ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ І ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ЗДАТНОСТІ ВИКОРИСТОВУВАТИ НАВІГАЦІЙНЕ ОБЛАДНАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО ХОДОВОГО МІСТКА СУДНА ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ПЛАВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.108-111Ключові слова:
майбутні судноводії; професійна підготовка; тренажерні технології; інтегрований ходовий місток; навігаційне обладнання.Анотація
Використання сучасних методів та технологій у професійній підготовці майбутніх судноводіїв знаходиться у прямій залежності із якістю цієї підготовки. Розкрито значення тренажерних технологій не лише у підготовці майбутніх судноводіїв, а й у загальнодержавних масштабах, аналізуючи відповідні нормативно-правові документи, прийняті в Україні, а також організаціями міжнародного рівня. Досліджено наукові праці, зокрема дисертаційні роботи, монографії та публікації, що підтверджують актуальність запропонованої проблеми. У статті проаналізовано специфічну термінологію, дотичну до морської галузі («місток», «ходовий місток», «інтегрований ходовий місток» ), функції капітана на інтегрованому ходовому містку, з метою отримання достовірної та повної інформації. Основними методами дослідження є пошуково-бібліографічний, контент-аналіз, що використовувались з метою вивчення етимології основних категорій представленої проблеми. На основі аналізу психолого-педагогічної та інженерно-технічної літератури визначено зміст базових понять дослідження, здійснено теоретичне обґрунтування їх сутнісних характеристик. Встановлено співвідношення між поняттями «тренажер», «симуляція» з точки зору організації професійної підготовки майбутніх судноводіїв у закладі вищої освіти. Представлено класифікацію тренажерних технологій із наведенням прикладів щодо їх застосування.
Посилання
Список використаної літератури
Бабишена М.І. Формування професійно значущих якостей майбутніх суднових офіцерів у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін: дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04. Тернопіль. 2015. 288 с.
Бобришева Н.М. Теоретичні засади готовності майбутнього морського фахівця до професійної діяльності у полікультурному середовищі. Сучасний фахівець: гуманіст, професіонал, майстер: монографія / Керівн. авт.кол. Є.С.Барбіна. Херсон: ТОВ « ВКФ « СТАР» ЛТД», 2016. C.229−267.
Герганов Л.Д. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки кваліфікованих робітників морського транспорту на виробництві: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2016. 485 с
Доброштан О. Організація самостійної роботи майбутніх судноводіїв у процесі вивчення курсу вищої математики з використанням мережевого навчально-методичного комплексу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2013. Вип. 26. С.67–72.
Єгорова С.М. Особливості впровадження засад компетентнісного підходу у вищу професійну освіту фахівців морського транспорту. URL: http://www.sworld.com.ua/konfer35/664.pdf (дата звернення: 01.03.2021 р.)
Міжнародна морська організація: офіційний веб-сайт. URL: http://www.imo.org/en/Pages/Default.aspx (дата звернення 22.02.2021 р.)
Мусоріна М.О. Формування технічної компетентності майбутніх фахівців судноводіння у процесі навчання технічних дисциплін: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2018. 204 с.
Попова О.П. Особливості професійної діяльності майбутніх судноводіїв і сутність їх професійної компетентності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2011. № 17. С.353–359.
Про затвердження вимог до тренажерного та іншого обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань осіб командного складу та суднової команди Мінінфраструктури; Наказ, Вимоги, Перелік, План, Лист, Форма типового документа від 07.10.2014 № 491. Зареєстровано: Мін’юст України від 24.10.2014 № 1325/26102
Сокол І.В. Формування професійної компетентності майбутніх судноводіїв у процесі вивчення фахових дисциплін: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Херсон, 2011. 278 с.
Фролова О.О. Формування соціокультурноі компетенції майбутніх судноводіїв у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін): дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Херсон., 2015. 179 с.
Шерман М.І., Безбах О.М Структура професійної підготовки майбутніх судноводіїв у вищих морських навчальних закладах у контексті проблем формування інформаційної культури. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2015. Вип. 141. Ч. 1. С.15−19.
Kluge A., Frank B. Counteracting skill decay: four refresher interventions and their effect on skill and knowledge retention in a simulated process control task. Ergonomics. 2014. No 57. PP.175−190.
Manuel M.E. Vocational and academic approaches to maritime education and training (MET): Trends, challenges and opportunities. WMU J Marit Affairs. 2017. No 16. 473–483.
Frančić V, Zec D, Rudan I. Analysis and trends of MET system in Croatia: challenges for the 21st century. 12th annual general assembly of the International Association of Maritime Universities (12–14 June, 2011). Gdynia: Gdynia Maritime University, 2011. PP.133−144.
2018 NMC Horizon Report. URL: https://library.educause.edu/resources/2018/8/2018-nmc-horizon-report. (дата звернення: 11.01.2021 р.)
