ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.51.180-183Ключові слова:
освітнє середовище, здоров’язберігаючі ціннісні орієнтації, заклад освіти, педагогічні умови,Анотація
Мета даного дослідження ‒ обґрунтувати педагогічні умови забезпечення здоров’язберігаючого середовища закладу освіти: формування здоров’язберігаючих ціннісних орієнтацій; організація комфортної життєдіяльності дитини; розробка комплексної програми дій, що включає медико-психологічний супровід дітей, комплекс здоров’язберігаючих освітніх технологій; комплексний самоаналіз вчителем освітньої діяльності. Застосовані методи дослідження: бібліометричний, спостереження, системний аналіз, синтез, моделювання, аналогії, систематизації, узагальнення, оцінка виявлених тенденцій в ретроспективному та перспективних планах. Збереження здоров’я як одне з основних напрямів у роботі школи дасть хороші результати лише при врахуванні всіх чинників та умов управління якістю освітнього процесу в цілому. Робота повинна будуватися системно, охоплювати всі компоненти освітнього процесу, відповідати здоров’язберігаючим потребам і запитам його суб’єктів, бути різнобічною за змістом, формами та засобами реалізації. Перспективи подальших досліджень: програмно-цільове забезпечення створення здоров’язберігаючого середовища освітніх установ, реалізація змісту освіти, що забезпечує вплив здоров’язбережуального середовища освітніх установ на здоров’я школярів; використання здоров’язберігаючих освітніх технологій на основі індивідуалізації навчального процесу.
Посилання
Список використаної літератури
Закон України «Про повну загальну середню освіту». Відомості Верховної Ради (ВВР). 2020. № 31, ст.226) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text (дата звернення: 03.09.2022)
Лук’янченко М.І. Педагогіка здоров’я: теорія і практика: монографія. Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний ун-т ім.І.Франка, 2012. 348 с.
Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі: Указ Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020. URL: https://www.president.gov.ua/documents/1952020-33789 (дата звернення: 03.09.2022)
Осадченко Т.М. Підготовка майбутнього вчителя до створення здоров’язбережувального середовища початкової школи як педагогічна проблема. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2014. № 7 (41). С.309‒316.
Сливка Л. Організація здоров’язберігаючого середовища молодшого школяра: теоретичні й практичні аспекти. Гірська школа українських Карпат. 2014. № 11. С.44−47.
Стан здоров’я дитячого населення ‒ майбутнє країни. URL: http://www.mif-ua.com/archive/article/ (дата звернення: 03.09.2022)
Цимбалару А.Д. Педагогічні особливості організації освітнього середовища учнів першого класу: просторовопредметний і соціальний компоненти. Наукові записки Малої академії наук України. 2013. С.42–50.
References
Zakon Ukrainy «Pro povnu zahalnu seredniu osvitu» [The law of Ukraine «On the total number of secondary education»]. (2020). Vidomosti Verkhovnoi Rady, 31, art.226). https://zakon.rada.gov.ua/l aws/show/463-20#Text
Lukianchenko, M.I. (2012). Pedahohika zdorovia: teoriia i praktyka [Pedagogy of health: theory and practice]. Drohobytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Ivana Franka. [in Ukrainian].
Natsionalna stratehiia rozbudovy bezpechnoho i zdorovoho osvitnoho seredovyshcha u Novii ukrainskii shkoli. Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25 travnia 2020 roku № 195/2020 [National strategy for the development of a safe and healthy lighting environment in the New Ukrainian School. Decree of the President of Ukraine dated by May 25, 2020 No. 195/2020.] (2020). https://www.president.gov.ua/documents/1952020-33789 [in Ukrainian].
Osadchenko, T.M. (2014). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do stvorennia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly yak pedahohichna problema [The preparation of the future teacher before the creation of a healthy middle school of the pochatkovo school is a pedagogical problem]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 7 (41), 309-316. [in Ukrainian].
Slyvka, L. (2014). Orhanizatsiia zdoroviazberihaiuchoho seredovyshcha molodshoho shkoliara: teoretychni y praktychni aspekty [Organization of a healthy environment of a young student: theoretical and practical aspects]. Hirska shkola ukrainskykh Karpat, 11, 44−47. [in Ukrainian].
Stan zdorovia dytiachoho naselennia ‒ maibutnie krainy [Healthy child population ‒ country’s future]. http://www.mif-ua.com/archive/article [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A.D. (2013). Pedahohichni osoblyvosti orhanizatsii osvitnoho seredovyshcha uchniv pershoho klasu: prostorovopredmetnyi i sotsialnyi komponenty [Pedagogical features of the organization of the educational environment of the first class students: space-based and social components]. Naukovi zapysky Maloi akademii nauk Ukrainy, 42–50. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.