ІНТЕГРАЦІЯ МІКРОКОНТРОЛЕРА ESP32 У ФАКУЛЬТАТИВНИЙ КУРС З РОБОТОТЕХНІКИ СТАРШОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Наталія Юрченко ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна http://orcid.org/0000-0002-2825-8180
  • Михайло Пучков Ужгородський науковий ліцей Закарпатської обласної ради, м.Ужгород, Україна
  • Марія Ломага ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна http://orcid.org/0000-0001-8813-0464

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.230-233

Ключові слова:

STEM-освіта, робототехніка, мікроконтролер ESP32, факультативний курс, проєктно-орієнтоване навчання.

Анотація

У статті представлено авторську методику впровадження мікроконтролера ESP32 у факультативні заняття з робототехніки для учнів старшої школи. Актуальність зумовлена потребою шкіл у доступних інструментах для STEM-навчання та дефіцитом локалізованих методичних рішень. Мета – апробувати структуру курсу, яка поєднує апаратні можливості ESP32 з навчальними практиками проєктно-орієнтованого навчання. Методи дослідження: аналіз літератури й освітніх рішень, порівняння популярних платформ (Arduino, Raspberry Pi, LEGO Mindstorms), дизайн-орієнтоване дослідження із пілотуванням чотирьох навчальних кейсів («розумний дім» на MQTT, інтернет-радіо, «розумний» дзвінок, міні-метеостанція) та педагогічний моніторинг результатів. Результати: запропоновано поурочну структуру курсу, ряд практичних робіт і типові траєкторії диференціації завдань; за підсумками пілотування зафіксовано зростання зацікавленості учнів і вдале застосування теорії на практиці; окреслено проблеми (живлення, мережеві налаштування, калібрування датчиків) і способи їх дидактичного вирішення. Практичне значення: описані матеріали готові до використання в шкільних STEM-курсах, гуртках і хакатонах.

Біографії авторів

Наталія Юрченко, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат фізико-математичних наук, доцент, кафедра алгебри та диференціальних рівнянь

Михайло Пучков, Ужгородський науковий ліцей Закарпатської обласної ради, м.Ужгород

магістр середньої освіти, вчитель інформатики

Марія Ломага, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

старший викладач, кафедра системного аналізу і теорії оптимізації

Посилання

Список використаної літератури

Струтинська О.В. Актуальність впровадження освітньої робототехніки в українську школу. Open educational e-environment of modern University. Special edition. 2019. С.324–342.

Крамар С., Шишкіна М. Методичні особливості використання Arduino на платформі Tinkercad у середовищі неформальної освіти вчителів. Фізико-математична освіта. 2024. №39(5). С.27–33.

Крамар С.С., Шишкіна М.П. Модель використання Arduino для розвитку компетентності з робототехніки вчителів інформатики в умовах неформальної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. Вип.218. С.139–143.

Мельничук Л., Яшан Б., Кондур О. Поглиблене вивчення робототехніки у школі впровадженням вибіркових навчальних курсів. Освітні обрії. 2022. №2(55). С.59‒64.

Юрченко А., Хворостіна Ю., Шамоня В., Семеніхіна О. Цифрові технології у викладанні фізики: аналіз існуючих практик. Фізико-математична освіта. 2023. №38(5). С.53–59.

Колегія МОН України. Рішення «Про стан упровадження та перспективи розвитку STEM-освіти в Україні» (08.12.2021). (PDF). URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/kolegiya-ministerstva/2021/12/Rish.12.5-19-08.12.2021.STEM-osvita.pdf

ESP32 підключення до Wi-Fi та точка доступу. URL: https://qazf.com.ua/esp32-wi-fi/

Wi-Fi модуль ESP32-S. URL: https://www.mini-tech.com.ua/esp32-s-modul (дата звернення: 13.11.2024).

References

Strutynsʹka, O.V. (2019) Aktualʹnistʹ vprovadzhennya osvitnʹoyi robototekhniky v ukrayinsʹku shkolu [The relevance of introducing educational robotics into Ukrainian schools]. Open educational e-environment of modern University. Special edition, 326‒342. [in Ukrainian].

Kramar ,S., Shyshkina, M. (2024) Metodychni osoblyvosti vykorystannya Arduino na platformi Tinkercad u seredovyshchi neformalʹnoyi osvity vchyteliv. Fizyko-matematychna osvita [Methodological features of using Arduino on the Tinkercad platform in the environment of informal education of teachers]. Physics and Mathematics Education, 39(5), 27–33. [in Ukrainian].

Kramar, S.S., & Shyshkina, M.P. (2025) Modelʹ vykorystannya Arduino dlya roz-vytku kompetentnosti z robototekhniky vchyteliv informatyky v umovakh neformalʹnoyi osvity [A model of using Arduino for the development of robotics competence of computer science teachers in the context of informal education]. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohichni nauky, 218, 139–143.. [in Ukrainian].

Melʹnychuk, L., Yashan, B., Kondur, O. (2023) Pohlyblene vyvchennya robototekhniky u shkoli vprovadzhennyam vybirkovykh navchalʹnykh kursiv [In-depth study of robotics at school by implementing selective training courses]. Osvitni obriyi, 2(55), 59‒64. [in Ukrainian].

Yurchenko, A., Khvorostina, YU., Shamonya, V., & Semenikhina, O. (2023) Tsyfrovi tekh-nolohiyi u vykladanni fizyky: analiz isnuyuchykh praktyk [Digital technologies in teaching physics: analysis of existing practices]. Fizyko-matematychna osvita, 38 (5), 53‒59.. [in Ukrainian].

Kolehiya MON Ukrayiny. Rishennya «Pro stan uprovadzhennya ta perspekty-vy rozvytku STEM-osvity v Ukrayini» [Ministry of Education of Ukraine. “On the status of implementation and prospects for the development of STEM education in Ukraine”] (08.12.2021). URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/kolegiya-ministerstva/2021/12/Rish.12.5-19-08.12.2021.STEM-osvita.pdf [in Ukrainian].

ESP32 pidklyuchennya do Wi-Fi ta tochka dostupu. ESP32 Wi-Fi connection and access point. URL: https://qazf.com.ua/esp32-wi-fi

Wi-Fi modulʹ ESP32-S. ESP32-S Wi-Fi module. URL: https://www.mini-tech.com.ua/esp32-s-modul.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-05

Як цитувати

Юрченко, Н., Пучков, М., & Ломага, М. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ МІКРОКОНТРОЛЕРА ESP32 У ФАКУЛЬТАТИВНИЙ КУРС З РОБОТОТЕХНІКИ СТАРШОЇ ШКОЛИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(57), 230–233. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.230-233

Номер

Розділ

Статті