ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ З УРАХУВАННЯМ ЇХНІХ ПСИХОДИНАМІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ

Автор(и)

  • Natalia Bondarchuk кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент. кафедра фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет» м.Ужгород, Україна https://orcid.org/0000-0002-0933-9356
  • Victor Chernov кандидат біологічних наук, доцент, кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.13-17

Ключові слова:

психодинамічні властивості, нервова система, темперамент, школярі, фізичне виховання, фізичні якості, диференційований підхід.

Анотація

Анотація. Актуальність врахування психодинамічних властивостей у фізичному вихованні школярів пов’язана з тим, що таке врахування дасть змогу оптимізувати педагогічну роботу на заняттях з фізичної культури, впроваджувати у процес фізичного виховання диференційований та індивідуальний підходи. Основною метою статті є надати методичні рекомендації щодо педагогічної роботи з фізичного виховання школярів з урахуванням їхніх психодинамічних властивостей. В ході дослідження використано методи аналізу та узагальнення літературних джерел, соціологічного дослідження, педагогічного спостереження. У статті доведено зв’язки між психічними та психодинамічними властивостями школярів, вплив типу темпераменту на екстравертивність, стійкість, збудженість, експресію, залежність розвитку окремих фізичних якостей (насамперед швидкості, витривалості, сили) від типу темпераменту. Показано, що вирішення конкретних педагогічних завдань на заняттях з фізичної культури повинні бути узгоджені із психодинамічними властивостями учнів. Це дозволить ефективно застосовувати диференційований підхід при формуванні учнівських груп (команд) за різними типами темпераменту, що сприятиме також успішному комплексному розвитку різних фізичних якостей школярів. Аргументовано необхідність корекції проявів психодинамічних властивостей школярів у процесі їх фізичного виховання.

Посилання

References

Bykov, E.V., Mekeshkin, E.A., Kazakova, O.A., Chipyshev, A.V., & Ryazancev, A.V. (2009). Razvitie psihodinamicheskih funkcij u uchashchihsya mladshih klassov s razlichnym urovnem umstvennyh nagruzok [The development of psychodynamic functions in elementary school students with different levels of mental stress]. South Ural State University Bulletin. Series 15: Education, health, physical culture, 21, 39 (172), 19−23 [in Russian].

Dubrovina, I.V., Andreeva, A.D., Danilova, E.E., & Vohmyanina, T.V. (1998). Psihokorrekcionnaya i razvivayushchaya rabota s det’mi [Psychocorrectional and developmental work with children]. Moskow: Akademiya. [in Russian].

Kan, Yu.B. (2014). Doslidzhennia rivnia fizychnoi pidhotovlenosti uchniv z riznymy psykhodynamichnymy vlastyvostiamy. [The study of physical fitness of students with different properties psychodynamic]. Scientific journal of National Pedagogical M. Dragomanov University. Series 15: Scientific-pedagogical problems of physical culture, 3 K (44), 298−303 [in Ukrainian].

Obozov, N.N. (1998). Tipy lichnosti, temperament i harakter [Personality types, temperament and character]. Sankt-Peterburg: Soyuz. [in Russian].

Oliinyk, V., & Behas I. (2017). Korektsiia temperamentu uchniv molodshoho shkilnoho viku u protsesi rozviazuvannia nymy tekstovykh zadach (na prykladi flehmatychnoho typu temperamentu). [Correction of temperament for pupils of junior school age in the process of solving text problems (on the example of phlegmatic temperament)]. Actual problems of psychology: Collection of scientific papers of G.Kostyuk Institute of Psychology of the NAPS of Ukraine. Vol. XI: Psychology of personality. Psychological help of the person, 16, 134−137. [in Ukrainian].

Prokofieva, M.Yu. (2012). Urakhuvannia temperamentu v realizatsii dyferentsiiovanoho pidkhodu pry navchanni molodshykh shkoliariv [Accounting for temperament in implementing diferentiated approach for teaching elementaryschool]. Postgraduate Herald, 6, 79−85. [in Ukrainian].

Yurov, I.A. (2012). Psihodinamicheskie korrelyaty sportivnoj uspeshnosti. [Psychodynamic correlates of sporting success]. Journal of Sports Science, 3, 22−26. [in Russian].

Yurov, I.A. (2013). Vzaimosvyaz’ fizicheskih kachestv i psihologicheskih svojstv sportsmenov. [The relationship of physical qualities and psychological properties of athletes]. Journal of Sports Science, 3, 23−28 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Bondarchuk, N., & Chernov, V. (2019). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ З УРАХУВАННЯМ ЇХНІХ ПСИХОДИНАМІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 13–17. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.13-17

Номер

Розділ

Статті