація про викладача, коло інтересів, перемоги студентів під керівництвом НПП тощо. Мета статті – розглянути можливість використання електронного портфоліо (е-портфоліо) як засобу відображення результатів науково-педагогічної діяльності викладачів закладів вищої освіти (ЗВО). У даному дослідженні були застосовані такі методи дослідження: аналіз, узагальнення, систематизація. Під е-портфоліо науково-педагогічного працівника будемо розуміти інформаційну систему, в якій розміщено всі відомості про його надбання, у тому числі про наукову роботу, про нагородження тощо. Виокремлено складові, які має містити електронне портфоліо: загальну інформацію про НПП: прізвище, ім’я, по батькові (ПІБ), науковий ступінь, вчене звання, відомості про вищу освіту, місце роботи, посада тощо; інформацію про досягнення НПП: відзнаки, нагороди, участь у заходах, перемоги в конкурсах тощо; профілі НПП у наукометричних базах даних: Scopus, Web of Science, DBLP, Index Copernicus, Google Scholar тощо, публікації; сертифікати; додаткові корисні посилання; контакти; скорочений профіль англійською мовою, відомості про винаходи, патенти, участь у міжнародних проектах, право інтелектуальної власності на твір.
Посилання
Список використаної літератури
Бойко О. І. Електронне портфоліо викладача – альтернативна форма оцінки його педагогічної діяльності та професіоналізму. Вісник Черкаського державного технологічного університету. Технічні науки. 2017. № 1. С.150−155.
Гризун Л. Е. Електронне портфоліо сучасного вчителя як засіб підвищення його професійної майстерності. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2012. №. 17. С.162−167.
Житєньов Н. В. Електронне портфоліо як інструмент самопрезентації майбутнього фахівця. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2017. № 3. С.212−219.
Косигіна О. В. Створення психологічно безпечного освітнього середовища. Управління освітою. 2013. Вип. 15. С. 45-49.
Морзе Н. В., Варченко-Троценко Л. О. Електронне портфоліо як інструмент вимірювання результатів діяльності викладача сучасного ВНЗ. Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2014. № 53. С.36−41.
Морзе Н. В., Варченко-Троценко Л. О. Е-портфоліо як інструмент відкритості та прозорості освітньої діяльності сучасного університету. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Том 52, №2. С.62−80.
Про затвердження концепції розвитку педагогічної освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України № 776, 16.07.2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku- pedagogichnoyi-osviti. (дата звернення: 12.03.2021)
Шевчук С. С. Електронне портфоліо як інструмент оцінювання рівня професійної компетентності педагога вищої школи. Імідж сучасного педагога. 2019. № 5 (188). С.57−63. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-57-63.
Куку С. Ю. Електронні портфоліо та веб-портфоліо. Наукові записки. Комп’ютерні науки. 2007. Т. 73. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Comp/2007_73/05_kyky_ syu.pdf. (дата звернення: 12.03.2021)
Моделювання портфоліо педагога: навч.-метод. посіб. / Кам’янець-Подільський нац. ун-т імені Івана Огієнка; уклад. Н.В.Бахмат. 2-ге вид., перероб. і доп. Кам’янець-Подільський: ПП Буйницький О.А., 2014. 72 с.
Учитель І.Б. Формування професійних компетенцій майбутнього педагога професійного навчання за допомогою е-портфоліо. Теорія і методика професійної освіти. 2011. № 2. URL: http://www.tmpe.gb7.ru/docs/2/ 11uchche.pdf. (дата звернення: 12.03.2021)
Strudler N., Wetzel K. Electronic Portfolios in Teacher Education: Forging a Middle Ground. Journal of Research on Technology in Education. 2012. Vol.44, no.2. P.161−173.
Електронне портфоліо Вакалюк Тетяни Анатоліївни. URL: https://sites.google.com/view/neota. (дата звернення: 12.03.2021)
References
Boiko, O.I. (2017). Elektronne portfolio vykladacha – alternatyvna forma otsinky yoho pedahohichnoi diialnosti ta profesionalizmu [Electronic portfolio of the teacher - an alternative form of evaluation of his pedagogical activity and professionalism]. Bulletin of Cherkasy State Technological University. Technical sciences, 1,. 150−155. [in Ukrainian].
Hryzun, L.E. (2012). Elektronne portfolio suchasnoho vchytelia yak zasib pidvyshchennia yoho profesiinoi maisternosti [Electronic portfolio of a modern teacher as a means of improving his professional skills]. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Creative personality of a teacher: problems of theory and practice, 17, 162−167. [in Ukrainian].
Zhytienov, N.V. (2017). Elektronne portfolio yak instrument samoprezentatsii mai- butnoho fakhivtsia [Electronic portfolio as a tool for self-presentation of the future specialist]. Open educational e-environment of a modern university,3, 212−219. [in Ukrainian].
Kosyhina, O.V. (2013). Stvorennia psykholohichno bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha. [Creating a psychologically safe educational environment]. Education management, 15, 45−49. [in Ukrainian].
Morze, N. V., & Varchenko-Trotsenko, L. O. (2014). Elektronne portfolio yak instrument vymiriuvannia rezultativ diialnosti vykladacha suchasnoho VNZ [Electronic portfolio as a tool for measuring the performance of a teacher of a modern university]. Informatics and information technologies in educational institutions, 53, 36−41. [in Ukrainian].
Morze, N. V., & Varchenko-Trotsenko, L. O. (2016). E-portfolio yak instrument vidkrytosti ta prozorosti osvitnoi diialnosti suchasnoho universytetu [E-portfolio as a tool for openness and transparency of educational activities of a modern university]. Information technologies and learning tools, 52 (2), 62−80. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia kontseptsii rozvytku pedahohichnoi osvity. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy [On approval of the concept of development of pedagogical education. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine] № 776, 16.07.2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku- pedagogichnoyi-osviti.
Shevchuk, S. S. (2019). Elektronne portfolio yak instrument otsiniuvannia rivnia profesiinoi kompetentnosti pedahoha vyshchoi shkoly [Electronic portfolio as a tool for assessing the level of professional competence of higher education teachers]. The image of a modern teacher, 5 (188), 57−63. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-57-63. [in Ukrainian].
Kuku, S.Yu. (2007). Elektronni portfolio ta veb-portfolio [Electronic portfolios and web portfolios]. Scientific Notes. Computer Science, 73. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Comp/2007_73/05_kyky_ syu.pdf.
Bakhmat, N.V. (Ed.). (2014). Modeliuvannia portfolio pedahoha [Modeling of the teacher’s portfolio]. Kamyanets-Podilsky National Ivan Ogienko University. [in Ukrainian].
Uchytel, I.B. (2011). Formuvannia profesiinykh kompetentsii maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia za dopomohoiu e-portfolio [Formation of professional competencies of the future teacher of vocational training with the help of e-portfolio]. Theory and methods of vocational education, 2. URL: http://www.tmpe.gb7.ru/docs/2/ 11uchche.pdf. [in Ukrainian].
Strudler, N., & Wetzel, K. (2012). Electronic Portfolios in Teacher Education: Forging a Middle Ground. Journal of Research on Technology in Education, 44 (2), 161−173.
Elektronne portfolio Vakaliuk Tetiany Anatoliivny [Electronic portfolio of Vakaliuk Tetiana Anatoliivna]. URL: https://sites.google.com/view/neota.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).