ОСОБЛИВОСТІ МОВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.202-205

Ключові слова:

мовна політика, Європейський Союз, компетентність, мультилінгвізм, навчання мов.

Анотація

У статті розглянуто особливості мовної освітньої політики Європейського Союзу (ЄС), що представлені освітніми програмами та практичними заходами для підвищення рівня мовної компетентності своїх громадян. Дослідження проблеми проведено із застосуванням інструментарію методів аналізу, синтезу та узагальнення, що використовувались для визначення основних напрямів реалізації мовної політики ЄС, а також при розробленні пропозицій вдосконалення мовної освітньої політики України. Зроблено висновок, що володіння іноземними мовами у країнах ЄС належить до основних компетенцій, як і вміння писати, читати і рахувати. Кожна країна повинна проводити у галузі вивчення мов цілеспрямовану мовну політику. Констатовано, що досвід розвитку мовної компетенції громадян, накопичений у країнах Євросоюзу, може бути використаний і у нашій країні, особливо основні концепції мовної політики – навчання мов протягом усього життя та мультилінгвізм. Перспективи подальших досліджень заслуговують питання подальшого вивчення досвіду країн-членів ЄС, а також розробка українських державних програм мовної політики, які спрямовані на подолання перешкод спілкування між Україною та ЄС.

Біографія автора

Viktoriia Slipenko, кафедра іноземних мов. Уманський державний педагогічний університет, м.Умань, Україна

доктор філософії (011 освітні, педагогічні науки), доцент

Посилання

Список використаної літератури

Framework for the European survey on language competences. Commission of the European Communities, 2007. 11 p.

Hoskins B. Learning to learn: What is it and can it be measured? Luxembourg: Office for Official Publications of the European Community, 2008. 132 p.

Kelly M. European Profile for Language Teacher Education. University of Southampton, 2004. 45 p.

Phillipson R. English-Only Europe? Challenging Language Policy. Routledge, 2013. 256 p.

Promoting Language Learning and Linguistic Diversity: An Action Plan 2014 – 2016. Commission of the European Communities, 2013. 29 p.

Recommendations from the Business Forum for Multilingualism established by the European Commission. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Community, 2008. 20 p.

Speaking for Europe. Languages in the European Union. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Community, 2008. 16 p.

The diversity of language teaching in the European Union. A Report to the European Commission. Directorate General for Education & Culture. Centre for European Research, 2017. 135 p.

The European Indicator of Language Competence. Communication from the Commission to the European Parliament and the Council. Commission of the European Communities, 2015. 21 p.

References

Framework for the European survey on language competences. (2007) Commission of the European Communities.

Hoskins B. (2008). Learning to learn: What is it and can it be measured? Luxembourg: Office for Official Publications of the European Community.

Kelly M. (2004). European Profile for Language Teacher Education. University of Southampton.

Phillipson R. (2013) English-Only Europe? Challenging Language Policy: Routledge.

Promoting Language Learning and Linguistic Diversity: An Action Plan 2014 – 2016. (2013). Commission of the European Communities.

Recommendations from the Business Forum for Multilingualism established by the European Commission. (2008). Luxembourg: Office for Official Publications of the European Community.

Speaking for Europe. (2008). Languages in the European Union. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Community.

The diversity of language teaching in the European Union. (2017). A Report to the European Commission. Directorate General for Education & Culture. Centre for European Research.

The European Indicator of Language Competence. (2015). Communication from the Commission to the European Parliament and the Council. Commission of the European Communities.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Slipenko, V. (2023). ОСОБЛИВОСТІ МОВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 202–205. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.202-205

Номер

Розділ

Статті