ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТЛИВОСТІ МОЛОДІ ДО ДЕСТРУКТИВНОГО ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.250-253Ключові слова:
гендер; Інтернет-мережа; деструктивний вплив; психологічний захист.Анотація
Стрімке зростання кількості користувачів соціальних мереж є основною тенденцією сучасного інформаційного суспільства. Нажаль, інформація в соціальних мережах не завжди носить позитивний характер. А молодь, в силу своїх психологічних та вікових особливостей, є сензитивною до деструктивного віртуального впливу. Тому мета статті – виявити та охарактеризувати гендерні особливості поведінки молоді в соціальних Інтернет-мережах, та їх сприйнятливість до деструктивного впливу. Для досягнення мети дослідження використано методи аналізу, узагальнення та систематизація інформації 58 (29 юнаків та 29 дівчат) сторінок користувачів соціальних мереж із числа студентів; бесіди та тестування для визначення сприйнятливості до деструктивного впливу. Отримані у ході дослідження результати показали, що у хлопців відзначається більший рівень сугестивності та критичності до отримуваної інформації, що робить їх складними об’єктами для деструктивного впливу. Автором зроблено припущення, що молодь з низьким рівнем маніпулятивної поведінки та зі заниженим рівнем сугестивності більш схильна до сприйнятливості деструктивному впливу, в тому числі з Інтернет-мережі. Автор робить висновок про те, що з метою нейтралізації деструктивного впливу віртуальних мереж в процесі соціальної роботи у молодих людей, необхідно сформувати, перш за все, стійку критичність до негативного впливу з боку деструктивних сегментів сучасних соціальних мереж через усвідомлене ставлення змістом виходить від них інформації.
Посилання
Список використаної літератури
Вся статистика интернета и соцсетей на 2021 год. URL: https://www.web-canape.ru/business/vsya-statistika-interneta-i-socsetej-na-2021-god-cifry-i-trendy-v-mire-i-v-rossii/ (дата звернення: 15.03.2021).
Plutchik R., Kellerman H. Emotions and psychotherapy: A psychoevolutionary perspective. Emotion: Theory, research and experience. San Diego: Academic press, 1990. Vol. 5. PP.3–41.
Елисеев О.П. Практикум по психологии личности. 3-е изд., перераб. СПб.: Питер, 2010. 512 с.
Прутченков А.С. Наедине с собой: психологические тесты и психотехнические упражнения для подростков и старшеклассников. Москва: Российское педагогическое агентство, 1996. 174 с.
References
Organizational Author. (n.d.).All internet and social media statistics for 2021. URL: https://www.web-canape.ru/business/vsya-statistika-interneta-i-socsetej-na-2021-god-cifry-i-trendy-v-mire-i-v-rossii/
Plutchik, R., & Kellerman, H. (1990). Emotions and psychotherapy: A psychoevolutionary perspective. Emotion: Theory, research and experience, 5, 3–41.
Elyseev, O.P. (2010). Praktykum po psykholohyy lychnosty [Workshop on personality psychology]. Piter. [In Russian]
Prutchenkov, A.S. (1996). Naedine s soboj: psihologicheskie testy i psihotekhnicheskie uprazhneniya dlya podrostkov i starsheklassnikov [Alone: psychological tests and psychotechnical exercises for adolescents and high school students]. Russian Pedagogical Agency. [in Russian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.