ГЕНЕЗИС І ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ В США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.145-149

Ключові слова:

альтернативна освіта, розвиток, періодизація, США.

Анотація

Стаття присвячена питанням розвитку альтернативної освіти в США. Мета статті – розкрити особливості становлення альтернативної освіти в США та її періодизації. Методи дослідження – теоретичні (вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, порівняння, узагальнення отриманої інформації). В процесі дослідження встановлено, що альтернативні методи забезпечення освіти й теоретичні передумови, які сьогодні використовуються альтернативними педагогами в межах суспільної освіти, існують уже більш ніж 200 років і розвиваються, ґрунтуючись на внеску багатьох представників різних країн. Альтернативний рух у США зʼявився на противагу системі державних шкіл, стандартизованість і бюрократизм яких породили певний опір з боку суспільства. Тому альтернативні школи стали, по суті, альтернативою пануючій системі освіти, оскільки ці школи закликали до різноманітності на тлі загальних стандартів і однорідності освітніх систем, до надання більшої свободи для розвитку індивідуальних особливостей і здібностей учнів, максимального врахування їх можливостей і планів на майбутнє. У процесі дослідження виявлено, що альтернативна освіта в США пройшла кілька етапів у своєму розвитку, починаючи з ХУІ століття, які визначаються, як: фрагментарний; уніфікований; прогресивістсько-експериментальний; пошуковий; інноваційно-реформаторський; варіативний. Здійснено характеристику кожного з етапів. Сьогодні альтернативна освіта в США має значні здобутки і продовжує розвиватися і вдосконалюватися.

Біографія автора

Віталія Палкуш, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

аспірантка

Посилання

Список використаної літератури

Raywid, M.A. Alternative schools: the state of the art. Educational Leadership. 2004. №52 (1). Р.26‒31.

Young T. Public alternative education. New York: Teachers College Press. 1990. 132 p.

Settles D., Orwick B. Alternative education: past, present and next steps. Kentucky: Center for School Safety, Clearinghouse, 2013. 118 р.

Kleiner B., Porch R., Farris, E. Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. Washington DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics, 2004. 127 р.

Rutherford R., Quinn M. Special education in alternative education programs. The Clearing House. 2008. № 3(2). Р.79‒81.

Dewey J., Dewey E. Schools of tomorrow. Middle works. 1915. Vol.8. P.205‒404.

References

Raywid, M.A. (2004). Alternative schools: the state of the art. Educational Leadership, 52(1), 26‒31.

Young, T. (1990). Public alternative education. Teachers College Press.

Settles, D., & Orwick, B. (2013). Alternative education: past, present and next steps. Center for School Safety, Clearinghouse.

Kleiner, B., Porch, R., & Farris, E (2004). Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. U.S. Department of Education,

Rutherford, R., & Quinn, M. (2008). Special education in alternative education programs. The Clearing House, 73 (2), 79‒81.

Dewey, J. & Dewey, E. (1915). Schools of tomorrow. Middle works, 8, 205-404.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-13

Як цитувати

Палкуш, В. . (2024). ГЕНЕЗИС І ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ В США. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(54), 145–149. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.145-149

Номер

Розділ

Статті