ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ СВІДОМОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.179-184Ключові слова:
правові засади; демократизація свідомості; правова компетентність; професійна діяльність; майбутній учитель.Анотація
Демократизація свідомості майбутнього вчителя проявляється в намаганнях педагога врахувати індивідуальні особливості, традиції народу, потреби сьогодення, забезпечити розвиток і виховання студента, сприяти оновленню суспільства й освіти. Правові засади цього процесу стосуються передусім його правової компетентності. Метою статті є визначення змістових напрямів та обґрунтування педагогічних можливостей правової компетентності майбутнього вчителя англійської мови у забезпеченні демократизації його свідомості. Методами дослідження є загальнонаукові, емпіричні, функціонально-структурний, цілісно-інтегративний та прогностичний. Змістовими напрямами формування правової компетентності майбутнього вчителя англійської мови є забезпечення позитивної мотивації цього процесу, базова правова підготовка майбутнього вчителя, задоволення його потреб у самореалізації та виконання професійних дій за нормами права й розширення досвіду громадської поведінки, що розкриває також педагогічні можливості правової компетентності вчителя. Визначені змістові напрями та чинники мотивації процесу демократизації педагогічної освіти (особистісна зорієнтованість цього процесу, врахування індивідуальних особливостей й стимулювання відповідної поведінки) допомагають окреслити важливий результативний елемент правової підготовки вчителя – його демократичну свідомість, яка передбачає використання принципів законності й поваги до прав інших в різних правових ситуаціях. У практичному житті вона втілюється у визначенні оптимального співвідношення правових і професійних дисциплін, проходженні педагогічної практики, ознайомленні студентів-практикантів з нормативно-правовими документами, налагодженні партнерської взаємодії між її учасниками тощо.
Посилання
Список використаної літератури
Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки: посіб. для студ. вищ. навч. закладів. 2-е вид., доопрац. і доп. Дрогобич: Коло, 2006. 608 с.
Васянович Г. Педагогічна етика: навч.-метод. посіб. Львів: Норма, 2005. 344 с.
Іваній О.М. Правова підготовка як умова високого професіоналізму вчителя. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 1 (35). С.326–333.
Фурман А. Теорія і практика розвивального підручника: монографія Тернопіль: Економічна думка, 2004. 288 с.
Савченко О. Цілі й цінності реформування сучасної школи. Шлях освіти. 1996. № 1. С. 20–23.
Taylor M. Teaching Generation NeXt: A Pedagogy for Today’s Learner’s. A collection of papers on self-study and institutional improvement. 2010. P. 192–196. http://www.jsu.edu/redballoon/docs/taylor-Teaching_Gen_NeXt.pdf (дата звернення: 12.03.2021)
Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання: навч. посіб. [для студ. пед. навч. закл.]. 2-е вид., випр. і допов. Харків: ОВС, 400 с.
Зязюн І. Культура і культурна політика. Рідна школа. № 12. 1994. С.27–32.
Бим И.Л. К проблеме оценивания современного ученика иностранного язика. Иностранные языки в школе. 2002. № 3. С.27–34.
Маклагіна І.Ю. Інтерактивні технології в навчанні іноземної мови. Англійська мова та література. 2010. № 22–23. C.17–20.
Зінкуров Е.І. Робота над проектами під час вивчення англійської мови. Англійська мова та література. 2004. № 10. C.2–6.
References
Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy sychasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical bases of contemporary Ukrainian pedagogy]. 2nd ed. Kolo. [in Ukrainian].
Vasianovych, H. (2005). Pedahohichna etyka [Pedagogical ethics]. Norma. [in Ukrainian].
Ivanii, O. (2014). Pravova pidhotovka yak umova vysokoho profesionalizmu vchytelia [Judicial training as a precondition for high teacher professionalism]. In Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 1 (35), 326–333. [in Ukrainian].
Furman, A. (2004) Teoriia i praktyka rozvyvalnoho pidruchnyka [Theory and Practice of Developmental textbook]. Ekonomichna dumka. [in Ukrainian].
Savchenko, O. (1996). Tsili y tsinnosti reformuvannia suchasnoi shkoly [Aims and values of today’s school reforming]. Shliakh osvity, 1, 20–23. [in Ukrainian].
Taylor, M. (2010). Teaching Generation NeXt: a pedagogy for today’s Learners. A collection of papers on self-study and institutional improvement. Higher Learning Commission. 192–196. http://www.jsu.edu/redballoon/docs/taylor-Teaching_Gen_NeXt.pdf.
Lozova, V.I., & Trotsko, H.V. (2002). Teoretychni osnovy vykhovannia i navchannia [Theoretical bases for education and upbringing]. 2nd ed. OVS. [in Ukrainian].
Ziaziun, I. (1994). Kultura i kulturna polityka [Culture and culture policy]. Ridna shkola, 12, 27–32. [in Ukrainian].
Bim, Y.L. (2002). K probleme otsenivanija sovremennogo uchenika inostrannogo jazyka [On the problem of today’s student assessment in a foregn language]. Inostrannyje jazyki v shkole, 3, 27–34. [in Russian].
Maklahina, I.Yu. (2010). Interaktyvni tekhnolohii v navchanni inozemnoi movy [Interactive technology in teaching a foreign language]. Anhliiska mova ta literatura, 22–23, 17–20. [in Ukrainian].
Zinkurov, E. I. (2004). Robota nad proektamy pid chas vyvchennia anhliiskoi movy [Work on projects while learning English]. Anhliiska mova ta literatura, 10, 2–6. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).