ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.65-68Ключові слова:
генеральна сукупність, вибіркова сукупність, українська мова за професійним спрямуванням, методична система, компетентність.Анотація
Статтю присвячено проблемі ефективної організації експериментальних досліджень із використанням методів математичної статистики. Метою статті є розкриття алгоритму теоретико-практичної підготовки до проведення педагогічного експерименту. Як предмет експериментальної перевірки використано розроблену автором методичну систему навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі. У процесі дослідження застосовано системно-структурний, описовий методи, теоретичні методи узагальнення і конкретизації, а також математико-статистичний метод. У результаті дослідження сформульовано основні педагогічні умови організації експериментально-дослідного навчання, розкрито специфіку підготовчої роботи до проведення експерименту, сформульовано його мету й деталізовано завдання, визначено методичний супровід. Сформовано обсяги генеральної та випадкової вибірок з урахуванням регіонального та статистичного аспектів. Визначення мінімально необхідного обсягу вибіркової сукупності здійснено шляхом застосування формули граничної похибки для забезпечення точності й надійності результатів дослідження.
Посилання
Список використаної літератури
Бабенко В.В. Основи теорії ймовірності і статичні методи аналізу даних у психологічних і педагогічних експериментах: навчальний посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 184 с.
Гаркуша С.В. Методи математичної статистики в педагогічних дослідженнях. Навчально-методичний посібник для аспірантів. Чернігів: б.в., 2019. 72 с.
Підласий І.П. Діагностика та експертиза педагогічних проектів. Київ: «Україна», 1998. 343 с.
Рубцов М., Муртазієв Е., Рубцова Н. Методика вибору статистичного критерію та його застосування до результатів педагогічного експерименту. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2018. № 2 (21). С. 164−172.
Рубцов М. О. Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статистика: навч. посібник. Мелітополь: МДПУ, 2016. 478 с.
Гуменюк І.М. Хронологічний бібліографічний покажчик праць з української мови за професійним спрямуванням у наукових виданнях кінця ХХ – початку ХХІ ст. Івано-Франківськ: ПП «ТУР-Інтелект», 2021. 88 с.
Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 20.03.2022).
Вступ. Освіта. UA. URL: https://vstup.osvita.ua/spec (дата звернення: 20.03.2022).
Білоцерківський О.Б., Замула О.О., Ширяєва Н.В. Статистика: текст лекцій. Харків: НТУ «ХПІ», 2009. 96 с.
References
Babenko, V.V. (2009). Osnovy teorii ymovirnosti i statychni metody analizu danykh u psykholohichnykh i pedahohichnykh eksperymentakh: navchalnyi posibnyk [Fundamentals of probability theory and static methods of data analysis in psychological and pedagogical experiments: a textbook]. I.Franko Lviv National university. [іn Ukrainian].
Harkusha, S.V. (2019). Metody matematychnoi statystyky v pedahohichnykh doslidzhenniakh. Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia aspirantiv [Methods of mathematical statistics in pedagogical research. Educational and methodical manual for graduate students]. B.v. [іn Ukrainian].
Pidlasyi, I.P. (1998). Diahnostyka ta ekspertyza pedahohichnykh proektiv [Diagnosis and examination of pedagogical projects]. Ukraina [іn Ukrainian].
Rubtsov, M., Murtaziiev, E., & Rubtsova, N. (2018). Metodyka vyboru statystychnoho kryteriiu ta yoho zastosuvannia do rezultativ pedahohichnoho eksperymentu [Methods of choosing a statistical criterion and its application to the results of a pedagogical experiment]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, 2 (21), 164−172 [іn Ukrainian].
Rubtsov, M.O. (2016). Teoriia ymovirnostei, ymovirnisni protsesy ta matematychna statystyka [Probability theory, probability processes and mathematical statistics]. Melitopol State Pedagogical University [іn Ukrainian].
Humeniuk, I.M. (2021). Khronolohichnyi bibliohrafichnyi pokazhchyk prats z ukrainskoi movy za profesiinym spriamuvanniam u naukovykh vydanniakh kintsia KhKh – pochatku KhKhI stolittia [Chronological bibliographic index of works on the Ukrainian language by professional orientation in scientific publications of the late XX - early XXI century]. TUR−Intelekt [іn Ukrainian].
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. URL: http://www.ukrstat.gov.ua [іn Ukrainian].
Vstup.Osvita.UA. URL https://vstup.osvita.ua/spec [іn Ukrainian].
Bilotserkivskyi, O.B., Zamula, O.O., & Shyriaieva, N.V. (2009). Statystyka: tekst lektsii [Statistics: text of lectures]. Kharkiv Politechnic Institute [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).