ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.405-409Ключові слова:
менеджмент освіти; фахівець з менеджменту освіти; професійна підготовка.Анотація
Мета статті: обґрунтувати особливості підготовки фахівців з менеджменту освіти в Україні. Застосовано такі методи дослідження: аналіз наукових розробок та нормативних джерел – з метою з’ясування стратегії розвитку професійної підготовки фахівців з менеджменту, вивчення документальних джерел та інформаційних сайтів закладів вищої освіти – для визначення особливостей освітніх програм, узагальнення змістових характеристик – для формулювання висновків. В статті здійснено обґрунтування підготовки фахівців з менеджменту освіти в Україні. Проаналізовано Стандарт вищої освіти України із галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності: 073 «Менеджмент» другого (магістерського) рівня, що частково регламентує професійну підготовку у галузі менеджменту освіти. Виявлено, що підготовка фахівців з менеджменту освіти в Україні здійснюється в рамках магістратури та докторантури. Наголошено, що соціально-економічні зміни в Україні, процеси глобалізації та інтеграції світової спільноти, наміри України щодо входження в європейський освітній простір зумовили необхідність модернізації системи професійної підготовки майбутніх фахівців. Виокремлено засади забезпечення освітнього ринку праці висококваліфікованими фахівцями з менеджменту освіти: національна ідея вищої освіти, впровадженням сучасних інноваційних технологій навчання на основі високого рівня інформатизації навчального процесу; розвиток професійної підготовки фахівців з менеджменту освіти у контексті тенденцій розвитку світових освітніх систем, зокрема європейських.
Посилання
Список використаної літератури
Авшенюк Н.М. Зарубіжний досвід професійної підготовки педагогів. Аналітичні матеріали. Київ: ДКС «Центр», 2017. 83 c.
Афанасьєва Л.В. Формування професійної компетентності майбутнього менеджера. URL: http://www.Rusnauka.com/23_D_2009/Economics (дата звернення: 02.03.2021).
Державна кадрова політика в Україні: стан проблеми та перспективи розвитку: URL: http://www.academy.gov.ua. (дата звернення: 02.03.2021).
Европа 2020: стратегия разумного, устойчивого и всеобъемлющего роста». URL: https://eulaw.ru/content/novaya-evropejskaya-strategiya-evropa-2020 (дата звернення: 02.03.2021).
Інчхонська декларація «Концепція розвитку освіти до 2030 року». URL: https://pon.org.ua/international/4171-inchxonska-deklaraciya-koncepciya-rozvitku-osviti.html (дата звернення: 02.03.2021).
Мармаза О.І. Менеджмент в освіті: дорожня карта керівника. Харків: Основа, 2007. 448 с.
Освітньо-професійна програма «Менеджмент (Управління навчальним закладом)». Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка URL: http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/05/proekt-upravlinnya-navchalnim-zakladom-magistr-2020.pdf (дата звернення: 02.03.2021).
Офіційний сайт Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця. URL: https://www.hneu.edu.ua/osvitni-programy-hneu-im-s-kuznetsya (дата звернення: 02.03.2021).
Львівська політехніка. URL: https://lpnu.ua/education/majors/ subject/ILPIE/8.073.00.14/19/2020/ua/full/1/1787 (дата звернення: 02.03.2021).
Присвітла О.В. Домінанти розвитку вищої освіти в умовах глобального ринку освітніх послуг. Дисертація на здобуття ступеня кандидата економічних наук; спеціальність 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини. Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро. 2016. 276 с.
Програма ООН «Трансформація нашого світу: Порядок денний стійкого розвитку 2030». URL: http://sdg.org.ua/ua/resources-2/344-2030-2015 (дата звернення: 02.03.2021).
References
Avshenyuk, N.M. (2017). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky pedahohiv. Analitychni materialy [Foreign experience in teacher training. Analytical materials]. DKS Center. [in Ukrainian].
Afanasieva, L.V. Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho menedzhera [Formation of professional competence of the future manager]. http://www.Rusnauka.com/23_D_2009/Economics. [in Ukrainian].
Derzhavna kadrova polityka v Ukraini: stan problemy ta perspektyvy rozvytku [State personnel policy in Ukraine: the state of the problem and prospects for development]. http://www.academy.gov.ua. [in Ukrainian].
Evropa 2020: stratehyia razumnoho, ustoichyvoho y vseobъemliushcheho rosta [Europe 2020: a strategy for smart, sustainable and inclusive growth]. https://eulaw.ru/content/novaya-evropejskaya-strategiya-evropa-2020 [in Ukrainian].
Inchkhonska deklaratsiia «Kontseptsiia rozvytku osvity do 2030 roku [Incheon Declaration «Concept of Education Development until 2030»]. https://pon.org.ua/international/4171-inchxonska-deklaraciya-koncepciya-rozvitku-osviti.html. [in Ukrainian].
Marmaza, O.I. (2007). Menedzhment v osviti: dorozhnia karta kerivnyka [Management in education: a road map of the head]. Basis. [in Ukrainian].
Osvitno-profesiina prohrama «Menedzhment» [Educational and professional program «Management (Management of the educational institution)»]. Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University. http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/05/proekt-upravlinnya-navchalnim-zakladom-magistr-2020.pdf. [in Ukrainian].
Ofitsiinyi sait Kharkivskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu imeni Semena Kuznetsia [Official site of Kharkiv National Economic University named after Semyon Kuznets]. https: //www.hneu.edu.ua/osvitni-programy-hneu-im-s-kuznetsya. [in Ukrainian].
Lvivska politekhnika [Lviv Polytechnic]. https://lpnu.ua/education/majors/subject/ILPIE/8.073.00.14/19/2020/ua/full/1/1787. [in Ukrainian].
Prisvitla, O.V. (2016). Dominanty rozvytku vyshchoi osvity v umovakh hlobalnoho rynku osvitnikh posluh [Dominants of higher education development in the global market of educational services] [Unpublished Candidate Dissertation]. Oles Honchar Dnipropetrovsk National University. [in Ukrainian].
Prohrama OON «Transformatsiia nashoho svitu: Poriadok dennyi stiikoho rozvytku 2030» [UN Program «Transformation of our world: Agenda for sustainable development 2030»]. http://sdg.org.ua/en/resources-2/344-2030-2015. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.