ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.435-438Ключові слова:
цифрова трансформація освіти; цифрові технології; інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ); інформаційно-цифрова компетентність; майбутні учителі початкових класів; заклад вищої освіти.Анотація
У статті розглянуто проблему формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів; розкрито сутність поняття «інформаційно-цифрова компетентність», визначено її компоненти. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні теоретичних засад та практичних можливостей формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів початкової школи у закладах вищої освіти. З’ясовано, що сучасний учитель початкової школи повинен орієнтуватися в інформаційному просторі, одержувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог професійної діяльності (створювати текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації; використовувати Інтернет-технології, локальні мережі, бази даних; розробляти власні електронні продукти (електронні розробки уроків; електронні підручники, навчальні програми, демонстраційний матеріал); має оволодіти новими знаннями і вміннями, що допоможуть комфортно працювати та бути конкурентоспроможним в освітньому просторі інформаційного суспільства. На етапі теоретичного дослідження проаналізовано навчальні плани підготовки фахівців галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 013 Початкова освіта Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
Посилання
Список використаної літератури
Биков В. Досвід: Цифрове навчальне середовище. «Цифрова компетентність учителя»: URL: http://surl.li/raid. (дата звернення: 28.03.2021 р.)
Концепція Нової української школи. С.11. URL: http://surl.li/raie. (дата звернення: 05.04.2021 р.).
Робоча програма навчальної дисципліни «Методика електронного навчання в початковій школі». URL:https://bit.ly/33qWiba.
Овчарук О.В. Інформаційно-комунікаційна компетентність як предмет обговорення: міжнародні підходи. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2013. №7. С.3–6.
Петренко С.В. Інформаційно-цифрова компетентність учня у контексті реформування нової української школи. Інноватика у вихованні. 2017. Вип. 6. С.144−156.
Проект Концепції Цифрової адженди України – 2020. URL: http://surl.li/hahu. (дата звернення: 01.04.2021 р.).
The Digital Competence Framework. URL: http://surl.li/rajh. (дата звернення: 01.04.2021 р.)
References
Bykov, V. Dosvid: Tsyfrove navchalne seredovyshche. «Tsyfrova kompetentnist uchytelia» [Experience: Digital learning environment. Digital competence of the teacher]. http://surl.li/raid. [in Ukrainian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian School]. http://surl.li/raie. [in Ukrainian].
Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Metodyka elektronnoho navchannia v pochatkovii shkoli». URL: https://bit.ly/33qWiba. [in Ukrainian].
Ovcharuk, O.V. (2013). Informatsiino-komunikatsiina kompetentnist yak predmet obhovorennia: mizhnarodni pidkhody [Information and communication competence as a subject of discussion: international approaches]. Kompiuter u shkoli ta simi, 7, 3–6. [in Ukrainian].
Petrenko, S.V. (2017). Informatsiino-tsyfrova kompetentnist uchnia u konteksti reformuvannia novoi ukrainskoi shkoly [Information and digital competence of the student in the context of reforming the new Ukrainian school]. Innovatyka u vykhovanni, 6, 144−156. [in Ukrainian].
Proekt Kontseptsii Tsyfrovoi adzhendy Ukrainy – 2020. [Draft Concept of the Digital Agenda of Ukraine - 2020]. http://surl.li/hahu. [in Ukrainian].
The Digital Competence Framework. http://surl.li/rajh.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).