ГЕНЕЗИС І ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ В США
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.145-149Ключові слова:
альтернативна освіта, розвиток, періодизація, США.Анотація
Стаття присвячена питанням розвитку альтернативної освіти в США. Мета статті – розкрити особливості становлення альтернативної освіти в США та її періодизації. Методи дослідження – теоретичні (вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, порівняння, узагальнення отриманої інформації). В процесі дослідження встановлено, що альтернативні методи забезпечення освіти й теоретичні передумови, які сьогодні використовуються альтернативними педагогами в межах суспільної освіти, існують уже більш ніж 200 років і розвиваються, ґрунтуючись на внеску багатьох представників різних країн. Альтернативний рух у США зʼявився на противагу системі державних шкіл, стандартизованість і бюрократизм яких породили певний опір з боку суспільства. Тому альтернативні школи стали, по суті, альтернативою пануючій системі освіти, оскільки ці школи закликали до різноманітності на тлі загальних стандартів і однорідності освітніх систем, до надання більшої свободи для розвитку індивідуальних особливостей і здібностей учнів, максимального врахування їх можливостей і планів на майбутнє. У процесі дослідження виявлено, що альтернативна освіта в США пройшла кілька етапів у своєму розвитку, починаючи з ХУІ століття, які визначаються, як: фрагментарний; уніфікований; прогресивістсько-експериментальний; пошуковий; інноваційно-реформаторський; варіативний. Здійснено характеристику кожного з етапів. Сьогодні альтернативна освіта в США має значні здобутки і продовжує розвиватися і вдосконалюватися.
Посилання
Список використаної літератури
Raywid, M.A. Alternative schools: the state of the art. Educational Leadership. 2004. №52 (1). Р.26‒31.
Young T. Public alternative education. New York: Teachers College Press. 1990. 132 p.
Settles D., Orwick B. Alternative education: past, present and next steps. Kentucky: Center for School Safety, Clearinghouse, 2013. 118 р.
Kleiner B., Porch R., Farris, E. Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. Washington DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics, 2004. 127 р.
Rutherford R., Quinn M. Special education in alternative education programs. The Clearing House. 2008. № 3(2). Р.79‒81.
Dewey J., Dewey E. Schools of tomorrow. Middle works. 1915. Vol.8. P.205‒404.
References
Raywid, M.A. (2004). Alternative schools: the state of the art. Educational Leadership, 52(1), 26‒31.
Young, T. (1990). Public alternative education. Teachers College Press.
Settles, D., & Orwick, B. (2013). Alternative education: past, present and next steps. Center for School Safety, Clearinghouse.
Kleiner, B., Porch, R., & Farris, E (2004). Public alternative schools and programs for students at risk of education failure. U.S. Department of Education,
Rutherford, R., & Quinn, M. (2008). Special education in alternative education programs. The Clearing House, 73 (2), 79‒81.
Dewey, J. & Dewey, E. (1915). Schools of tomorrow. Middle works, 8, 205-404.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.