ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОСТІ В СУЧАСНІЙ ВИЩІЙ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.477-480Ключові слова:
міждисциплінарність; міждисциплінарний підхід; глобалізація; євроінтеграція; види й типи міждисциплінарності; рівні міждисциплінарності.Анотація
Актуальність поданої статті зумовлена соціально-економічними, інноваційно-освітніми трансформаціями в житті України, а також глобалізаційними та євроінтеграційними процесами, зорієнтованими на інтеграцію нашої держави із світовою спільнотою, новим трактуванням освіти як соціокультурного й аксіологічного феномену, швидкоплинністю й змінюваністю сучасного суспільства, які об’єктивно зумовлюють зміни векторів розвитку всіх ланок освіти у напрямі впровадження ідей міждисциплінарного підходу в форматі міждисциплінарної інтеграції. Метою статті є висвітлення сутності стратегії міждисциплінарності та напрямів її впровадження в сучасному університеті. Використано методи дослідження: аналіз наукової літератури, освітніх програм, синтез, порівняння, систематизація наукових джерел; дефініційний аналіз. У статті розглянуто об’єктивні детермінанти, що зумовлюють доцільність впровадження стратегії міждисциплінарності в сучасній вищій освіті. Висвітлено сутність, види, типи й формат міждисциплінарності. З’ясовано рівні впровадження міждисциплінарного підходу в сучасній вищій освіті, а саме методологічний (сукупність наукових парадигм й підходів); науково-теоретичний (поява нових міждисциплінарних наукових галузей); практичний (міждисциплінарні освітні програми для здобувачів різних рівнів освіти).
Посилання
Список використаної літератури
Колот А.М. Міждисциплінарний підхід як домінанта розвитку економічної науки та освітньої діяльності. Социальная экономика. 2014. № 1−2. С.76–83.
Кремень В. Філософія національної ідеї. Людина, Освіта. Соціум. К.: Грамота, 2007. 576 с.
Сисоєва С.О. Міждисциплінарні дослідження в галузі педагогіки: освітологічний контекст. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). Збірник наукових праць. К.: Видавничий дім «Сам», 2017. С.23–28.
Огнев’юк В.О., Сисоєва С.О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти. Рідна школа. 2012. №4–5 (квітень–травень) С.44–51.
World Conference on Higher Education in the Twenty-first Century. Vision and Action. UNESCO (Paris, 5–9 October 1998). URL: http://www.unesco.org/cpp/uk/declarations/world.pdf). (дата звернення: 07.03.2021)
References
Kolot, A.M. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak dominanta rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvitnoi diialnosti [Interdisciplinary approach as a dominant element in the development of economic science and educational activity]. Sotsialnaya ekonomika, 1–2, 76–83. [in Ukrainian].
Kremen, V. (2007). Filosofiia natsionalnoi idei. Liudyna, Osvita. Sotsium [Philosophy of the national idea. Human. Education. Society]. Hramota. [in Ukrainian].
Sysoieva, S.O. (2017). Mizhdystsyplinarni doslidzhennia v haluzi pedahohiky: osvitolohichnyi kontekst [Interdisciplinary research in the field of Pedagogy: educational context]. Naukove zabezpechennia rozvytku osvity v Ukraini: aktualni problemy teorii i praktyky (do 25-richchia NAPN Ukrainy) [Collection of scientific works − Scientific support for the development of education in Ukraine: relevant issues of theory and practice (to the 25th anniversary of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine] (pp.23−28). Sam. [in Ukrainian].
Ohneviuk, V.O., & Sysoieva, S.O. (2012). Osvitolohiia – naukovyi napriam intehrovanoho doslidzhennia sfery osvity [Educology is a scientific area of integrated research in the field of education]. Ridna shkola, 4–5 (April – May), 44−51. [in Ukrainian].
World Conference on Higher Education in the Twenty-first Century (1998, October 5–9). Vision and Action. UNESCO. http://www.unesco.org/cpp/uk/declarations/world.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.