НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ НА ОСНОВІ ДОСВІДУ США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.221-224Ключові слова:
іншомовна педагогічна освіта; професійна підготовка вчителів іноземних мов; майбутній учитель; система; США.Анотація
Модернізація вітчизняної освітньої галузі об’єктивується необхідністю досягнення її узгодженості зі світовим освітнім процесом. Мета статті полягає в окресленні напрямів удосконалення вітчизняної системи підготовки вчителів іноземних мов на основі використання прогресивного досвіду США. Дослідження виконане із застосуванням методів компаративного аналізу і наукової екстраполяції. З’ясовано, що модернізацію системи іншомовної педагогічної освіти України необхідно здійснювати за концептуальним, законодавчим та організаційно-змістовим напрямами, на державному, інституційному й особистісному рівнях. У теоретичному плані перегляду підлягають методологічні, концептуальні, термінологічні, філософсько-епістемологічні аспекти розвитку вітчизняної системи педагогічної освіти, а в практичному – можливості творчого впровадження інноваційних ідей в освітньому процесі консолідованими зусиллями його учасників. Модернізацію системи іншомовної педагогічної освіти необхідно здійснювати на кількох рівнях: державному, інституційному й особистісному. Аспектами, що потребують модернізації, є концептуальний, законодавчий та організаційно-змістовий.
Посилання
Список використаної літератури
Леврінц М. Система підготовки вчителів іноземних мов у США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. Випуск 2 (96). С. 265−276.
Ніколаєва С. Концепція іншомовної освіти в Україні: розробка і реалізація. International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE». 2016. № 4 (8), PP. 60−61.
Іконнікова М. Теорія і практика професійної підготовки філологів в університетах США. (Дис. … д-ра пед. наук). Хмельницький: Хмельницький національний університет, 2019. 580 с.
Леврінц М. Сучасні тенденції розвитку іншомовної педагогічної освіти в Україні. Імідж сучасного педагога. 2020. Випуск 2 (191). С. 45−50.
Леврінц М. Трансформація концептуальних положень системи підготовки вчителів іноземних мов у США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. Випуск 1 (95). С. 30−39.
Леврінц М., Кузьмінський А. Теоретичні засади підготовки майбутніх учителів іноземних мов у США. Riga: Lambert Publishing House, 2019. 165 с.
Johnson K. E. Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York: Routledge, 2009. 148 р.
Леврінц М. Модернізація вітчизняної системи підготовки вчителів іноземних мов на основі прогресивних ідей американського досвіду. Берегове: Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, 2020. 80 с.
References
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Systema pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov u SShA [The system of foreign language teacher education in the USA]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2 (96), 265−276. [in Ukrainian].
Nikolaieva, S. (2016). Kontseptsiia inshomovnoi osvity v Ukraini: rozrobka i realizatsiia [Conceptions of foreign language education in Ukraine: development and implementation]. International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE», 4 (8), 60−61. [in Ukrainian].
Ikonnikova, M. (2019). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky filolohiv v universytetakh SShA [Theory and practice of philologists’ professional training at US universities] [Unpublished Doctoral dissertation]. Khmelnytskyi national university. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Suchasni tendentsii rozvytku inshomovnoi pedahohichnoi osvity v Ukraini [Current trends in the development of foreign language teacher education in Ukraine]. Image of the contemporary pedagogue, 2 (191), 45−50. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Transformatsiia kontseptualnykh polozhen systemy pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov u SShA [Transformations in the conceptual orientation of the US system of foreign language teacher education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 1 (95), 30−39. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M., & Kuzminskyi, A. (2019). Teoretychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u SShA [The theory of foreign language teacher education in the USA]. Lambert Publishing House.
Johnson, K. E. (2009). Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Modernizatsiia vitchyznianoi systemy pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov na osnovi prohresyvnykh idei amerykanskoho dosvidu [Renewal of the system of foreign language teacher education in Ukraine on the basis of the US experience]. Ferenc Rákócz II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.