References
Babyshena, M.I. (2015). Formuvannya profesiyno znachushchykh yakostey maybutnikh sudnovykh ofitseriv u protsesi vyvchennya suspilʹno-humanitarnykh dystsyplin [Formation of professionally significant qualities of future ship’s officers in the process of studying social and humanitarian disciplines] [Unpublished Candidate dissertation]. V.Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University. [in Ukrainian].
Bobrysheva, N. M. (2016). Teoretychni zasady hotovnosti maybutnʹoho morsʹkoho fakhivtsya do profesiynoyi diyalʹnosti u polikulʹturnomu seredovyshchi. Suchasnyy fakhivetsʹ: humanist, profesional, mayster [Theoretical principles of readiness of the future marine specialist for professional activity in a multicultural environment]. In E.S.Barbina (Ed.). Modern specialist: humanist, professional, master (pp.229−267). LLC «VKF»; STAR «LTD». [in Ukrainian].
Gerganov, L. D. (2016). Teoretychni i metodychni zasady profesiynoyi pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv morsʹkoho transportu na vyrobnytstvi [Theoretical and methodical bases of professional training of skilled workers of sea transport on manufacture] [Unpublished Doctoral dissertation]. Institute of Vocational-Technical Education of National Academy of Sciences of Ukraine. [in Ukrainian].
Dobroshtan, O. (2013). Orhanizatsiya samostiynoyi roboty maybutnikh sudnovodiyiv u protsesi vyvchennya kursu vyshchoyi matematyky z vykorystannyam merezhevoho navchalʹno-metodychnoho kompleksu [Organization of independent work of future drivers in the process of studying the course of higher mathematics with the use of network educational and methodical complex]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social Work, 26, 67–72. [in Ukrainian]
Egorova, S.M. Osoblyvosti vprovadzhennya zasad kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchu profesiynu osvitu fakhivtsiv morsʹkoho transportu. [Features of the implementation of the principles of competence approach in higher professional education of maritime transport specialists]. URL: http://www.sworld.com.ua/konfer35/664.pdf [in Ukrainian].
Mizhnarodna morsʹka orhanizatsiya [International Maritime Organization]. URL: http://www.imo.org/en/Pages/Default.aspx
Musorina, M. O. (2018). Formuvannya tekhnichnoyi kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv sudnovodinnya u protsesi navchannya tekhnichnykh dystsyplin [Formation of technical competence of future shipbuilding specialists in the process of teaching technical disciplines] [Unpublished Candidate dissertation]. M.P.Drahomanov National Pedagogical University. [in Ukrainian].
Popova, O. P. (2011). Osoblyvosti profesiynoyi diyalʹnosti maybutnikh sudnovodiyiv i sutnistʹ yikh profesiynoyi kompetentnosti [Features of professional activity of future drivers and the essence of their professional competence]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general education schools, 17, 353–359. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya vymoh do trenazhernoho ta inshoho obladnannya, pryznachenoho dlya pidhotovky ta perevirky znanʹ osib komandnoho skladu ta sudnovoyi komandy. [On approval of requirements for training and other equipment intended for training and testing of knowledge of the command staff and the ship’s crew of the Ministry of Infrastructure]; Order, Requirements, List, Plan, Letter, Form of a standard document dated 07.10.2014 № 491. Registered: Ministry of Justice of Ukraine dated 24.10.2014 № 1325/26102 [in Ukrainian]
Sokol, I. V. (2011). Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh sudnovodiyiv u protsesi vyvchennya fakhovykh dystsyplin [Formation of professional competence of future shipbuilders in the process of studying professional courses] [Unpublished Candidate dissertation]. Kherson State University. [in Ukrainian]
Frolova, O.O. (2015). Formuvannya sotsiokulʹturnoi kompetentsiyi maybutnikh sudnovodiyiv u protsesi vyvchennya profesiyno oriyentovanykh dystsyplin) [Formation of sociocultural competence of future shipbuilders in the process of studying professionally oriented subjects)] [Unpublished Candidate dissertation]. V.Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University. [in Ukrainian]
Sherman, M.I., & Bezbach, O.M. (2015). Struktura profesiynoyi pidhotovky maybutnikh sudnovodiyiv u vyshchykh morsʹkykh navchalʹnykh zakladakh u konteksti problem formuvannya informatsiynoyi kulʹtury [The structure of professional training of future drivers in higher maritime educational institutions in the context of the problems of information culture]. Scientific Notes. Series: Pedagogical sciences, 141, Part 1, 15−19. [in Ukrainian]
Kluge, A., & Frank, B. (2014). Counteracting skill decay: four refresher interventions and their effect on skill and knowledge retention in a simulated process control task. Ergonomics, 57, 175−190.
Manuel, M.E. (2017). Vocational and academic approaches to maritime education and training (MET): Trends, challenges and opportunities. WMU J Marit Affairs, 16, 473–483.
Frančić, V., Zec, D., & Rudan, I. (2011, June 12–14). Analysis and trends of MET system in Croatia: challenges for the 21st century. 12th annual general assembly of the International Association of Maritime Universities (pp.133−144). Gdynia Maritime University.
2018 NMC Horizon Report. https://library.educause.edu/resources/2018/8/2018-nmc-horizon-report.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).