ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СВІТОГЛЯДНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ІНОЗЕМНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.63-66Ключові слова:
світоглядна компетентність, загальні компетентності, освітня компетентність, ціннісні орієнтації студента, мікро-урок, компетентнісна парадигма, компетентнісний підхід.Анотація
У зв'язку з процесами модернізації, що відбуваються в українській освіті та її переходом до компетентісної парадигми зростає увага до компетенцій та кваліфікаційних характеристик працівників освіти, оскільки вони призначені для впровадження нових підходів у розвиток освіти. Світоглядна компетенція є елементом освітньої компетенції, що охоплює всі три рівні компетентнісного розвитку та характеризується особистим досвідом, цінностями, пов'язаними із взаємодією з навколишнім середовищем. Ця компетентність передбачає планетарну відповідальність, ноосферне мислення, культуру цивілізації та систему нових цінностей. Мета цієї статті - описати деякі особливості процесу розвитку світоглядної компетентності майбутніх вчителів англійської мови та зарубіжної літератури. Нами застосовано теоретичні методи: аналіз та синтез, порівняння, систематизація та класифікація положень філософських, соціологічних, психологічних та педагогічних наукових джерел літератури з метою виявлення теоретичних засади і стан розвитку досліджуваної проблеми. Світоглядна компетенція вчителя англійської мови та зарубіжної літератури - компетентність у світі думки, пов'язана з ціннісними орієнтаціями, вмінням бачити та розуміти навколишній іноземний світ, орієнтуватися в ньому, усвідомити свою роль і цільове, креативне орієнтування в рідному та іноземному мовному оточенні, можливість вибирати цільові та змістовні параметри процесу викладання та навчання, прийняття творчих рішень.
Посилання
References
Antonets, M. Ya.(2010) Problemy diialnosti vchytelia u pedahohichnii spadshchyni Vasylia Sukhomlynskoho: monohrafiia [Problems of the teacher's activity in the pedagogical heritage of Vasyl Sukhomlynsky]. K.: Chetverta khvylia [in Ukrainian].
Bawden, R.J. (2005) Systemic Development at Hawkesbury: Some personal lessons from experience. Systems Research and Behavioural Science, 22, 151-164.
Bawden, R.J. (2010). Messy issues, Worldviews and systemic competencies. Chapter 6. p.89-102 / In C.P.Blackmore (ed). Social learning systems and communities of practice. London: Springer.
Danylova, B.C. (2001). Planetarnoe mishlenye y eho osnovnie kharakterystyky [Planetary thinking and its main characteristics]. Bulletin of the Moscow University. Series Phylosophy, 3, 28-39 [in Russian].
Foucault, M. (1970). The Order of Things: An Archaeology of the Human Sciences. Pantheon: New York.
Kitchener, K.S. (1983). Cognition, metacognition, and epistemic cognition: A three level model of cognitive processing. Human Development, 26, 222-232.
Kolb, D.A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Krymskyi, S. (2003). Pryntsyp dukhovnosti XXI stolittia [Principle of spirituality of the XXI century]. Dyrektor shkolu, 8 (february), 4-5. [in Ukrainian].
Mankus, I.V. (2014). Rozvytok svitohliadnoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha [Development of worldview competence of the future teacher]. URL http://www.irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_60.exe? (access date: 15.09.2018) [in Ukrainian].
Nechyporuk, L.I.(2010). Formuvannia noosfernoi svidomosti osobystosti yak osnovy sotsiopryrodnoi stabilnosti suspilstva [Formation of the noosphere consciousness of the individual as the basis of socio-natural stability of society]Rivne URL http://www.irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe? (access date: 18.09.2018)
Spartyn, V. (2003). Noosfernaia pedahohyka o formyrovanyy noosfernoho mentalyteta [Noospheric pedagogy on the formation of a noosphere mentality] Parental Assembly, 4, 65-70. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.