ІНТЕГРАЦІЯ МІКРОКОНТРОЛЕРА ESP32 У ФАКУЛЬТАТИВНИЙ КУРС З РОБОТОТЕХНІКИ СТАРШОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.230-233Ключові слова:
STEM-освіта, робототехніка, мікроконтролер ESP32, факультативний курс, проєктно-орієнтоване навчання.Анотація
У статті представлено авторську методику впровадження мікроконтролера ESP32 у факультативні заняття з робототехніки для учнів старшої школи. Актуальність зумовлена потребою шкіл у доступних інструментах для STEM-навчання та дефіцитом локалізованих методичних рішень. Мета – апробувати структуру курсу, яка поєднує апаратні можливості ESP32 з навчальними практиками проєктно-орієнтованого навчання. Методи дослідження: аналіз літератури й освітніх рішень, порівняння популярних платформ (Arduino, Raspberry Pi, LEGO Mindstorms), дизайн-орієнтоване дослідження із пілотуванням чотирьох навчальних кейсів («розумний дім» на MQTT, інтернет-радіо, «розумний» дзвінок, міні-метеостанція) та педагогічний моніторинг результатів. Результати: запропоновано поурочну структуру курсу, ряд практичних робіт і типові траєкторії диференціації завдань; за підсумками пілотування зафіксовано зростання зацікавленості учнів і вдале застосування теорії на практиці; окреслено проблеми (живлення, мережеві налаштування, калібрування датчиків) і способи їх дидактичного вирішення. Практичне значення: описані матеріали готові до використання в шкільних STEM-курсах, гуртках і хакатонах.
Посилання
Список використаної літератури
Струтинська О.В. Актуальність впровадження освітньої робототехніки в українську школу. Open educational e-environment of modern University. Special edition. 2019. С.324–342.
Крамар С., Шишкіна М. Методичні особливості використання Arduino на платформі Tinkercad у середовищі неформальної освіти вчителів. Фізико-математична освіта. 2024. №39(5). С.27–33.
Крамар С.С., Шишкіна М.П. Модель використання Arduino для розвитку компетентності з робототехніки вчителів інформатики в умовах неформальної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Вип.218. С.139–143.
Мельничук Л., Яшан Б., Кондур О. Поглиблене вивчення робототехніки у школі впровадженням вибіркових навчальних курсів. Освітні обрії. 2022. №2(55). С.59‒64.
Юрченко А., Хворостіна Ю., Шамоня В., Семеніхіна О. Цифрові технології у викладанні фізики: аналіз існуючих практик. Фізико-математична освіта. 2023. №38(5). С.53–59.
Колегія МОН України. Рішення «Про стан упровадження та перспективи розвитку STEM-освіти в Україні» (08.12.2021). (PDF). URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/kolegiya-ministerstva/2021/12/Rish.12.5-19-08.12.2021.STEM-osvita.pdf
ESP32 підключення до Wi-Fi та точка доступу. URL: https://qazf.com.ua/esp32-wi-fi/
Wi-Fi модуль ESP32-S. URL: https://www.mini-tech.com.ua/esp32-s-modul (дата звернення: 13.11.2024).
References
Strutynsʹka, O.V. (2019) Aktualʹnistʹ vprovadzhennya osvitnʹoyi robototekhniky v ukrayinsʹku shkolu [The relevance of introducing educational robotics into Ukrainian schools]. Open educational e-environment of modern University. Special edition, 326‒342. [in Ukrainian].
Kramar ,S., Shyshkina, M. (2024) Metodychni osoblyvosti vykorystannya Arduino na platformi Tinkercad u seredovyshchi neformalʹnoyi osvity vchyteliv. Fizyko-matematychna osvita [Methodological features of using Arduino on the Tinkercad platform in the environment of informal education of teachers]. Physics and Mathematics Education, 39(5), 27–33. [in Ukrainian].
Kramar, S.S., & Shyshkina, M.P. (2025) Modelʹ vykorystannya Arduino dlya roz-vytku kompetentnosti z robototekhniky vchyteliv informatyky v umovakh neformalʹnoyi osvity [A model of using Arduino for the development of robotics competence of computer science teachers in the context of informal education]. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohichni nauky, 218, 139–143.. [in Ukrainian].
Melʹnychuk, L., Yashan, B., Kondur, O. (2023) Pohlyblene vyvchennya robototekhniky u shkoli vprovadzhennyam vybirkovykh navchalʹnykh kursiv [In-depth study of robotics at school by implementing selective training courses]. Osvitni obriyi, 2(55), 59‒64. [in Ukrainian].
Yurchenko, A., Khvorostina, YU., Shamonya, V., & Semenikhina, O. (2023) Tsyfrovi tekh-nolohiyi u vykladanni fizyky: analiz isnuyuchykh praktyk [Digital technologies in teaching physics: analysis of existing practices]. Fizyko-matematychna osvita, 38 (5), 53‒59.. [in Ukrainian].
Kolehiya MON Ukrayiny. Rishennya «Pro stan uprovadzhennya ta perspekty-vy rozvytku STEM-osvity v Ukrayini» [Ministry of Education of Ukraine. “On the status of implementation and prospects for the development of STEM education in Ukraine”] (08.12.2021). URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/kolegiya-ministerstva/2021/12/Rish.12.5-19-08.12.2021.STEM-osvita.pdf [in Ukrainian].
ESP32 pidklyuchennya do Wi-Fi ta tochka dostupu. ESP32 Wi-Fi connection and access point. URL: https://qazf.com.ua/esp32-wi-fi
Wi-Fi modulʹ ESP32-S. ESP32-S Wi-Fi module. URL: https://www.mini-tech.com.ua/esp32-s-modul.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.