ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ХІМІЇ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.51.127-130Ключові слова:
педагогічна майстерність, майбутній викладач хімії, педагогічна творчість, діалогічна взаємодія, гуманістична спрямованість, професійна підготовка.Анотація
Мета статті – охарактеризувати особливості розвитку педагогічної майстерності майбутніх викладачів хімії у процесі професійної підготовки. Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної, довідкової літератури, інформаційних ресурсів мережі Інтернет з подальшим узагальненням і систематизацією його результатів; порівняння й зіставлення наукових підходів, позицій вітчизняних і зарубіжних науковців за темою дослідження; причинно-наслідковий аналіз – для вивчення еволюції різних поглядів на проблему дослідження. Охарактеризовано професійний портрет сучасного викладача хімії: всебічно освічена, висококультурна особистість зі стійким сформованим науковим світоглядом, який досконало знає свій предмет, має ґрунтовні знання з педагогіки, психології та методики викладання, застосовує їх у своїй практичній роботі; має здібності до педагогічної роботи, які виявляються у педагогічній творчості, винахідливості при організації освітнього процесу з метою досягнення високих результатів. Наголошено на педагогізації професійної підготовки майбутніх викладачів хімії через ампліфікацію логічно пов’язаних дисциплін навчального плану і насичення їх педагогічним змістом на підставі застосування креативно-рефлексивних методів та форм викладання. Педагогічну майстерність майбутнього викладача хімії презентовано як вияв його творчої активності, здатність до організації гуманоцентристського освітнього процесу, розвинених педагогічних здібностей. Доведено: ідеї гуманістичної педагогіки мають охоплювати всіх без виключення, хто причетний до сучасної освіти. У відповідності до принципів гуманістичної педагогіки відбувається: система побудови взаємосприятливих, доброзичливих, гармонійних людських відносин; створення гуманно орієнтованого розвивального середовища з метою розкриття й розвитку здібностей, обдарувань особистості, для її повноцінного життя; розвиток гуманістичного мислення як надзавдання у повсякденній педагогічній роботі; креативна спрямованість освітнього процесу, що ґрунтується на взаємній повазі та емоційному контакті.
Посилання
Список використаної літератури
Буряк В. Викладач університету: вимоги до особистісних і професійних рис. Вища школа. 2010. № 3–4. С. 11–35.
Равчина Т. Діяльність викладача вищої школи в контексті сучасної філософії освіти. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2009. Вип. 25. Ч. 3. С. 11–22.
Балл Г. Система принципів раціогуманізму. Психологія і суспільство. 2011. № 4. С. 16–32.
References
Buriak, V. (2010). Vykladach universytetu: vymohy do osobystisnykh i profesiinykh rys [University teacher: requirements for personal and professional traits]. High school, 3–4, 11–35. [in Ukrainian].
Ravchyna, T.(2009). Diialnist vykladacha vyshchoi shkoly v konteksti suchasnoi filosofii osvity [Activity of a higher school teacher in the context of modern philosophy of education]. Bulletin of Lviv University. Pedagogical series, 25, рart 3, 11–22. [in Ukrainian].
Ball, H. (2011). Systema pryntsypiv ratsiohumanizmu [System of principles of rational humanism]. Psychology and society, 4, 16–32. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.