ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ З УРАХУВАННЯМ ЇХНІХ ПСИХОДИНАМІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.13-17Ключові слова:
психодинамічні властивості, нервова система, темперамент, школярі, фізичне виховання, фізичні якості, диференційований підхід.Анотація
Анотація. Актуальність врахування психодинамічних властивостей у фізичному вихованні школярів пов’язана з тим, що таке врахування дасть змогу оптимізувати педагогічну роботу на заняттях з фізичної культури, впроваджувати у процес фізичного виховання диференційований та індивідуальний підходи. Основною метою статті є надати методичні рекомендації щодо педагогічної роботи з фізичного виховання школярів з урахуванням їхніх психодинамічних властивостей. В ході дослідження використано методи аналізу та узагальнення літературних джерел, соціологічного дослідження, педагогічного спостереження. У статті доведено зв’язки між психічними та психодинамічними властивостями школярів, вплив типу темпераменту на екстравертивність, стійкість, збудженість, експресію, залежність розвитку окремих фізичних якостей (насамперед швидкості, витривалості, сили) від типу темпераменту. Показано, що вирішення конкретних педагогічних завдань на заняттях з фізичної культури повинні бути узгоджені із психодинамічними властивостями учнів. Це дозволить ефективно застосовувати диференційований підхід при формуванні учнівських груп (команд) за різними типами темпераменту, що сприятиме також успішному комплексному розвитку різних фізичних якостей школярів. Аргументовано необхідність корекції проявів психодинамічних властивостей школярів у процесі їх фізичного виховання.
Посилання
References
Bykov, E.V., Mekeshkin, E.A., Kazakova, O.A., Chipyshev, A.V., & Ryazancev, A.V. (2009). Razvitie psihodinamicheskih funkcij u uchashchihsya mladshih klassov s razlichnym urovnem umstvennyh nagruzok [The development of psychodynamic functions in elementary school students with different levels of mental stress]. South Ural State University Bulletin. Series 15: Education, health, physical culture, 21, 39 (172), 19−23 [in Russian].
Dubrovina, I.V., Andreeva, A.D., Danilova, E.E., & Vohmyanina, T.V. (1998). Psihokorrekcionnaya i razvivayushchaya rabota s det’mi [Psychocorrectional and developmental work with children]. Moskow: Akademiya. [in Russian].
Kan, Yu.B. (2014). Doslidzhennia rivnia fizychnoi pidhotovlenosti uchniv z riznymy psykhodynamichnymy vlastyvostiamy. [The study of physical fitness of students with different properties psychodynamic]. Scientific journal of National Pedagogical M. Dragomanov University. Series 15: Scientific-pedagogical problems of physical culture, 3 K (44), 298−303 [in Ukrainian].
Obozov, N.N. (1998). Tipy lichnosti, temperament i harakter [Personality types, temperament and character]. Sankt-Peterburg: Soyuz. [in Russian].
Oliinyk, V., & Behas I. (2017). Korektsiia temperamentu uchniv molodshoho shkilnoho viku u protsesi rozviazuvannia nymy tekstovykh zadach (na prykladi flehmatychnoho typu temperamentu). [Correction of temperament for pupils of junior school age in the process of solving text problems (on the example of phlegmatic temperament)]. Actual problems of psychology: Collection of scientific papers of G.Kostyuk Institute of Psychology of the NAPS of Ukraine. Vol. XI: Psychology of personality. Psychological help of the person, 16, 134−137. [in Ukrainian].
Prokofieva, M.Yu. (2012). Urakhuvannia temperamentu v realizatsii dyferentsiiovanoho pidkhodu pry navchanni molodshykh shkoliariv [Accounting for temperament in implementing diferentiated approach for teaching elementaryschool]. Postgraduate Herald, 6, 79−85. [in Ukrainian].
Yurov, I.A. (2012). Psihodinamicheskie korrelyaty sportivnoj uspeshnosti. [Psychodynamic correlates of sporting success]. Journal of Sports Science, 3, 22−26. [in Russian].
Yurov, I.A. (2013). Vzaimosvyaz’ fizicheskih kachestv i psihologicheskih svojstv sportsmenov. [The relationship of physical qualities and psychological properties of athletes]. Journal of Sports Science, 3, 23−28 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).