ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИПЛІКАЦІЙНИХ ФІЛЬМІВ У ФОРМУВАННІ ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.56-58Ключові слова:
природознавча компетентність, формування компетентності, мультиплікаційні фільми, діти молодшого шкільного віку.Анотація
У статті схарактеризовано сутність понять «природознавча компетентність», «формування природознавчої компетентності дітей молодшого шкільного віку», «мультиплікаційні фільми»; проаналізовано потенційні можливості використання мультиплікаційних фільмів; визначено критерії добору мультиплікаційних фільмів з точки зору їх придатності для використання як засобу формування природознавчої компетентності дітей молодшого шкільного віку. Методи дослідження: теоретичні (аналіз літератури з проблем дослідження), емпіричні (педагогічні спостереження, створення спеціальних діагностичних ситуацій). З’ясовано, що мультиплікаційні фільми виконують неабияку виховну, пізнавальну, розвивальну та навчальну функції. Визначено критерії добору мультфільмів з точки зору їх придатності для використання у формуванні природознавчої компетентності дітей молодшого шкільного віку. Виділено дитячі мультиплікації, які варто використовувати у роботі з дітьми. Запропоновано систему тематичного планування перегляду мультиплікаційних фільмів для дітей молодшого шкільного віку, яка передбачає три етапи роботи: підготовчий, переглядовий, рефлексивний. З’ясовано рівні природознавчої компетентності дітей молодшого шкільного віку, що дозволяють виокремити низький, середній та високий.
Посилання
Список використаної літератури
Державний стандарт початкової загальної освіти. URL: http://www.mon.gov.ua/education/average (дата звернення: 18.02.2022)
Колонтаєвська С.В. Особливості використання дитячої мультиплікації як засіб виховання основ культури поведінки старших дошкільників. Проблеми освіти: збірник наукових праць ВДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». 2019. Вип.91. С.241−245.
Крутій К.Л. Використання мультфільмів як засобу розвитку зв’язного мовлення дошкільників. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2013. № 10. С.53−63.
Силко Р.М. Мульт-терапія як технологія виховання дітей. Активна мульт-терапія. Вісник ЧНПУ. Сер. Педагогічні науки. 2014. № 120. С.188−190.
References
Derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoi osvity [State standard of primary general education]. http://www.mon.gov.ua/education/average [in Ukrainian].
Kolontaievska, S.V. (2019). Osoblyvosti vykorystannia dytiachoi multyplikatsii yak zasib vykhovannia osnov kultury povedinky starshykh doshkilnykiv [Features of the use of children's animation as a means of educating the basics of the culture of behavior of older preschoolers]. Problemy osvity: zbirnyk naukovykh prats VDNU «Instytut modernizatsii zmistu osvity», 91, 241-245. [in Ukrainian].
Krutii, K.L. (2013). Vykorystannia multfilmiv yak zasobu rozvytku zv’iaznoho movlennia doshkilnykiv [The use of cartoons as a means of developing connected speech of preschoolers]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu, 10, 53−63. [in Ukrainian].
Sylko, R.M. (2014). Mult-terapiia yak tekhnolohiia vykhovannia ditei. Aktyvna mult-terapiia [Multi-therapy as a technology of raising children. Active multi-therapy]. Visnyk ChNPU. Seria: Pedahohichni nauky, 120, 188−190. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.