ЗАВДАННЯ ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ НАПРЯМІВ STEAM-ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.51.9-12Ключові слова:
STEAM-освіта, освітній процес, економічний розвитокАнотація
Мета нашого дослідження: окреслити основні завдання ефективності процесу впровадження STEAM освіти в освітній процес України. Для досягнення поставленої мети ми використали методи: аналіз фахових джерел, узагальнення, аналіз та порівняння основних аспектів проблеми, що досліджується. В межах нашого дослідження ми проводимо порівняння між умовами реалізованих країн з «економічними зірками» та трансформаційними процесами українського суспільства. В зв’язку з цим розглянуто аспекти STEAM-освіти як важливого критерію підвищення конкурентно-здатності на світовому ринку праці: ключові питання, завдання, важливі етапи реалізації, перспективи та формування середовища STEAM-освіти. Проте аналіз сучасного стану впровадження природничо-математичної освіти виявив проблеми, які випливають із сукупних проблем сфери загальної середньої освіти, і цьому також ми приділили окрему увагу. Завданням епохи STEAM-освіти є оволодіння здобувачами освіти різного віку навичками технічних систем; розробка освітніх стратегій, які включають проектовані програми як набір інтеграційних міждисциплінарних підходів до кожної зі STEAM-дисципліни. А результативність досягнення успіху потребує координації зусиль та виважених послідовних дій усього українського суспільства упродовж тривалого часу.
Посилання
Список використаної літератури
Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) / Схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 960-р. URL: https://cutt.ly/6UgBXbt (дата звернення 30.09.2022).
Кухарчук П., Адамович І., Пойда С. Шляхи впровадження STEAM в закладах освіти України. Наукові перспективи. 2021. №12 (18). С.109‒123.
Про освіту / Закон України від 05.09.2017, № 2145-VIII. Верховна рада України. URL: https://cutt.ly/MUg8mjy (дата звернення 30.09.2022).
Рашкован В. Десять правил успішних націй: з яких країн виростають економічні «зірки». Економічна правда. 2021. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2021/01/14/669958 (дата звернення 30.09.2022 р.).
Упровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів: методичні рекомендації / Н.І.Поліхун, К.Г.Постова, І.А.Сліпухіна, Г.В.Онопченко, О.В.Онопченко. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019. 80 с..
Цифрові компетенції як умова формування якості людського капіталу/ В.Куйбіда, О.Петроє, Л.Федулова, Г.Андрощук. Київ: НАДУ, 2019. 28 с.
STEM-освіта. URL: https://cutt.ly/5UgV9xV (дата звернення 30.09.2022).
References
Kontseptsiya rozvytku pryrodnycho-matematychnoyi osvity (STEM-osvity) / Skhvalena rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 5 serpnya 2020 r., № 960-r. [Concept of development of science and mathematics education (STEM education). Approved by the order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated by August 5, 2020 No. 960]. https://cutt.ly/6UgBXbt (data zvernennya 30.09.2022). [in Ukrainian].
Kukharchuk, P., Adamovych, I., & Poyda, S. (2021). Shlyakhy vprovadzhennya STEAM v zakladakh osvity Ukrayiny [Ways of implementing STEAM in educational institutions of Ukraine]. Naukovi perspektyvy, 12 (18), 109‒123. [in Ukrainian].
Pro osvitu / Zakon Ukrayiny vid 05 veresnya 2017 roku № 2145-VIII. Verkhovna rada Ukrayiny [On education. Law of Ukraine dated by September 5, 2017, No. 2145-VIII. Verkhovna Rada of Ukraine]. https://cutt.ly/MUg8mjy. [in Ukrainian].
Rashkovan, V. (2021). Desyatʹ pravyl uspishnykh natsiy: z yakykh krayin vyrostayutʹ ekonomichni «zirky» [Ten rules of successful nations: from which countries grow economic «stars». Ekonomichna Pravda. https://www.epravda.com.ua/publications/2021/01/14/669958 [in Ukrainian].
.Polikhun, N.I, Postova, K.H, Slipukhina, I.A., Onopchenko, H.V., & Onopchenko, O.V. (Eds.). (2019). Uprovadzhennya STEM-osvity v umovakh intehratsiyi formalʹnoyi i neformalʹnoyi osvity obdarovanykh uchniv [Implementation of STEM education in conditions of integration of formal and informal education of gifted students]. Instytut obdarovanoyi dytyny NAPN Ukrayiny. [in Ukrainian].
Kuybida, V.S., Petroye, O.M, Fedulova, L.I., & Androshchuk, H.O. (Eds.). (2019). Tsyfrovi kompetentsiyi yak umova formuvannya yakosti lyudsʹkoho kapitalu [Digital competences as a condition for the formation of human capital quality]. NADU. [in Ukrainian].
STEM-osvita [STEM-education]. https://cutt.ly/5UgV9xV [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).