ДО ПИТАННЯ АДАПТАЦІЇ ПРОЦЕСУ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УНІВЕРСИТЕТІ ДО ПОТРЕБ ПРЕДСТАВНИКІВ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН УКРАЇНИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.311-314Ключові слова:
навчання; онлайн; викладач; студент; національні мешини; карантин.Анотація
Метою нашого дослідження є обґрунтування необхідності адаптації процесу вивчення іноземної мови в університеті до потреб представників національних меншин України в умовах онлайн-навчання, перехід на яке було викликано пандемією Covid-19, та вивчення нової ролі викладача іноземної мови в університеті, який працює з аудиторією представників національних меншин, що є актуальним для України загалом та, зокрема, Закарпаття як багатонаціонального регіону. У статті використано метод аналогій, комунікативний, соціально-психологічний метод, методи спостереження, контент-аналізу, метод дослідження особистості, соціометрії, метод вивчення рольової поведінки тощо. У нашому дослідженні акцентується увага на нових умовах надання освітніх послуг у закладах вищої освіти, зокрема внаслідок переходу навчання в онлайн-простір через карантин, спричинений пандемією коронавірусу у світі загалом і в Україні, зокрема. Обґрунтовуються необхідності адаптації процесу вивчення іноземної мови в університеті представниками національних меншин України в умовах онлайн-освіти, викликаної пандемією Covid-19.
Посилання
Список використаної літератури
Деак Ф. Г. Педагогічна майстерність і розвиток творчого потенціалу вчителя. Освіта Закарпаття. 2005. Випуск 2. С. 25–27.
Конституція України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 14.04.2021).
Макара Н. А., Телеп В. С., Староста К. Є. Навчання вчителів інтерактивним методикам. Освіта Закарпаття. 2005. Вип. 2. С.34–35.
Педагогічна майстерність / За ред. aкадеміка АПН І. А. Зязюна. К.: Вища школа. 1997. 349 с.
Полікарпова Ю.О. Сучасні тенденції у викладанні англійської мови в Україні. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4870 (дата звернення: 14.04.2021).
Про Державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століття»): Постанова Кабінету міністрів України від 3 листопада 1993 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text.
Про освіту: Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 14.04.2021).
Шевченко С. Організація навчального процесу у школах національних меншин в умовах незалежної України (1991 – 1997 рр. ХХ ст.). Збірник наукових праць. Випуск 21 (2–2016). Частина 1. Педагогіка. 2005. С. 205–215.
Konarzewski K. Ocenianie opisowe – diagnoza i motywacja. Warszawa: Superstudium Magdalena Przetacznik, 2008. 51 s.
Teaching World Languages: A Practical Guide A project of the National Capital Language Resource Center. The George Washington University, Center for Applied Linguistics and Georgetown University. 2014.
References
Deak, F. H. (2005). Pedahohichna maisternist i rozvytok tvorchoho potentsialu vchytelia. [Pedagogical skills and development of teacher’s creative potential]. Osvita Zakarpattia, 2, 25–27. [in Ukrainian].
Konstytutsia Ukrainy. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text [in Ukrainian].
Makara, N. А., Telep, V. S., & Starosta, К. Ye. (2005). Navchannia vchyteliv interaktyvnym metodykam [Instructing teachers on interactive methods]. Osvita Zakarpattia, 2, 34–35. [in Ukrainian].
Zaziun, І.А. (1997) Pedahohichna maisternist [Pedagogical mastery]. Vyshcha shkola. [in Ukrainian].
Polikarpova, Yu.O. Suchasni tendentsii u vykladanni anhliskoi movy v Ukraini. [Modern trends in English language teaching]. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4870 [in Ukrainian].
Pro Derzhavnu natsionalnu prohramu «Оsvita» («Ukraina XXI stolittia»): Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 03.11.1993. [On the State National Programme «Education» (Ukraine of the XXI century): Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy. [On Education: the Law of Ukraine]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Shevchenko, S. (2005). Оrhanizatsiia navchalnoho protcesu u shkolakh natsionalnykh menshyn v umovakh nezalezhnoi Ukrainy (1991 – 1997 rr. ХХ st.). [Arrangement of the educational process in schools for ethnic minorities in the conditions of independent Ukraine]. Zbirnyk naukovykh pratc, 21 (2–2016), part 1 Pedahohika, 205–215. [in Ukrainian].
Konarzewski, K. (2008). Ocenianie opisowe – diagnoza i motywacja. [Descriptive assessment – diagnosis and motivaton]. Superstudium Magdalena Przetacznik. [in Polish].
Teaching World Languages A Practical Guide. (2014) A project of the National Capital Language Resource Center. The George Washington University, Center for Applied Linguistics, and Georgetown University. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).