ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ В КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.67-70Ключові слова:
реформа, інтегрований курс, початкова школа, педагогіка партнерства, взаємодія.Анотація
Анотація. Мета статті: розкрити особливості викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у Новій українській школі в контексті педагогіки партнерства. Використані методи дослідження: теоретичні – системний аналіз педагогічної, методичної, навчально-методичної літератури та програмно-методичних матеріалів; обробка та аналіз наукових публікацій за обраною нами проблематикою; систематизація та узагальнення інформації; емпіричні методи – вивчення документації. У статті доведено актуальність реформи початкової освіти, надано аналіз останніх джерел з означеної проблеми, визначені мета, завдання та методи дослідження. З’ясовано, що інтегрований курс «Я досліджую світ» сприяє активізації пізнавальних та дослідницьких інтересів молодшого школяра. Репрезентовано стратегію навчання Inquri-based learning – навчання-дослідження на основі запитів учнів, яка є ґрунтовною у процесі вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Розкрито сутність даної стратегії, визначено особливості запитів, їх види та етапи дослідження, які є основними у процесі вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Визначено, що педагогіка партнерства є напрямом педагогіки, що пов’язаний з системою методів і прийомів виховання й навчання на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості. Окреслено роль сучасного вчителя у контексті побудови його партнерських стосунків з учнями, досліджено особливості співпраці вчителя та учня на уроках «Я досліджую світ», розкрито умови, за яких можлива організація педагогічного партнерства.
Посилання
References
Bolshakova, I. (2018). Studiia onlain-osvity EdEra. Intehrovanyi kurs «Ia doslidzhuiu svit». Navchannia na osnovi zapytiv [Online Education Studio EdEra. Integrated course “I Explore the World”. Learning based on queries.]. Retrieved from https://edera.gitbooks.io/glossary/6/world.htm. (last accessed: 18.04.2019). [in Ukrainian].
Intehrovanyi kurs «Ia doslidzhuiu svit». Navchannia na osnovi zapytiv [Integrated course “I Explore the World”. Learning based on queries]. Retrieved from https://edera.gitbook.io/glossary/metodiki-vikladannya-u-1-klasi/worldiu. 2018. (last accessed: 18.04.2019) [in Ukrainian].
Kravchynska, T.S. (2017, April). Pedahohika partnerstva – osnovni idei, pryntsypy ta sutnist [The Pedagogy of Partnership – the main ideas, the principles and the essence]. Proceedings of scientific-practical conference «Pidhotovka kerivnykh ta pedahohichnykh kadriv dl realizatsii Kontseptsii Novoi ukrainskoi shkoly» (pp.85−88). Kharkiv: Kharkivska akademiia neperervnoi osvity. [in Ukrainian].
Nikolenko, L.T. (2018). Pedahohika partnerstva yak umova realizatsii zavdan rozvytku osobystosti dytyny u konteksti Novoi ukrainskoi shkoly [The Pedagogy of Partnership as a condition for realizing the tasks of developing a child’s personality in the context of the New Ukrainian School]. Metodyst, 6, 84−92. [in Ukrainian].
Yak vysvitliuvaty osvitniu reformu [How to highlight the educational reform]. Retrieved from https://video.detector.media/special-projects/yak-vysvitlyuvaty-osvitnyu-reformu-i46. 2018. (last accessed: 19.04.2019) [in Ukrainian].
Yakymy mozhut buty ukrainski vchyteli maibutnoho: dosvid peremozhtsiv «Global teacher Prize» [What might be the Ukrainian teachers of the future: the experience of the winners of «Global teacher Prize»]. Retrieved from http://lviv1256.com/news/yakymy-mozhut-buty-ukrajinski-vchyteli-majbutnoho-dosvid-peremozhtsiv-global-teacher-prize. 2018. (last accessed 18.04.2019) [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).