ДІАГНОСТИКА РІВНЯ РОЗВИТКУ ОСНОВ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.115-119Ключові слова:
критичне мислення, діти старшого дошкільного віку, діагностика рівня розвитку критичного мислення, рівні.Анотація
В епоху швидких змін, коли інновації та креативність стають ключовими, розвинене критичне мислення є складником успішної особистості. Воно сприяє розвитку вміння аналізувати інформацію, відрізняти факти від припущень, встановлювати зв’язки між подіями, робити об’єктивні висновки, ефективно використовувати наявні ресурси та шукати нові шляхи досягнення мети. Мета статті: висвітлення сутності критичного мислення, обґрунтування критеріїв діагностики та опис результатів розвитку його основ у дітей старшого дошкільного віку. Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури, метод гри, бесіда за картинками, розв’язок педагогічних ситуацій, спостереження за дітьми. Проведене дослідження показало, що 30,5% знаходяться на низькому рівні розвитку критичного мислення, елементарний рівень мають 47,8%, позитивний рівень виявлено у 21,7%.
Посилання
Список використаної літератури
Lipman M. Critical thinking ‒ what can it be? Educational Leadership. 1988. №46 (1). Р.38-43.
Пометун О., Гупан Н. Як розвивати критичне мислення учнів за допомогою нового підручника з історії України. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/158553949.pdf
Терно С.О. Критичне мислення ‒ сучасний вимір суспільствознавчої освіти. Запоріжжя: Просвіта, 2009. 268 с.
Жидкова Н. Критичне мислення у розвитку творчості учнів на уроках суспільствознавчих предметів. Український педагогічний журнал. 2020. № 4. С.180–191.
References
Lipman, M. (1988). Critical thinking ‒ what can it be? Educational Leadership, 46 (1), 38-43.
Pometun, O., & Hupan N. (2018). Yak rozvyvaty krytychne myslennia uchniv za dopomohoiu novoho pidruchnyka z istorii Ukrainy [How to develop students’ critical thinking with the help of a new textbook on the history of Ukraine]. URL :https://core.ac.uk/download/pdf/158553949.pdf. (in Ukrainian)
Terno, S.O. (2009). Krytychne myslennia ‒ suchasnyi vymir suspilstvoznavchoi osvity [Critical thinking is a modern dimension of social science education]. Prosvita. (in Ukrainian)
Zhydkova, N. (2020). Krytychne myslennia u rozvytku tvorchosti uchniv na urokakh suspilstvoznavchykh predmetiv [Critical thinking in the development of students’ creativity in social science classes]. Ukrainian Pedagogical Journal, 4, 180‒191. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.