МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ І МОТИВАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.211-215Ключові слова:
методи стимулювання і мотивації, педагогічний персонал, науково-педагогічний персонал, заклад освіти, інноваційна діяльність.Анотація
Мета статті: дослідження методів стимулювання і мотивації інноваційної діяльності педагогічного (науково-педагогічного) персоналу закладів освіти. Методи дослідження: системно-структурного аналізу наукової літератури та проблемно-цільовий метод, які дали змогу показати розвиток педагогічної думки з досліджуваної проблеми; аналіз і синтез застосовано для виявлення особливостей методів стимулювання до інноваційної діяльності педагогів в умовах закладу освіти; прогностичний – для визначення перспектив застосування сучасних методів мотивації педагогічного персоналу; узагальнення – для формулювання висновків. Обґрунтовано особливості застосування методів стимулювання і мотивації інноваційної діяльності педагогічного (науково-педагогічного) персоналу закладу освіти. Виявлено методи матеріального стимулювання і мотивації інноваційної діяльності: метод управління за цілями; метод партисипативного управління; метод збагачення змісту педагогічної і освітньої діяльності; зосередження зусиль працівників на робочих завданнях; метод зв’язку ефективності роботи педагогічного (науково-педагогічного) персоналу із винагородою тощо.
Посилання
Список використаної літератури
Калініна Л. М., Онаць О. М. Базовий стандарт професійної діяльності керівника Нової української школи. Керівник Нової української школи: світоглядні орієнтири: збірник наукових праць / ред. кол. В. П. Андрущенко (голова) [та ін.]. Київ: вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. С.52–60.
Мартинець Л.А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу: [навч. посібн.]. Вінниця: б.в., 2018. 196 с.
Ничкало Н.Г. Ідеї канадського досвіду професійної освіти в українській перспективі. Професійно-технічна освіта. 2007. С.810.
Олійник В.В. Наукові основи управління підвищення кваліфікації педагогічних працівників ПТО: монографія. Київ: Міленіум, 2003. 594 с.
Прокопенко А.І. Наукові основи управління в системі освіти: монографія. Харків: Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. 2005. 304 с.
Рогова Т.В. Персоналізований підхід в управлінні педагогічним колективом школи: монографія. Харків: Нове слово, 2006. 299 с.
Управління загальноосвітніми навчальними закладами як активними системами: моделі та механізми: монографія /Л.Калініна, В.Мелешко, І.Осадчий, Л.Паращенко, М.Топузов. За наук. ред. Л.Калініної. Київ: Педагогічна думка, 2018. 224 с.
Управління закладом освіти: підручник для здобувачів другого рівня вищої освіти педагогічних університетів / С.Г.Немченко, В.В.Крижко, О.С.Боднар, В.В.Радул, О.М.Старокожко, Ю.І.Кондратенко. 2-е вид. перероб. і допов. Бердянськ: БДПУ, 2022. 506 c.
Чижевський Б.Г. Методологічні засади демократичного управління закладом освіти. Освітня аналітика України. 2021. № 1 (12). С.520.
References
Kalinina, L.M., & Onats, O. M. (2017). Bazovyi standart profesiinoi diialnosti kerivnyka novoi ukrainskoi shkoly [The basic standard of professional activity of the head of the New Ukrainian School]. In V.Andrushchenko (Ed.), Kerivnyk novoi ukrainskoi shkoly: svitohliadni oriientyry (pp.52‒60). M.Drahomanov NPU. (in Ukrainian).
Martynets, L.A. (2018). Upravlinska diialnist kerivnyka navchalnoho zakladu [Administrative activities of educational institution heade]. B.v. (in Ukrainian).
Nychkalo, N.H. (2010). Idei kanadskoho dosvidu profesiinoi osvity v ukrainskii perspektyvi [Ideas of the Canadian experience of professional education in the Ukrainian perspective]. Profesiino-tekhnichna osvita, 810. (in Ukrainian).
Oliinyk, V.V. (2003). Naukovi osnovy upravlinnia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv PTO [Scientific bases of management of professional development of vocational training teachers]. Milenium. (in Ukrainian).
Prokopenko, A.I. (2005). Naukovi osnovy upravlinnia v systemi osvity [Scientific foundations of management in the education system]. H.Skovoroda Kharkin NPU. (in Ukrainian).
Rohova, T. V. (2006). Personalizovanyi pidkhid v upravlinni pedahohichnym kolektyvom shkoly [A personalized approach in managing the teaching staff of the school]. Nove slovo. (in Ukrainian).
Kalinina, L. (Ed.). (2018). Upravlinnia zahalnoosvitnimy navchalnymy zakladamy yak aktyvnymy systemamy: modeli ta mekhanizmy [Management of general education institutions as active systems: models and mechanisms]. Pedahohichna dumka. (in Ukrainian).
Nemchenko, S.H., Kryzhko, V.V., Bodnar, O.S., Radul, V.V., Starokozhko, O.M., & Kondratenko, Yu.I. (2022). Upravlinnia zakladom osvity [Management of an educational institution]. BDPU. (in Ukrainian).
Chyzhevskyi, B.H. (2021). Metodolohichni zasady demokratychnoho upravlinnia zakladom osvity [Methodological principles of educational institution democratic management]. Osvitnia analityka Ukrainy, 1 (12), 520. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.