ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.365-370Ключові слова:
карантин; пандемія COVID-19; дистанційне навчання; психологічний супровід; фахівці психологічної служби; Інтернет-ресурси.Анотація
Актуальність проблеми визначається відсутністю досліджень, які допомогли б шкільним психологам, соціальним педагогам надавати якісні освітні послуги в умовах дистанційного навчання. Метою статті є представлення результатів дослідження особливостей психологічного супроводу освітнього процесу в умовах карантину, досвіду роботи науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи ІППО Чернівецької області, визначення стратегій науково-методичного супроводу діяльності фахівців психологічної служби. У статті проаналізовано кількісні показники онлайн-діяльності фахівців психологічної служби, тематику звернень з боку учнів, батьків, вчителів у період карантину, Інтренет-ресурси, які використовуються у процесі психологічної допомоги. Встановлено, що карантин знизив продуктивність діяльності фахівців психологічної служби закладів освіти. Практичні психологи виконали своє професійне навантаження щодо роботи із здобувачами освіти на 18,8%, а соціальні педагоги на 9,7%. Значна частина учнів не була охоплена психологічним супроводом, соціально-педагогічною допомогою. Визначено основні стратегії науково-методичного супроводу діяльності фахівців: розвиток аутопсихологічної компетентності та саморегуляції; розвиток цифрової компетентності; розробка інструментів професійної діяльності з гармонізації психоемоційного стану, відновлення психічного здоров’я у постраждалих від пандемії COVID-19.
Посилання
Список використаної літератури
Мицько В.М. Специфіка дистанційного психологічного консультування в мережі Інтернет. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. 2011. Вип. 1. С.68-80.
Панок В.Г., Марухіна І.І., Романовська Д.Д. Психологічний супровід освіти в умовах пандемії. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2020, 2 (2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-12-2.
Романовська Д.Д. Особистісні стратегії професійної діяльності психологів: монографія / за наук. ред. В.В. Рибалки. Чернівці: Технодрук, 2014. 245 с.
Романовська Д.Д., Швачій Р.А. Соціально-психологічні аспекти пандемії COVID-19: стратегії психологічної допомоги у закладах освіти. Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. 2021. № 21. С.195-200.
Івашньова С.В. Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті. Наукові записки НДУ ім. М.Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. № 2. С.15-17.
Тащенко А. Соцмережі як джерело інформації. 2020. URL: http://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socmerezhi-jak-dzherelo-informacii (дата звернення 02.03.2021).
References
Myts'ko, V.M. (2011). Spetsyfika dystantsiinoho psykholohichnoho konsul'tuvannia v merezhi Internet. [Specificity of remote psychological counseling on the Internet]. Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs. Series Psychological, 1, 68-80. [in Ukrainian].
Panok, V.H., Marukhina, I.I., & Romanovs'ka, D.D. (2020). Psykholohichnyi suprovid osvity v umovakh pandemii. [Psychological support of education in a pandemic]. Bulletin of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2 (2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-12-2. [in Ukrainian].
Romanovs'ka, D.D. (2014) Osobystisni stratehii profesiinoi diial'nosti psykholohiv [Personal strategies for professional activity of psychologists]. Tehnodruk. [in Ukrainian].
Romanovs'ka, D.D., & Shvachii, R.A. (2021). Sotsial'no-psykholohichni aspekty pandemii COVID-19: stratehii psykholohichnoi dopomohy u zakladakh osvity. [Socio-psychological consequences of the covid-19 pandemic: strategies of psychological assistance in educational institutions]. Habitus. Scientific Journal of Sociology and Psychology, 21, 195-200. [in Ukrainian].
Ivashn'ova, S.V. (2012). Vykorystannia sotsial'nykh servisiv ta sotsial'nykh merezh v osviti. [Use of social services and social networks in education]. Scientific notes of NSU name M.Gogol. Psychological and pedagogical sciences, 2, 15−17. [in Ukrainian].
Taschenko, A. (2020). Sotsmerezhi yak dzherelo informatsii [Social network as a source of information]. http://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socmerezhi-jak-dzherelo-informacii/. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.