НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ НА ОСНОВІ ДОСВІДУ США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.221-224Ключові слова:
іншомовна педагогічна освіта; професійна підготовка вчителів іноземних мов; майбутній учитель; система; США.Анотація
Модернізація вітчизняної освітньої галузі об’єктивується необхідністю досягнення її узгодженості зі світовим освітнім процесом. Мета статті полягає в окресленні напрямів удосконалення вітчизняної системи підготовки вчителів іноземних мов на основі використання прогресивного досвіду США. Дослідження виконане із застосуванням методів компаративного аналізу і наукової екстраполяції. З’ясовано, що модернізацію системи іншомовної педагогічної освіти України необхідно здійснювати за концептуальним, законодавчим та організаційно-змістовим напрямами, на державному, інституційному й особистісному рівнях. У теоретичному плані перегляду підлягають методологічні, концептуальні, термінологічні, філософсько-епістемологічні аспекти розвитку вітчизняної системи педагогічної освіти, а в практичному – можливості творчого впровадження інноваційних ідей в освітньому процесі консолідованими зусиллями його учасників. Модернізацію системи іншомовної педагогічної освіти необхідно здійснювати на кількох рівнях: державному, інституційному й особистісному. Аспектами, що потребують модернізації, є концептуальний, законодавчий та організаційно-змістовий.
Посилання
Список використаної літератури
Леврінц М. Система підготовки вчителів іноземних мов у США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. Випуск 2 (96). С. 265−276.
Ніколаєва С. Концепція іншомовної освіти в Україні: розробка і реалізація. International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE». 2016. № 4 (8), PP. 60−61.
Іконнікова М. Теорія і практика професійної підготовки філологів в університетах США. (Дис. … д-ра пед. наук). Хмельницький: Хмельницький національний університет, 2019. 580 с.
Леврінц М. Сучасні тенденції розвитку іншомовної педагогічної освіти в Україні. Імідж сучасного педагога. 2020. Випуск 2 (191). С. 45−50.
Леврінц М. Трансформація концептуальних положень системи підготовки вчителів іноземних мов у США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. Випуск 1 (95). С. 30−39.
Леврінц М., Кузьмінський А. Теоретичні засади підготовки майбутніх учителів іноземних мов у США. Riga: Lambert Publishing House, 2019. 165 с.
Johnson K. E. Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York: Routledge, 2009. 148 р.
Леврінц М. Модернізація вітчизняної системи підготовки вчителів іноземних мов на основі прогресивних ідей американського досвіду. Берегове: Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, 2020. 80 с.
References
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Systema pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov u SShA [The system of foreign language teacher education in the USA]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2 (96), 265−276. [in Ukrainian].
Nikolaieva, S. (2016). Kontseptsiia inshomovnoi osvity v Ukraini: rozrobka i realizatsiia [Conceptions of foreign language education in Ukraine: development and implementation]. International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE», 4 (8), 60−61. [in Ukrainian].
Ikonnikova, M. (2019). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky filolohiv v universytetakh SShA [Theory and practice of philologists’ professional training at US universities] [Unpublished Doctoral dissertation]. Khmelnytskyi national university. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Suchasni tendentsii rozvytku inshomovnoi pedahohichnoi osvity v Ukraini [Current trends in the development of foreign language teacher education in Ukraine]. Image of the contemporary pedagogue, 2 (191), 45−50. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Transformatsiia kontseptualnykh polozhen systemy pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov u SShA [Transformations in the conceptual orientation of the US system of foreign language teacher education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 1 (95), 30−39. [in Ukrainian].
Levrints (Lőrincz), M., & Kuzminskyi, A. (2019). Teoretychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u SShA [The theory of foreign language teacher education in the USA]. Lambert Publishing House.
Johnson, K. E. (2009). Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
Levrints (Lőrincz), M. (2020). Modernizatsiia vitchyznianoi systemy pidhotovky vchyteliv inozemnykh mov na osnovi prohresyvnykh idei amerykanskoho dosvidu [Renewal of the system of foreign language teacher education in Ukraine on the basis of the US experience]. Ferenc Rákócz II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).