ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.365-370Ключові слова:
карантин; пандемія COVID-19; дистанційне навчання; психологічний супровід; фахівці психологічної служби; Інтернет-ресурси.Анотація
Актуальність проблеми визначається відсутністю досліджень, які допомогли б шкільним психологам, соціальним педагогам надавати якісні освітні послуги в умовах дистанційного навчання. Метою статті є представлення результатів дослідження особливостей психологічного супроводу освітнього процесу в умовах карантину, досвіду роботи науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи ІППО Чернівецької області, визначення стратегій науково-методичного супроводу діяльності фахівців психологічної служби. У статті проаналізовано кількісні показники онлайн-діяльності фахівців психологічної служби, тематику звернень з боку учнів, батьків, вчителів у період карантину, Інтренет-ресурси, які використовуються у процесі психологічної допомоги. Встановлено, що карантин знизив продуктивність діяльності фахівців психологічної служби закладів освіти. Практичні психологи виконали своє професійне навантаження щодо роботи із здобувачами освіти на 18,8%, а соціальні педагоги на 9,7%. Значна частина учнів не була охоплена психологічним супроводом, соціально-педагогічною допомогою. Визначено основні стратегії науково-методичного супроводу діяльності фахівців: розвиток аутопсихологічної компетентності та саморегуляції; розвиток цифрової компетентності; розробка інструментів професійної діяльності з гармонізації психоемоційного стану, відновлення психічного здоров’я у постраждалих від пандемії COVID-19.
Посилання
Список використаної літератури
Мицько В.М. Специфіка дистанційного психологічного консультування в мережі Інтернет. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. 2011. Вип. 1. С.68-80.
Панок В.Г., Марухіна І.І., Романовська Д.Д. Психологічний супровід освіти в умовах пандемії. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2020, 2 (2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-12-2.
Романовська Д.Д. Особистісні стратегії професійної діяльності психологів: монографія / за наук. ред. В.В. Рибалки. Чернівці: Технодрук, 2014. 245 с.
Романовська Д.Д., Швачій Р.А. Соціально-психологічні аспекти пандемії COVID-19: стратегії психологічної допомоги у закладах освіти. Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. 2021. № 21. С.195-200.
Івашньова С.В. Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті. Наукові записки НДУ ім. М.Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. № 2. С.15-17.
Тащенко А. Соцмережі як джерело інформації. 2020. URL: http://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socmerezhi-jak-dzherelo-informacii (дата звернення 02.03.2021).
References
Myts'ko, V.M. (2011). Spetsyfika dystantsiinoho psykholohichnoho konsul'tuvannia v merezhi Internet. [Specificity of remote psychological counseling on the Internet]. Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs. Series Psychological, 1, 68-80. [in Ukrainian].
Panok, V.H., Marukhina, I.I., & Romanovs'ka, D.D. (2020). Psykholohichnyi suprovid osvity v umovakh pandemii. [Psychological support of education in a pandemic]. Bulletin of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2 (2). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-12-2. [in Ukrainian].
Romanovs'ka, D.D. (2014) Osobystisni stratehii profesiinoi diial'nosti psykholohiv [Personal strategies for professional activity of psychologists]. Tehnodruk. [in Ukrainian].
Romanovs'ka, D.D., & Shvachii, R.A. (2021). Sotsial'no-psykholohichni aspekty pandemii COVID-19: stratehii psykholohichnoi dopomohy u zakladakh osvity. [Socio-psychological consequences of the covid-19 pandemic: strategies of psychological assistance in educational institutions]. Habitus. Scientific Journal of Sociology and Psychology, 21, 195-200. [in Ukrainian].
Ivashn'ova, S.V. (2012). Vykorystannia sotsial'nykh servisiv ta sotsial'nykh merezh v osviti. [Use of social services and social networks in education]. Scientific notes of NSU name M.Gogol. Psychological and pedagogical sciences, 2, 15−17. [in Ukrainian].
Taschenko, A. (2020). Sotsmerezhi yak dzherelo informatsii [Social network as a source of information]. http://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socmerezhi-jak-dzherelo-informacii/. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).